Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam prin cele ce urmeaza principalele conditii reglementate de legislatia actuala privind sediul social al unei societati.
Mentionam astfel ca norme referitoare la sediul social se regasesc la art. 17 din Legea 31/1990 legea societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit alin. (3) al acestui articol, la inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
Conform alin. (4), la acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
Pentru societatile comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea 31/1990
au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, a fost emisa Procedura de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
- Atentie, contabili!Ce taxe plateste un pensionar angajat In situatia in care un pensionar doreste sa revina pe piata muncii este important sa stie ce obligatii fiscale are la stat. In acest articol vom analiza in ce conditii este posibil...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Factura Fara Semnatura Si Stampila: Ce Spune Legislatia? Valabilitatea facturii fara semnatura si stampila este un subiect de interes major pentru antreprenori si contribuabili, in contextul schimbarilor si modernizarii legislatiei...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Emiterea Facturii Fiscale: Termene, Reguli si Exceptii Termenul de emitere a unei facturi fiscale este prevazut in Codul Fiscal si nu este conditionat de emiterea facturii proforme. Cunoasterea reglementarilor fiscale cu privire la...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Active Circulante: Ce sunt, Clasificare, Studii de Caz Activele circulante ale unei companii sunt esentiale pentru asigurarea lichiditatii si solvabilitatii entitatii, permitand acesteia sa-si desfasoare activitatea in mod continuu....citeste mai mult
- Atentie, contabili!Active Imobilizate: Ce sunt, Clasificare, Studii de caz Activele imobilizate joaca un rol strategic intr-o companie, contribuind la generarea de venituri si la stabilitatea financiara a sa. Vom vorbi in acest articol despre principalele...citeste mai mult
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regimul pierderilor fiscale. Prevederile actuale pentru recuperarea pierderilorDeductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateCotizatii si taxe in 2014 pentru auditorii financiari. Care sunt noile prevederi?Ce procedura urmam in cazul unei lucrari in Romania efectuate de catre o firma straina?Noile planuri MFP privind sectorul de investitiiUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Modificare privind societatile comerciale. Proiect nou aprobat de SenatSanctiuni importante pentru detalii insignifiante!Se deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Studiu de caz: Plata TVA in cazul fondului de comert si calculul impozitului pe profitInregistrare cladire preluata de sediul permanent de la societatea-mamaUltimele articole
Reducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareLegea societatilor: Conditii pentru acordarea de imprumuturi salariatilorArticole similare
Inregistrarea in ROI. Ce etape urmam si ce documente se depun?Cheltuieli nejustificate efectuate de asociat. Incidenta fiscalaIn ce procent corect se poate constitui rezerva legala?Contract de mandat. Ce tratament fiscal aplicam pentru o persoana rezidenta?Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Ultimele articole
Calculul impozitului pe dividende: ghid completRepartizare dividende: Cum se repartizeaza profitul ramas in 2022 daca in cursul anului 2023 intra al treilea asociat?In ce conditii se poate depune bilant interimar pentru acordarea de dividendeSocietatile cu datorii la actionari/asociati, obligate sa reconstituie activul net, pana la inchiderea exercitiului financiar urmatorSocietate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicateAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"