Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF reaminteste contribuabililor faptul ca pot comunica de la distanta cu organul fiscal, prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV), care este un serviciu gratuit, accesibil permanent si care ofera o serie de beneficii utilizatorilor sai, cum ar fi: informatii cu privire la obligatiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente; informatii cu privire la contributiile sociale; acces si la alte servicii electronice pe care SPV le ofera.
Inrolarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ Inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola, iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesand sectiunea Solicitari/Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112 Contrib.
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetateniilor, inclusiv a celor aflati in strainatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta.
In acest sens, institutia recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aplicarea taxarii inverse in situatia declararii insolventeiPlatforma noua pentru dezvoltarea competentelor din domeniul exporturilor ale IMM-urilorSituatii in care nu aveti voie sa desfasurati activitati impozitateEste OFICIAL! Regulile privind calculul taxelor locale se amana pana pe 1 ianuarie 2026Cand se poate refuza corectia unei facturi? Studiu de cazUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAArticole similare
ANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVArticole similare
Contribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliDeclaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaE-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVANAF: O noua sesiune de asistenta online pentru completarea Declaratiei UniceUltimele articole
Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025E-Factura: Cum trebuie sa procedati daca ati incarcat o factura de doua ori in SPVFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"