Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin articolul 155 Facturarea din Codul fiscal, la alineatul 7, litera b se face precizarea ca nu este obligatorie emiterea de facturi pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu ...
Prin articolul 155 “Facturarea” din Codul fiscal, la alineatul 7, litera b se face precizarea ca nu este obligatorie emiterea de facturi pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, operatiuni care sunt consemnate in documente prin care nu se nominalizeaza cumparatorul.
Atentie!
Totusi, factura se emite obligatoriu in situatia in care este solicitata de catre cumparatorul de bunuri sau beneficiarul de servicii.
Documente financiar-contabile emise de aparatele de marcat electronice fiscale
a) Raportul fiscal de inchidere zilnica:
Este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru si trebuie sa cuprinda:
antetul bonului fiscal;
numarul de ordine al raportului Z, care va fi numai crescator si care se inregistreaza in contorul Z;
data emiterii raportului Z, respectiv ora, ziua, luna si anul;
numarul avariilor care determina stergerea memoriei RAM si ora producerii acestora.
In cazul stergerii memoriei RAM, utilizatorul are obligatia de a reintroduce datele inscrise pe rola-jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei RAM;
numarul bonurilor fiscale emise in ziua raportata;
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
logotipul si seria fiscala ale aparatului;
valoarea totala zilnica a operatiunilor si totalul TVA;
valoarea totala zilnica a operatiunilor si TVA defalcata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;
valoarea totala zilnica a operatiunilor scutite de TVA;
valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata.
b) Registrul special
Este documentul care se utilizeaza dupa defectarea aparatelor pana la repunerea acestora in functiune prin consemnarea tuturor operatiunilor de vanzare.
Raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special sunt documente care stau la baza inregistrarii in evidenta contabila a firmei utilizatoare a veniturilor si a TVA colectata rezultata din desfasurarea activitatilor de comert si prestari de servicii catre populatie.
Aceleasi documente trebuie consemnate si in jurnalul de vanzari, sumele fiind preluate si raportate prin decontul de TVA cod 300.
c) Rola-jurnal
Este documentul pe care se inscriu toate datele din bonurile fiscale si se pastreaza arhivata timp de 2 ani de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit.
Pentru evitarea unor sanctiuni aplicabile de catre organele de control, trebuie sa retineti urmatoarele aspecte:
daca o firma presteaza atat activitati pentru care nu este obligatorie folosirea caselor de marcat cat si activitati pentru care nu este obligata sa le foloseasca,
trebuie sa isi organizeze gestiuni si evidente contabile distincte pentru aceste activitati;
bonul fiscal trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
- denumirea si codul fiscal ale emitentului;
- adresa de la locul de instalare a aparatului;
- logotipul si seria fiscala a aparatului;
- numarul de ordine, data si ora emiterii;
- denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat;
- pretul sau tariful unitar, cantitatea, valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv TVA cu indicarea cotei de TVA;
- valoarea totala a bonului, valoarea totala a TVA pe cote de taxa cu indicarea nivelului de cota, valoarea totala a operatiunilor scutite de TVA si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a TVA, daca este cazul.
raportul fiscal de inchidere zilnica reprezinta documentul pe baza caruia se inregistreaza veniturile din activitatea de comert sau de prestari servicii in contabilitate;
firmele care utilizeaza case de marcat sunt obligate sa foloseasca numai consumabile furnizate de catre distribuitorii autorizati, care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe o perioada de arhivare cuprinsa intre 2 si 10 ani;
consumabilele trebuie personalizate de catre distribuitori prin marcarea lor cu datele necesare identificarii;
utilizatorii sunt obligati sa afiseze la loc vizibil anunturi de atentionare a clientilor cu privire la obligatia acestora de a solicita si a pastra bonurile fiscale pana la parasirea unitatii.
Nu uitati!
In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, trebuie anuntat obligatoriu distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau firma de service acreditata de acesta.
Pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special toate operatiunile efectuate. La cererea clientului trebuie emise si facturi.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Exercitarea dreptului de deducere pentru importul de bunuri. Ce solutii avem?ANAF ramburseaza, in luna martie 2019, TVA de peste 2,6 miliarde de leiRegimul special de scutire pentru intreprinderile miciCursul de schimb valutar. Calculul valorii in vama din 2013Vladescu vede in cresterea TVA un avant economic incetinitUltimele articole
Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Spatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la vanzarea cladiriiArticole similare
Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?TVA gresit. Corectarea erorilor constatate la eliberarea bonurilor fiscale emise de CASA DE MARCAT FISCALA. Cum rezolvam?Top modificari fiscale aduse de Legea 186/2015. Cele 7 schimbari care schimba domeniul fiscalDeducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?Ce modificari s-au adus legislatiei referitor la bonurile fiscale?Ultimele articole
Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii. Interviu Adrian BentaE obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Venituri din inchiriere fundatie. Sunt obligatorii CASA DE MARCAT FISCALA si plata TVA?Deducere TVA leasing auto. Cum deducem corect?Achizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Articole similare
Opinia consultantului. Loteria bonurilor fiscaleElemente obligatorii factura. Ce probleme pot aparea la inscrisurile despre produse?Firme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Obligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceObiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibilNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Articole similare
VIDEO: Achizitie bunuri din CipruIn ce conditii FACTURAm in moneda straina?Care sunt cele mai noi modificari privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor?Avansuri la contractele de leasing. Tratament contabil si fiscalRecuperare TVA platita in UE. Cum procedam?Ultimele articole
Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAe-FACTURA in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?Cota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilorFACTURA avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390ANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



