Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate s-a confruntat cu o situatie mai putin intalnita. Firma care presteaza servicii direct catre populatie elibereaza bon fiscal si factura la cerere. S-a constatat insa ca pentru o perioada de aproximativ 2 ani cateva denumiri de servicii erau incadrate gresit la casa de marcat cu TVA 0%, astfel ca unele bonuri fiscale erau eliberate cu TVA gresit (de exemplu: pret cu TVA 124 lei; se tasta 124 lei pe casa de marcat, din care TVA 0 lei).
In situatia in care se elibera si factura fiscala,TVA-ul era colectat corect pe factura. dar gresit pe bonul fiscal. In contabilitate s-a colectat intotdeauna TVA corect.
Cum ar trebui sa procedeze societatea in prezent pentru remedierea acestei neconcordante dintre ce ar fi trebuit inregistrat corect si ce se afla in memoria casei de marcat?
Procedura general a pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este stabilita art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999.
Astfel, pentru corectare utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Avand in vedere ca greseala a fost constatata pe o perioada indelungata (2 ani), in primul rand trebuie sa luati legatura cu firma care va asigura service-ul casei de marcat, pentru corectarea erorii, la aceata data, apoi trebuie sa intocmiti un dosar avand in vedere prevederile art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, prin care sa justificati diferentele intre Raportul Z al casei de marcat si inregistrarile din contabilitate, care corespund cu realitatea si sunt corecte, daca intradevar in contabilitate TVA a fost colectata corect.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Factura inregistrata eronat cu 21% TVA in loc de 19%. 4 pasi pentru a o corectaArticole similare
Factura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVACea mai utila lucrare pentru contabilii din institutiile publice!Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Decontul de TVA cod 300, corectarea erorilor contabile si fiscaleCorectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentUltimele articole
SAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviErori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Facturi fara drept de deducere in decontul de tvaNoi prevederi MFP privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de contribuabili pentru plata obligatiilor bugetareCorectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscalArticole similare
Inregistrarea materialelor receptionateDecontare cheltuieli transport, diurna, cazare salariati firmaDeducere TVA pentru facturi de cazare. Cum se procedeaza?Achizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazComunicat MFP: Prima extragere la loteria bonurilor fiscale, cu premii in valoare de 1 milion de lei ‎Ultimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Articole similare
Autoturism. Cum exercitam dreptul de deducere a TVA?Abuzuri din partea ANAF? Institutia raspundeEste obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiSplit TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAArticole similare
Trecerea de la platitor de TVA la neplatitor de TVA in 2025Ajustarea corecta a bazei de impozitare TVA in caz de falimentMinistrul Finantelor: Vom stimula si alte zone din economie, prin acordarea de facilitati, ca in sectorul ITFiscalitate: un studiu confirma pierderi de miliarde de euro din cauza deficitului de incasare a TVA-uluiANAF a aprobat noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVAUltimele articole
Panourile fotovoltaice. Ce cota TVA se aplica la instalarea lor in 2025Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea lui
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"