Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Cartea Verde a Contabilitatii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVAAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Decontul de TVA cod 300, corectarea erorilor contabile si fiscaleCORECTARE ERORI contabile. Procedura si implicatiiFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareArticole similare
Plati numerar comert cu amanuntul si cu ridicata. Cum se incaseaza? Emitem chitanta sau BON FISCAL?Cum aplicam practic Ordinul ANAF 59/2014?E obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Este obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?HG 804/2017: Ce elemente noi va include bonul fiscal din 2018?Ultimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Livrare de bunuri cu amanuntul. Aparat de marcatCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleNoile rezultate ale actiunilor de control ale Directiei Antifrauda in saptamana 29 iunie - 5 iulieIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din CASA DE MARCAT?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUIUltimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Achizitii de servicii intracomunitare. Tratament fiscal pe veniturile realizate de nerezidentiPersoana obligata la plata TVA pentru importul de bunuriSchimbarea deductibilitatii TVA poate influenta negativ industria de leasing si autoNoile modificari TVA: cum se aplica noul pragNotificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareUltimele articole
Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAPlatitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeArticole similare
Baza de calcul fond cultural la impresarul artistic. Cum gestionam?Opinia consultantului: Livrari intracomunitare asimilateAchizitie autovehicul destinat transportului de persoane. Deducerea TVA si inregistrarile contabileInregistrare cadouri acordate clientilor cu ocazia sarbatorilor de iarna. Se deduce TVA?Din categoria abrogarilorUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Termen limita e-FACTURA: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiE-FACTURA. Facturile BOLT se transmit in sistem sau nu?e-FACTURA in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"