Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam prin cele ce urmeaza principalele conditii reglementate de legislatia actuala privind sediul social al unei societati.
Mentionam astfel ca norme referitoare la sediul social se regasesc la art. 17 din Legea 31/1990 legea societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit alin. (3) al acestui articol, la inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
Conform alin. (4), la acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
Pentru societatile comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea 31/1990
au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, a fost emisa Procedura de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi scutiri la plata impozitului pe cladiri, teren si bunuri aflate in proprietateDocumentar fiscal: Reguli in 2013 pentru efectuarea platilor intre rezidentiCum se declara TVA-ul de import in SAF-T11 state UE vor taxa pe tranzactiile financiareCaptura masiva de marfa contrafacuta. Ce produse ar fi putut ajunge pe piata romaneascaUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Se deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Inventarierea patrimoniului in anul 2018: Diferente fata de anul 2017Inregistrare cladire preluata de sediul permanent de la societatea-mamaSucursala societate comerciala straina. Angajarea de personalStudii de caz: Impozitul pe profit, impozitul forfetar, lichidareUltimele articole
Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarReducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareArticole similare
Stock option plan. Ce tratament fiscal aplicam?Radierea societatii: ce implicatii fiscale exista si cum tratam raportarile financiare?Repartizare dividende: Cum se repartizeaza profitul ramas in 2022 daca in cursul anului 2023 intra al treilea asociat?In ce procent corect se poate constitui rezerva legala?Societate cu restante la bugetul de stat. Sunt preluate de noul administrator?Ultimele articole
Calculul impozitului pe dividende: ghid completIn ce conditii se poate depune bilant interimar pentru acordarea de dividendeSocietatile cu datorii la actionari/asociati, obligate sa reconstituie activul net, pana la inchiderea exercitiului financiar urmatorSocietate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicateInventarierea patrimoniului in anul 2018: Diferente fata de anul 2017
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"