Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziereCORECTARE ERORI. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Corectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentDecontul de TVA si Declaratia 394. CORECTARE ERORIUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareArticole similare
BON FISCAL emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Ce trebuie sa stie firmele dupa ce s-a renuntat la impozitul pe bacsisLivrare de bunuri cu amanuntul. Aparat de marcatEliminarea prevederilor privind impozitarea bacsisului. Explicatii ec. Irina DumitrescuCum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?Ultimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Corectie erori CASA DE MARCATNumerar prin CASA DE MARCAT. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Directia Generala Antifrauda Fiscala: Amenzi de aproape 2 milioane de lei in doar doua zileUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Vanzare bunuri in regim de consignatieCum aplicam sistemul TVA la incasare in 2014?Studiu de caz - Operatiuni intracomunitare. Inregistrari contabileStudiu de caz: Plata TVA in cazul fondului de comert si calculul impozitului pe profitAplicarea scutirii de TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii destinate unitatilor spitalicesti si altor categorii de beneficiariUltimele articole
Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Declaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVAe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiArticole similare
Regimul deducerilor TVA pentru un ONG cu activitate economicaInregistrarea sumelor incasate fara FACTURAre. Bonuri fiscale. Baza legalaIn ce directie merge economia? In ce domenii e bine sa ne facem afaceri?Vicii de calitate pe care le constata la produsele FACTURAteIntocmire autoFACTURA. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Ultimele articole
Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Fonduri PNRR pentru sisteme fotovoltaice. Ce trebuie sa stie firmele despre contabilitate si FACTURAreCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite FACTURA + ce impozit se aplica la vanzarea lorCod CAEN. Cum sa procedati daca NU aveti cod CAEN pentru serviciile de transport
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"