Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Examen Consultant Fiscal 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Manual de politici contabile - Stick USB
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CORECTARE ERORI. Ce documente sunt necesare?Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareStudiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVABon fiscal emis de 3 ori pe casa de marcat. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?Corectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Legea 376/2022: Bacsisul NU poate fi asimilat, din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de serviciiTotul despre Declaratia 394 | Conditii valabile in 2013Achizitionare combustibil pe baza de bonuri fiscale. Cum procedam privind TVA-ul?Bonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorBON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulUltimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulArticole similare
Obligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceFirme inchise fiindca nu foloseau CASA DE MARCAT. Sanctiuni de 2 milioane euroCe risca firma daca nu respecta obligatiile privind utilizarea casei de marcat?CASA DE MARCAT sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?Achizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Atentie: Termen limita pentru depunerea Formularului 318. Cititi aici detaliileMediul de afaceri in dialog cu MFP. Care au fost cerintele?Cum declaram o achizitie de la furnizor care nu comunica un cod valid de TVA?Documentar fiscal: Inregistrarea in Registrul Operatorilor IntracomunitariProcedura mai rar intalnita: Circulatia ambalajelor si modul de facturareUltimele articole
Persoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFArticole similare
Regim fiscal TVA in Romania pentru achizitiile intracomunitare de bunuriProtocol in 2013: Ce tratament fiscal aplicam pentru TVA si impozitul pe profitAchizitii din afara comunitatii. Cum FACTURAm si cum declaram prestarile de servicii?Rolul facturii de decontare. In ce situatii o intocmim?Declaratia cod 311. Analiza a unor situatii de completare si depunereUltimele articole
Termen limita e-FACTURA: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiE-FACTURA. Facturile BOLT se transmit in sistem sau nu?Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din FACTURAe-FACTURA in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabile
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"