Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In situatia in care se fac achizitii pe baza de bon fiscal (de exemplu: consumabile auto) si este evidentiat si CUI-ul societatii noastre pe bon, cum anume vom declara in declaratia D406 aceasta tranzactie?
In raspunsurile ANAF cu privire la declaratia D406 am regasit informatii referitoare la emiterea de facturi de vanzare pe baza de bon fiscal si nicio referire la partea de achizitii pe baza de bon fiscal. Va multumesc.
• Tip societate: S.A.
Raspunsul specialistului Costin A. Instrate:
Conform sectiunii 4. SourceDocuments, subsectiunea 4.2 PurchaseInvoices din fisierul SAF-T, se completeaza tipul Structura facturii (5.10 InvoiceStructure din sectiunea 5. Structures), unde se regasesc urmatoarele Reguli de validare semantica:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(Va rog urmariti fragmentul de cod XML din nota de subsol [5])",
In cazul unei achizitii, clientul sau cumparatorul este contribuabilul raportor.
"Tipurile de documente se raporteaza conform nomenclatorului de facturi si plati - Nomenclator - Nom_Tipuri_facturi.
Pentru completarea campului se vor utiliza urmatoarele coduri:
De asemenea, in cadrul sectiunii Nom_Tipuri_facturi, se regaseste codul 388 - Factura fiscala, care poate fi asimilat achizitiei prin bon fiscal (nefiind identificat un cod separat pentru acest caz).
In consecinta si raportarea celor 3 situatii privind deductibilitatea TVA, vor urma codificarile (in functie de fiecare situatie mentionata in cadrul sectiunilor:
Achizitii ded 100%
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Nerezidentii inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?SAF-T in 2023: Cum se codifica mijloacele fixe in sistem?SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Ultimele articole
RAPORTARE SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406RAPORTARE SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Firme care depun SAF-T din 2022. De cand se declara sectiunea de active si pe ce perioada?Articole similare
SAF-T: In D406 exista obligativitatea declararii pentru tranzactiile in valuta?Ce declaratii fiscale depune un ONG in 2026 si cine le poate semna?Pana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii fiscale importante la ANAFDeclaratia 406. Cine are obligatia depunerii D406 pana pe 28 februarie 2025Firmele nu vor mai fi incadrate in categoria contribuabililor mari daca inregistreaza scaderi ale cifrei de afaceriUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiAutofactura primita de la furnizorul de energie electrica. Raportare in D300, D394, D406Maparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaSAF-T ANAF. Firmele care au cod special de TVA trebuie sa depuna D406?SAF-T ANAF. Cum sa depuneti D406 active fara erori, daca aveti anul fiscal modificatArticole similare
D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareCoduri SAF-T. Coduri care ai nevoie pentru completarea corecta a D406
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



