Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam prin cele ce urmeaza principalele conditii reglementate de legislatia actuala privind sediul social al unei societati.
Mentionam astfel ca norme referitoare la sediul social se regasesc la art. 17 din Legea 31/1990 legea societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit alin. (3) al acestui articol, la inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c) in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
Conform alin. (4), la acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
Pentru societatile comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea 31/1990
au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, a fost emisa Procedura de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea Verde a Contabilitatii

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tratament fiscal si contabil pentru scoaterea din evidenta a titlurilor de participareComisia Europeana impune reguli noi de capital pentru banci!Statul si... spiritul civicMila, \"zagaz\" in calea apelorPractici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Impozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Numirea administratorului. Ce obligatii de plata si declarative revin societatii?Cum impozitam profitul impozabil rezultat la lichidare?Se deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Acordare imprumut de catre societate administratorului. Ce conditii sunt obligatorii?Ultimele articole
Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarReducerea pentru impozitul pe profit prevazuta de OUG 153/2020 poate fi aplicata bilantului de la 30 iunie 2022?Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate. Profita de oferta: Consultanta personalizata GRATUITAContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareArticole similare
Creditarea societatii de catre asociat. Constituirea rezervelorAjustare TVA client lichidat pe LEGEA 31/1990. Cum procedam?Cand se depun declaratiile 307 si 311?Activitati economice desfasurate de catre persoane fizice. Ce obligatii are daca nu e PFA?Constituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Ultimele articole
Calculul impozitului pe dividende: ghid completRepartizare dividende: Cum se repartizeaza profitul ramas in 2022 daca in cursul anului 2023 intra al treilea asociat?In ce conditii se poate depune bilant interimar pentru acordarea de dividendeSocietatile cu datorii la actionari/asociati, obligate sa reconstituie activul net, pana la inchiderea exercitiului financiar urmatorSocietate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicate
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"