Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
 
	
	
		O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
 
					Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
 
					Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
 
					Examen Consultant Fiscal 2025
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar
 de Redactia Infotva
 de Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Factura inregistrata eronat cu 21% TVA in loc de 19%. 4 pasi pentru a o corectaArticole similare
Corectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziereStudiu de caz: Notele contabile de corectie si inregistrarea de TVANoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareStudiu de caz: Facturi primite, emise de furnizor ca urmare a inspectiei fiscale privind TVACORECTARE ERORI. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Ultimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Erori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Extragerea speciala de Pasti, in cadrul Loteriei bonurilor fiscaleCe inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Raportare SAF-T: Cum se completeaza in D406 achizitiile prin BON FISCAL?Raportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin BON FISCAL cu emitere de factura.Sistemul TVA la incasare: exigibilitatea sumei TVA colectate in cazul incasarii prin tichete de masaUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Articole similare
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernCASA DE MARCAT sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEComert cu ridicata si cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare. Se pot vinde produse si pe baza de bonuri fiscale?Vanzare de bunuri la un targ extern. Tratament fiscalUltimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Un fel de evaziune ecologica. Mai sanatoasa decat cea fiscala?Depasire plafon de catre o fundatie. Se poate trece la neplatitor de TVA?Depasire plafon TVA. Depunere si completare D700 pas cu pasPFA: Completarea Registrului de Evidenta Fiscala. Informatii actualizate in 2020Sanctiuni pentru platitorii de TVA care nu aplica TVA SplitUltimele articole
Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Venituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAF 
   
		Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"


 
 

 InfoTva.ro
InfoTva.ro


 RSS Flux RSS 2.0
 RSS Flux RSS 2.0 Sitemap XML
 Sitemap XML
