Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Studiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVACorectare eventualele erori din Declaratia recapitulativa 390 VIES. Sfatul specialistului!Corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalUltimele articole
Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAImplicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateArticole similare
HG 804/2017: Ce elemente noi va include bonul fiscal din 2018?Loteria bonurilor fiscale aprilie 2019. Bonul castigator are valoarea de 914 leiCe trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisSocietatile au OBLIGATIA de a emite BON FISCAL, indiferent de calitatea clientului, daca incasarea se face prin card de creditMai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariE-Factura. Ce trebuie sa contina un BON FISCAL echivalent unei facturi simplificateArticole similare
Top modificari fiscale aduse de Legea 186/2015. Cele 7 schimbari care schimba domeniul fiscalRegimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatObligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiDeclaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Ultimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Ajustarea TVA aferente bunurilor imobileVenituri din dividende. Platitorul calculeaza contributii sociale?Studiu de caz: Deductibilitatea TVA in cazul unui contract de leasingFormularul 307: Completare si depunere. Procedura completaActul care majoreaza semnificativ impozitarea cetatenilor. Ce se modificaUltimele articole
E-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaArticole similare
Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Studiu de caz: Bonurile fiscaleAplicarea facilitatilor din domeniul constructiilor: Ordonanta 114/2018, modificata! OUG 43/2019 introduce noi coduri CAENDreptul de deducere a TVA din facturi emise in lunile precedente. Decontul de TVAFacilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Ultimele articole
E-FACTURA in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-FACTURA, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-FACTURA: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalComert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UEAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"