Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam prin cele ce urmeaza principalele conditii reglementate de legislatia actuala privind sediul social al unei societati.
Mentionam astfel ca norme referitoare la sediul social se regasesc la art. 17 din Legea 31/1990 legea societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit alin. (3) al acestui articol, la inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
Conform alin. (4), la acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
Pentru societatile comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea 31/1990
au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, a fost emisa Procedura de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.64 din 5 din 11 voturi
Articole similare
Puteti dormi linistiti: Se infiinteaza Grupul de TVA!MFP: Discutii privind noi investitii pe piata romaneascaTimbrul de mediu pentru autovehicule in 2013. Vezi principalele prevederi!Referitor la cota redusa de TVA pentru paine si produse de brutarieMFP: Nou proiect a schemei de ajutor privind asigurarea dezvoltarii economice durabileUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Activitati economice desfasurate de catre persoane fizice. Ce obligatii are daca nu e PFA?Desemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?Examenul de competenta profesionala organizat de Camera Auditorilor Financiari (CAFR) din 2015Vanzare activ adus ca aport la capitalul social. Cum procedam?Sanctiuni importante pentru detalii insignifiante!Ultimele articole
Reducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareLegea societatilor: Conditii pentru acordarea de imprumuturi salariatilorArticole similare
Repartizare dividende: Cum se repartizeaza profitul ramas in 2022 daca in cursul anului 2023 intra al treilea asociat?Activitati economice desfasurate de catre persoane fizice. Ce obligatii are daca nu e PFA?Radierea societatii: ce implicatii fiscale exista si cum tratam raportarile financiare?Societatile cu datorii la actionari/asociati, obligate sa reconstituie activul net, pana la inchiderea exercitiului financiar urmatorObligatie inregistrare si declarare punct de lucru. Ce prevederi respectam?Ultimele articole
Calculul impozitului pe dividende: ghid completIn ce conditii se poate depune bilant interimar pentru acordarea de dividendeSocietate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicateInventarierea patrimoniului in anul 2018: Diferente fata de anul 2017Incetare activitate firma platitoare de TVA. Pastrarea arhivei documentelorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"