Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atunci cand este depasit plafonul de TVA, firmele trebuie sa depuna la ANAF declaratia 700. In acest context, contribuabilii se intreaba care sunt pasii de urmat pentru depunerea si completarea D700.
Avem cazul urmator. O firma neplatitoare de TVA a depasit cifra de afaceri de 300.000 lei la data de 31 ianuarie 2025. Ce bifeaza si ce anexeaza la declaratia D700?
Cuprins
Care este plafonul de TVA
Conform legislatiei in vigoare, plafonul TVA este de 300.000 lei. Atunci când acesta este depasit, se va face trecerea catre inregistrarea ca platitor de TVA.
Conform art. 310 alin. (6) din Codul fiscal:
(6)persoana impozabila care aplica regimul special de scutire si a carei cifra de afaceri, prevazuta la alin. (2), este mai mare sau egala cu plafonul de scutire prevazut la alin. (1) 300.000 lei, trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316, in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins ori depasit. Regimul special de scutire se aplica pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 316.
Cum se completeaza D700 pentru depasirea plafonului de TVA
Odata ce societatea din speta noastra depaseste plafonul de TVA , va trebui intr-adevar sa depuna formularul 700 si sa solicite schimbarea vectorului fiscal, asa cum ati punctat corect si dumneavoastra.
Majoritatea programelor de contabilitate ne ajuta cu generarea automata a declaratiei de indata ce actualizam vectorul in program (cum este SAGA), insa indiferent ca avem un ajutor de nadejde sau ca trebuie sa completam noi declaratia, va trebui sa avem urmatoarele informatii bifate in formular:
Examen Consultant Fiscal 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
La validare, ni se va solicita “arhiva zip” la care trebuie sa atasam documentele justificative.
In cazul spetei noastre, singurul document pe care trebuie sa-l atasam este o balanta contabila prin care se poate verifica faptul ca societatea a depasit plafonul de TVA.
Intocmire facturi cu TVA dupa depasirea plafonului de TVA
Pentru o societate infiintata in decembrie 2024, care a depus in ianuarie formular TVA D700 cu incepere de la 01.02.2025 drept platitoare de TVA, daca in luna ianuarie 2025 a facturat peste plafonul de 300.000 lei, plateste TVA pentru luna ianuarie? Sau factura trebuia emisa cu TVA in ianuarie?
Raspuns:
Potrivit art. 310 alin. (6) din Codul fiscal, persoana impozabila care aplica regimul special de scutire si a carei cifra de afaceri, prevazuta la alin. (2), este mai mare sau egala cu plafonul de scutire prevazut la alin. (1) trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316, in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins ori depasit. Regimul special de scutire se aplica pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 316.
In baza acestei prevederi, daca o societate depaseste plafonul de TVA in luna ianuarie 2025 (factureaza in luna ianuarie peste plafonul de 300.000 lei), pana pe data data de 10 februarie depune formularul 700 pentru inregistrare in scopuri de TVA si devine platitoare de TVA incepand cu 1 martie.
Societatea dumneavoastra a depus deja solicitare de inregistrare in scopuri de tva prin optiune, deci nu va mai urma pasii de la art. 310 alin. (6) din Codul fiscal.
Veti intocmi facturi cu TVA numai din momentul in care veti avea certificatul de TVA (nu din luna in care ati depasit plafonul).
Raspunsuri oferit in luna MARTIE 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cifra de afaceri pentru calcularea plafonului TVAPLAFON TVA, MAJORAT la 395.000 lei. 3 reguli tranzitorii importante pentru contribuabiliObligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului din punct de vedere al TVAAnulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?PLAFON TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoUltimele articole
Transport alternativ - Uber/Bolt: Bacsisurile si bonusurile se iau in calculul plafonului de TVA?PLAFON TVA depasit. Termen de trecere de la TVA trimestrial la TVA lunarPLAFON TVA in 2026. Ce modificari au aparut privind Cererea de inregistrare fiscalaDepasire PLAFON TVA in 2025, constatare in 2026. TVA de platit si declaratii fiscalePLAFON TVA de 395.000 lei in 2026. Ce venituri se iau in calcul? Studiu de caz utilArticole similare
Cum procedam cand e inregistrata eronat factura care conduce la DEPASIRE PLAFON TVA?Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilorAnulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Prestari servicii. Avansuri facturate. Cifra de afaceri DEPASIRE PLAFON TVAPFA si depasirea plafonului de 300.000 lei: Trece sau nu la TVA?Ultimele articole
DEPASIRE PLAFON TVA in 2025, constatare in 2026. TVA de platit si declaratii fiscaleDepasirea plafonului de TVA 395.000 lei. Ce riscuri apar si cum sa corectezi situatiaDEPASIRE PLAFON TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVADEPASIRE PLAFON TVA de 395.000 lei. Pana cand trebuie sa solicitati inregistrarea in scop de TVAPlafon TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoArticole similare
Neplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiFirme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAPFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Reminder ANAF! 31 martie 2023, termen limita de depunere a formularelor 700 si 010Ultimele articole
Declaratia 700. Cum sa completati D700 in 2026 daca treceti la TVA lunarDeclaratia 700. Cum sa completati formularul in 2026 daca treceti la TVA lunarTrecere de la TVA lunar la TVA trimestrial in 2026. Ce faceti daca D700 a fost respinsa cu eroriDeclaratia 700 in 2026. 3 cazuri concrete pentru modificarea perioadei de TVATVA la incasare pentru firme din 2025. De cand puteti intra in sistemArticole similare
Platitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiDeclaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulDepunere declaratii. Pana pe 31 martie 2025 trebuie depusa D700Firme care depasesc plafonul TVA. Ce amenzi se aplica daca NU depuneti D700 la timpUltimele articole
D700. Termen DEPUNERE D700 pentru renuntare la codul de TVA + obligatii fiscale aferenteD700 ANAF. Mai trebuie sa nu atasat alt document in cazul semnarii electronice a d700Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMVenituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Declaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Articole similare
Declaratia 700. EXEMPLU COMPLETARE D700 pentru a deveni platitor TVATrecere de la TVA lunar la TVA trimestrial in 2026. Ce faceti daca D700 a fost respinsa cu eroriInregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700D700 in 2025. COMPLETARE D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
Declaratia 700. Cum sa completati formularul in 2026 daca treceti la TVA lunarDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Codul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulInregistrarea in scopuri de TVA la incasare. COMPLETARE D700
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



