Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?

de InfoTva.ro la 20 Mar. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, acces la justitie, litigii transfrontaliere, intreprinderi mici

Litigii transfrontaliere: UE vrea sa faciliteze accesul la justitie al consumatorilor si al intreprinderilor mici



Comisia Europeana a lansat o consultare publica privind modalitatile de a imbunatati accesul la justitie al consumatorilor si al intreprinderilor mici in litigii transfrontaliere cu valoare redusa.

Procedura europeana cu privire la cererile cu valoare redusa ofera o modalitate putin costisitoare si usoara de a solutiona litigiile transfrontaliere pentru sume mai mici de 2 000 EUR, fara a recurge la proceduri juridice complicate. Aceasta procedura poate fi utilizata atunci când consumatorii sunt nevoiti sa isi asigure respectarea drepturilor, de exemplu daca nu li s-au livrat bunurile comandate intr-o alta tara a UE.

Dar, potrivit unui raport de anul trecut al Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, aceasta procedura simplu de utilizat nu este cunoscuta inca la scara larga si este deseori folosita sub potentialul sau (IP/12/985). Comisia Europeana solicita opinii din partea consumatorilor, a intreprinderilor si a publicului larg privind modul in care functioneaza in prezent procedura cu privire la cererile cu valoare redusa si felul in care aceasta ar putea fi imbunatatita, simplificata sau modernizata. Obiectivul este de a consolida increderea in achizitiile transfrontaliere, sprijinind consumatorii si intreprinderile sa se bucure pe deplin de piata unica europeana.

Doamna Viviane Reding, vicepresedinte al Comisiei si comisarul UE pentru justitie, a afirmat: "Cautarea unor preturi avantajoase si in alte state membre este, pentru consumatori, o cale de a obtine «cele mai bune oferte» de pe piata interna a UE. Posibilitatea de a cumpara online face ca aceste afaceri avantajoase sa fie si mai accesibile. insa uneori pot aparea probleme, de exemplu cu produsele sau cu livrarea. Pentru a evita proceduri juridice dificile, costisitoare si care consuma timp, Uniunea Europeana faciliteaza accesul la justitie al consumatorilor din Europa, astfel incât acestia sa isi poata asigura efectiv respectarea drepturilor.”
    
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


Consultarea se va desfasura pâna la data de 10 iunie 2013, dupa care Comisia va evalua contributiile primite. Comisia va prezenta apoi un raport, inainte de sfârsitul anului 2013, privind modul in care procedura cu privire la cererile cu valoare redusa functioneaza dupa primii cinci ani de la lansare. Raportul va fi insotit, daca este cazul, de o propunere de revizuire a Regulamentului privind cererile cu valoare redusa. in cadrul consultarii se solicita opinii referitoare la modul in care este utilizata in prezent procedura cu privire la cererile cu valoare redusa si felul in care aceasta ar putea fi imbunatatita, la o eventuala majorare a plafonului pentru cereri peste 2000 EUR, la posibilitatea ca documentele juridice folosite in cadrul procedurii sa fie transmise electronic sau la o eventuala abordare in cadrul procedurii a chestiunii cheltuielilor de judecata.

Pe pietele interne, aproximativ 20 % dintre consumatorii europeni au raportat ca au avut o problema in ultimele 12 luni cu privire la un produs, un serviciu, un comerciant cu amanuntul sau un furnizor. Valoarea estimata a pierderilor este, in medie, de 375 EUR pe caz. 60 % dintre consumatorii intervievati au gasit o solutie satisfacatoare direct cu comerciantul, dar restul de 40 % nu au obtinut nicio reparatie, iar 25 % nici macar nu au incercat sa faca o plângere. Numarul consumatorilor care dau in judecata comerciantii atunci când se confrunta cu o problema este foarte mic (2 % dintre cei care au avut o problema in ultimele 12 luni). Multi au declarat ca nu au depus o plângere pentru ca sumele in cauza erau prea mici (26 %), au considerat ca procedura ar fi prea costisitoare in comparatie cu suma in cauza (13 %) sau ca ar dura prea mult (12 %).

Procedura cu privire la cererile cu valoare redusa vizeaza tocmai astfel de situatii. Cu toate acestea, procedura nu este inca bine cunoscuta si este putin utilizata. Prin urmare, Comisia Europeana colaboreaza cu statele membre pentru a sensibiliza opinia publica in legatura cu existenta procedurii europene cu privire la cererile cu valoare redusa si pentru a asigura aplicarea acesteia. De exemplu, coopereaza cu autoritatile judiciare si cu Centrele Europene ale Consumatorilor in scopul de a promova activ procedura in rândul consumatorilor si al judecatorilor.
    
Un exemplu de succes al modului in care functioneaza procedura cu privire la cererile cu valoare redusa

Un consumator din Austria a comandat echipament pentru surfing pe un site internet german. A platit 228 EUR in avans printr-un transfer bancar. Comerciantul nu a livrat echipamentul si nu a rambursat suma platita. Prin urmare, consumatorul a lansat o procedura europeana cu privire la cererile cu valoare redusa. Instanta din Linz, Austria, a pronuntat o hotarâre in favoarea consumatorului, care a fost executata de autoritatile germane din Charlottenburg. in consecinta, consumatorului i-a fost rambursata suma platita.
    
Sursa: Comisia Europeana

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016