Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CORECTARE ERORI de calcul TVA deductibila si TVA colectataAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Procedura de corectare a erorilor in actul administrativ fiscal. Tot ce trebuie stiutCorectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Corectare eventualele erori din Declaratia recapitulativa 390 VIES. Sfatul specialistului!Ultimele articole
Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazArticole similare
Principalele modificari aduse felului in care va functiona Loteria Fiscala. Prima extragere: 13 aprilie!In ce conditii cumparatorul poate refuza plata daca nu a primit BON FISCALCe obligatii de TVA si privind casa de marcat are o agentie imobilara in 2017?Cum se factureaza combustibilul cu pret redus de 50 bani/litru, conform OUG 106/2022?Opinia consultantului. Loteria bonurilor fiscaleUltimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariE-Factura. Ce trebuie sa contina un BON FISCAL echivalent unei facturi simplificateNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Articole similare
Inregistrarea materialelor receptionateServicii pe cale electronica realizate de un PFA. Ce implicatii are din punct de vedere al TVA?Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Pot fi emise facturi cu chitanta catre persoanele fizice pentru sumele de pana in 10.000 lei sau este obligatorie CASA DE MARCAT?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFUltimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorTVA zahar 2024. Studii de caz practiceArticole similare
Seful ANAF nu demisioneaza. Motivul?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 8 si 10 maiCand se deduce TVA pentru o factura, daca plata a fost facuta cu card avantaj in 15 rate?Studiu de caz: Cu TVA sau nu?! Factura pentru prestari servicii de serviceDare in plata. Diferente activitate recurenta versus ocazionalaUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
Deducere TVA pentru rovignetaDistribuire bunuri la lichidarea voluntara. Regim fiscal TVARegim fiscal TVA pentru operatiuni neimpozabile in RomaniaRezolutiune contract. Stornare incasari partiale. Care e procedura corecta?Vanzare titluri de participareUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Cladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?E-Transport 2024: Guvernul a aprobat modificarea OUG 41/2022 privind sanctiunile aplicate in sistemAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"