Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Cartea Verde a Contabilitatii

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 - modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVACorectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Implicatii TVA pentru facturile neinregistrate in contabilitateMFP: Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursareCea mai utila lucrare pentru contabilii din institutiile publice!Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareArticole similare
Emiterea ulterioara a facturii, in baza bonului fiscal. Situatii de care firmele se pot lovi in aplicarea legiiComertul cu amanuntul. In ce conditii se emite bonul fiscal?Cum se emit facturile pentru produsele incasate prin BON FISCALSocietatile au OBLIGATIA de a emite BON FISCAL, indiferent de calitatea clientului, daca incasarea se face prin card de creditEmiterea documentelor justificative in format electronic. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sintezaUltimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Servicii pe cale electronica realizate de un PFA. Ce implicatii are din punct de vedere al TVA?Venituri din inchiriere fundatie. Sunt obligatorii CASA DE MARCAT fiscala si plata TVA?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINENeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Vanzare imobil in regim de scutire. Tratament TVAObligatii privind transmiterea facturilor exclusiv prin sistemul RO e-FacturaStudiu de caz: Autofactura si depasirea plafonului de protocol in exercitiul financiar precedentIn ce domeniu vor avea afacerile cele mai mari sanse de reusitaFactura emisa de doua ori. Cum corectam si cum procedam privind TVA-ul la incasare?Ultimele articole
Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAPlatitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeArticole similare
Plati in favoarea asociatilor. Cum facem monografia utilitatilor in baza contractului de comodat?Studiu de caz: Cod de TVA validat de VIESMaria Grapini: Un TVA de 24 la suta si o scadere a salariilor vor avea un efect de bumerang asupra economieiFACTURAre amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?Plafonul de scutire de TVA pentru intreprinderile mici - documentar fiscal (partea 1)Ultimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Termen limita e-FACTURA: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiE-FACTURA. Facturile BOLT se transmit in sistem sau nu?Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din FACTURA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"