Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF reaminteste contribuabililor faptul ca pot comunica de la distanta cu organul fiscal, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), care este un serviciu gratuit, accesibil permanent si care ofera o serie de beneficii utilizatorilor sai, cum ar fi: informatii cu privire la obligatiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente; informatii cu privire la contributiile sociale; acces si la alte servicii electronice pe care SPV le ofera.
Inrolarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ Inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola, iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesand sectiunea Solicitari/Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112 Contrib.
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetateniilor, inclusiv a celor aflati in strainatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta.
In acest sens, institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitia de marfuri de la o persoana fizica: Regimul fiscal si declarativ al cumpararilor de bunuri pe baza de borderouLivrare intracomunitara de bunuri. In ce conditii se aplica regimul de scutire?Noile prevederi valabile pentru formularul 602SAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Corectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAPrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicArticole similare
ANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVArticole similare
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPVDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anContribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022ANAF atentioneaza! Contribuabilii sa NU deschida mesajele false trimise in numele institutieiUltimele articole
E-Factura: Cum trebuie sa procedati daca ati incarcat o factura de doua ori in SPVFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"