Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF reaminteste contribuabililor faptul ca pot comunica de la distanta cu organul fiscal, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), care este un serviciu gratuit, accesibil permanent si care ofera o serie de beneficii utilizatorilor sai, cum ar fi: informatii cu privire la obligatiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente; informatii cu privire la contributiile sociale; acces si la alte servicii electronice pe care SPV le ofera.
Inrolarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ Inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola, iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesand sectiunea Solicitari/Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112 Contrib.
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetateniilor, inclusiv a celor aflati in strainatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta.
In acest sens, institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Marfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareCum stabilim exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Scaderea din evidenta contabila a datoriilor prescrise ori anulateDecontarea mesei salariatilor. Implicatii fiscaleScoatere din oficiu cod de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce DOCUMENTE sunt necesareCe trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
ANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVArticole similare
Explicatii specialist: Propunere de modificare a Ordinului privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorRO e-Transport: Care sunt categoriile de vehicule care fac obiectul monitorizarii in sistem?ANAF: O noua sesiune de asistenta online pentru completarea Declaratiei Unice31 iulie, ULTIMA ZI de depunere a Declaratiei Unice!ANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPUltimele articole
Notificare de conformare e-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataE-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"