Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVACORECTARE ERORI. Ce documente sunt necesare?SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVAUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Ai rata la credit in euro? Vezi cum poti minimiza suma de plata!HG 804/2017: Ce elemente noi va include bonul fiscal din 2018?Bonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorVanzare catre persoana fizica. Trebuie emis BON FISCAL?BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulUltimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulArticole similare
E obligatorie CASA DE MARCAT pentru un magazin online?Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?Elemente obligatorii factura. Ce probleme pot aparea la inscrisurile despre produse?Ce obligatii de TVA si privind CASA DE MARCAT are o agentie imobilara in 2017?TVA exigibil si neexigibil. Ce inseamna si studii de caz utileUltimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Registrul operatorilor intracomunitari – Partea a II-aANAF a publicat lista seminarelor web pentru IUNIE 2023. Care sunt principalele teme abordate?Obiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Persoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabile. Regim specialTVA - Faptul generatorUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalTVA locuinte. CONDITII pentru a beneficia de TVA 9% pana pe 31 iulie 2026e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVAArticole similare
FACTURArea TVA pentru achizitie intracomunitara de utilaje noi. Cum FACTURAm?Anunt ANAF: Declaratia 394 si conditiile de depunerePenalitati contractuale. Baza de impozitare a TVA in vamaCum inregistram marfa in functie de cursul valutar si ce sume declaram in Declaratia 300 si 394?Proceduri in materie de TVA privind achizitiile intracomunitare de bunuri si de servicii efectuate de persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVAUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Termen limita e-FACTURA: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiE-FACTURA. Facturile BOLT se transmit in sistem sau nu?Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din FACTURA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"