Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Redam mai jos noile norme prevazute de proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale privind regimul special de scutire pentru intreprinderile mici.
Art. II. - (1) in anul 2012 sunt aplicabile urmatoarele reguli referitoare la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152 din Legea nr. 571/2003:
a) persoanele impozabile infiintate anterior anului 2012 au obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, daca depasesc plafonul de 119.000 lei in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012. In cazul in care nu au depasit in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 daca depasesc plafonul de 220.000 lei pana la data de 31 decembrie 2012. La determinarea plafonului de 220.000 lei se ia in calcul si cifra de afaceri realizata in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012;
b) persoanele impozabile infiintate in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 au obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, daca depasesc in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei determinat proportional cu perioada ramasa de la infiintare si pana la sfarsitul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga. in cazul in care nu au depasit in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei determinat proportional cu perioada ramasa de la infiintare si pana la sfarsitul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga, persoanele impozabile trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 daca depasesc plafonul de 220.000 lei pana la data de 31 decembrie 2012;
c) persoanele impozabile infiintate incepand cu data de 1 iulie 2012, au obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, daca depasesc plafonul de scutire de 220.000 lei, in perioada 1 iulie - 31 decembrie 2012;
d) prin exceptie de la prevederile lit. a) si b), persoanele impozabile pentru care obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 152 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 ar interveni incepand cu data de 1 iulie 2012, nu trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA decat in situatia in care depasesc plafonul de 220.000 lei pana la data de 31 decembrie 2012;
e) persoanele impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012, ca urmare a depasirii plafonului de scutire, pot solicita incepand cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire de 220.000 lei;
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
f) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, dupa data de 1 iulie 2012, inclusiv, daca nu au depasit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, si daca pana la data solicitarii scoaterii din evidenta nu au depasit plafonul de scutire de 220.000 lei.
(2) In situatiile prevazute la alin.(1) lit.e) si f) solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 1561 din Legea nr. 571/2003.
Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea. Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003.
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de
taxa prevazut la art. 1562 din Legea nr. 571/2003, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 1561 din Legea nr. 571/2003, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. in ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform Titlului VI din Legea nr. 571/2003.
Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit.e) si f) nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv."
Proiectul integral poate fi consultat aici.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
DEPASIRE PLAFON TVA la incasare. Trecerea la impozit pe profitDEPASIRE PLAFON TVA. Ce implicatii fiscale apar?Depasire plafon micorintreprindere in trimestrul II 2019Cifra de afaceri luata in considerare la inregistrarea in scopuri de TVAFirme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataInregistrare in scopuri de TVA prin optiune. Organizarea contabilitatiiBaza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilorPrestari servicii. Avansuri facturate. Cifra de afaceri DEPASIRE PLAFON TVAAnulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Articole similare
Ce scutiri se pot aplica in cazul lucrarilor efectuate pentru bunuri imobilePlafonul de scutire la TVA va fi majorat la 65.000 de euroInchiriere imobil in regim de scutire. Tratament TVAJustificarea scutirii de TVA in cazul livrarilor intracomunitare si exporturilorDeclarare bunuri export in baza unei autorizatii unice. Ce documente justifica scutirea de TVA?Ultimele articole
Regim special de SCUTIRE TVA pentru intreprinderile miciA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Export de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireMicrointreprinderi in 2023: Venitul obtinut din creditare poate fi luat in considerare la calculul plafonului de 300.000 lei?Speta zilei. Aplicarea Legii nr. 88/2023 privind scutirea de TVAArticole similare
2012 incepe cu un nou Cod fiscalCodul Fiscal, modificat. Ce schimbari prevede Legea 69/2023OUG 114/2018 - Modificari aduse Codului Fiscal. Tabel comparativ ANAFMODIFICARE COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceCodul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?Ultimele articole
Pragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Programul "O familie, o casa": MFP anunta noile conditii de acordare a creditelor (proiect de Ordonanta)Noi categorii de persoane pot beneficia de finantare in cadrul Programului IMM InvestCe e nou privind regimul special de scutire pentru intreprinderile miciTVA. Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciComisia Europeana vine cu noi masuri pentru dezvoltarea IMM-urilorUltimele articole
Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciSchema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateCombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companiiArticole similare
Termen de plataPortretul TVA-ului in 2013. Un documentar fiscal la ziSchimbul de bunuri. Cum gestionam cheltuielile si deducerea de TVA?Avans pentru servicii 2010. Regim TVADocumentar fiscal: Raportarea achizitiei intracomunitare de serviciiUltimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseFacturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"