Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCORECTARE ERORI. Ce documente sunt necesare?Studiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVASAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Noi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea erorilor materiale din deconturile de TVA. Studiu de cazFactura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAArticole similare
Sistemul TVA la incasare: exigibilitatea sumei TVA colectate in cazul incasarii prin tichete de masaNoile sanctiuni pentru firme de la 1 martie. Ce se intampla daca nu emiteti BON FISCAL?Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ce inregistrari contabile facem pentru corectia de achizitie combustibili?Anularea unui BON FISCAL in cazul returului de marfaUltimele articole
BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Articole similare
ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatExceptii CASA DE MARCAT 2024: Ce activitati sunt excluse!Deducere TVA leasing auto. Cum deducem corect?Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeVanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Ultimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Tara tuturor taxelorTVA nedeductibila pentru vehicule. Cum se declara si se inregistreaza?Data inregistrarii facturiiIdentificarea tratamentului TVA in cazul operatiunilor in sistem lohnRefacturare cheltuieli. Ce cota de TVA e corecta la facturare?Ultimele articole
Cod TVA intracomunitar 2025. Cum il obtii singur, fara ajutorul unui contabilMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabilie-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?Spatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru facturarea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Articole similare
Cheltuieli servicii avocat pentru reprezentare in instanta. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Organizare simpozion in Romania. Regim TVARaportare prin decontul special de TVA si achizitii electronice. Cum vom proceda corect?Cum deducem TVA-ul pentru documente primite anterior datei de inregistrare in scop de TVA?Reguli noi TVA in 2013 | Operatiuni de sponsorizare, mecenat si protocolUltimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliSpatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru FACTURArea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Facturi electrice intocmite gresit. Ce cota TVA se aplica pentru facturile stornoAjustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"