Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Implicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVADecontul de TVA si Declaratia 394. CORECTARE ERORICea mai utila lucrare pentru contabilii din institutiile publice!Ultimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Modalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utileConsignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Achizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazProtejati-va de controalele demarate de Fisc!Ultimele articole
BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulArticole similare
PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDeducerea TVA inscrisa in facturile furnizorilor intracomunitariSunteti la curent cu prevederile referitoare la utilizarea caselor de marcat din proiectul de OUG?Masuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii. Interviu Adrian BentaImplicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVADefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasArticole similare
Obligatii tert poprit. Ce consecinte apar daca sumele nu sunt virate la stat?Achizitii intracomunitare produse accizabile. Declaratii si facturareDeclaratia 318. Descarcati ultima versiuneFactura de servicii. Care este tratamentul din punctul de vedere al TVA?ANAF a rambursat in luna mai TVA de 1.070,31 milioane leiUltimele articole
Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarPanouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATENeplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVAAchizitie intracomunitara. Cand devine platitoare de TVA firma din RomaniaArticole similare
Deductibilitatea facturii de prestari serviciiStudiu de caz: Recunoastere facturi aferente anului 2012 in anul 2015. Cum procedam?Reglementari privind facturile electroniceCine depune raportul de evaluare si cum va proceda un PFA?Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Ultimele articole
Ajustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui leasing financiarPanouri fotovoltaice. Ce cota de TVA se aplica in 2025Neplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVALivrari catre clienti din state terte. Care este regimul fiscal TVASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"