Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVAOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVACORECTARE ERORI de calcul TVA deductibila si TVA colectataCORECTARE ERORI contabile | Omisiune cheltuiala cu amortizareaErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Ultimele articole
Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazArticole similare
Modalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utileDecontarea transportului la si de la locul de munca. 5 intrebari si raspunsuri utileImpozitare bacsis 2023: ANAF reaminteste operatorilor economici ca bacsisul se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasareLegea 376/2022: Bacsisul NU poate fi asimilat, din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de serviciiFirme inchise fiindca nu foloseau casa de marcat. Sanctiuni de 2 milioane euroUltimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?Noile praguri privind diferentele nefiscalizate din casele de marcat. Proiect OUGClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o CASA DE MARCAT conectata la ANAFUltimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Prestari servicii UE. Firma neinregistrata in Romania in scop de TVA. Cum procedam?Operatiuni impozabile institutie publicaProcedura de lichidare societate cu activitatea suspendataReminder ANAF! Vineri, 20 ianuarie 2023, este termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii TVA la incasareNou proiect ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
D700. Schimbarea perioadei fiscale TVA se poate face in timpul anului?Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025Coduri TVA in SAF-T. Care este diferenta intre codurile 321101 si 391101?E-TVA, operational din 1 IULIE 2025. NU amanati verificarea fisierelor din SPV!PFA in domeniul IT? Atentie la codul CAEN ales si la plafonul de TVAArticole similare
Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul prestarilor de servicii intracomunitareTVA - Registrul nontransferurilorVa fi TVA-ul deductibil pentru unele cheltuieli aferente unei sali de protocol?Bunuri lipsa la receptie. Care va fi tratamentul fiscal?Regimul special pentru agricultori - spete utileUltimele articole
Cod TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteTransport international. Conditii pentru a aplica scutirile de TVAE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVADeclaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVATVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"