Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF reaminteste contribuabililor printr-un comunicat de presa faptul ca pot comunica de la distanta cu organul fiscal, respectiv pot transmite si primi documente si isi pot verifica situatia fiscala proprie, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV).
Inregistrarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001. Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.
La completarea formularului web de inregistrare a persoanelor fizice in serviciul SPV pe baza de credentiale (nume de utilizator si parola), numarul de telefon mobil si adresa de posta electronica trebuie sa fie unice in sistemul informatic ce deserveste serviciul Spatiul Privat Virtual.
Totodata, persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca PFA, II, IF sunt obligate sa transmita organului fiscal central cererile, inscrisurile si alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in serviciul Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesând sectiunea Solicitari/ Eliberare documente. De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesând in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectând la Tip document, D112Contrib. Dupa transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc in sectiunea Mesaje din SPV, in format PDF având atasata semnatura electronica digitala calificata a Ministerului Finantelor si se deschid accesând PDF-ul din coloana Descarcare document.
Ori de cate ori o institutie sau autoritate publica trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscala, a unei adeverinte de venit sau a unui alt document cu privire la situatia fiscala a persoanei in cauza, institutia sau autoritatea publica are obligatia sa solicite certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit sau documentul respectiv utilizand sistemul informatic PatrimVen, pus la dispozitie de ANAF. In acest caz, persoana fizica sau juridica NU mai are obligatia depunerii certificatului, adeverintei sau documentului. (Temei legal - art. 69 alin. 11 - Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetãtenilor, inclusiv a celor aflati in strãinatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta. In acest sens, institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamânii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleMFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareIn atentia contribuabililor! Aplicarea stampilei pe inscrisuri este voluntara, NU obligatorieRO e-Transport: Ce date se declara in sistem incepand cu 1 ianuarie 2023?VIDEO ANAF - Inrolarea In Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, pas cu pasUltimele articole
Facturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazNotificare de conformare e-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"