Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


ANAF reaminteste contribuabililor faptul ca pot comunica de la distanta cu organul fiscal, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), care este un serviciu gratuit, accesibil permanent si care ofera o serie de beneficii utilizatorilor sai, cum ar fi: informatii cu privire la obligatiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente; informatii cu privire la contributiile sociale; acces si la alte servicii electronice pe care SPV le ofera.
Inrolarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ Inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola, iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesand sectiunea Solicitari/Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112 Contrib.
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetateniilor, inclusiv a celor aflati in strainatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta.
In acest sens, institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.

Examen Consultant Fiscal 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
DOCUMENTE justificative pierdute. ReconstituireOANAF nr. 1436: Util pentru persoanele impozabile cu inregistrarea TVA anulataConsilier TVA. Proceduri, controle, operatiuni - Obtine abonamentul GRATUIT!In ce conditii se exercita dreptul de deducere TVASAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Ultimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorArticole similare
ANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVArticole similare
E-Factura in 2024: Este obligatorie pastrarea datelor xml ale facturilor electronice, descarcate din SPV?Procedura de conectare a caselor de marcat la ANAF a devenit operationala. Care sunt termenele limita pentru contribuabili?Explicatii specialist: Propunere de modificare a Ordinului privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorRectificare Declaratia Unica. Venituri estimate - venituri realizate pe 2019Romanii care lucreaza in afara tarii se pot inrola VOLUNTAR in SPV. Anuntul MFPUltimele articole
ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sisteme-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVABon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?E-TVA: De ce ti se dubleaza TVA-ul si cum justifici diferenteleLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"