Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru a putea lichida soldurile din balanta s-a trecut la casarea obiectelor de inventar si a materialelor aflate in sold ( cont 303 si 302.08). Ele fizic nu exista dar nu au fost inregistrate pe cheltuiala inainte de a-si suspenda firma activitatea in 2009. La implinirea celor trei ani de suspendare, firma doreste sa fie lichidata fara reluarea activitatii. Am considerat la inventarierea patrimoniului cheltuiala cu stocurile nedeductibila si s-a autofacturat totodata TVA-ul cu cota de 24%. Mentionez ca la suspendarea activitatii nu s-a facut ajustare de TVA. Va rog sa imi spuneti daca pentru lichidarea firmei este necesar ca firma sa-si reia activitatea la registrul comertului ca sa poata fi depuse la administratia financiara declaratiile 300 si 101 aferente procesului de lichidare.
Solutia consultantului:In conformitate cu prevederile art. 237 alin. (1) lit.c) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii care si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta.
Astfel cum prevede alin. (2) aceste dispozitii nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.
Asadar, activitatea unei societati comerciale poate fi suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani. La expirarea duratei pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii, asociatii trebuie sa inscrie in registrul comertului mentiunea reluarii activitatii. Faptul ca asociatii nu metioneaza in registrul comertului reluarea activitatii nu echivaleaza cu prelungirea suspendarii activitatii peste termenul maxim stabilit de lege, de 3 ani. Astfel, la expirarea termenului pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii care nu poate sa fie mai mare de 3 ani, activitatea societatii nu mai este considerata suspendata.
Pe perioada suspendarii activitatii la Registrul Comertului, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se impune obtinerea regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.
In situatia in care societatea a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu acesta isi inceteaza valabilitatea:
- la data aprobata pentru incetarea acestuia;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- incepand cu luna in care nu mai este indeplinita oricare dintre conditiile prevazute la cap. A pct. 3, respectiv societatea:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscria in lista contribuabililor declarati inactivi;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990.
Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului. Dupa incetarea regimului derogatoriu societatea va putea depune declaratiile supuse acestui regim.
In situatia in care societatea nu a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu pe perioada inactivitatii inscrisa in registrul comertului aceasta avea obligatia depunerii tuturor declaratiilor conform obligatiilor inscrise in vectorul fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Transfer teren construibil catre asociat. Care este tratamentul TVA la lichidarea societatii?Perioada impozabila a microintreprinderii si lichidarea. Cand depunem Declaratia 100?Dizolvare urmata de lichidare. Cand se depune D100? Cum calculam impozitul?Societate cu asociat unic. Cum impozitam veniturile din LICHIDARE SOCIETATE?Lichidarea voluntara a unei microintreprinderi. Care sunt etapele?Ultimele articole
Societate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicateArticole similare
Anulare cod TVA. Cand poate societatea sa emita facturi fara TVA?Atentie! Declaratia 392 – ce e de facutSocietatile ar putea fi inchise daca vand alimente expirateSocietate cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Cum gestionam cheltuielile de asigurare si alte costuri?Ajustarea TVA pentru o societate cu ACTIVITATE SUSPENDATAUltimele articole
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFArticole similare
Noi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraExista un termen limita pentru depunerea solicitarii regimului derogatoriu?Articole similare
Declararea TVA de plata la bugetul de stat prin formularul 311Declaratia cod 088 si operatiuni pe teritoriul Romaniei. Cum completam locul desfasurarii activitatii cand aceasta se deruleaza la terti?Anunt ANAF iunie: Aspecte cu privire la inregistrarea si anularea, din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVAReglementari comunitare in domeniul transferului partilor sociale si al majorarilor capitalului socialFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Depunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"