keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Cod TVA anulat. Reinregistrare in scopuri de TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Iul. 2019 Exclusiv
Tags: cod tva anulat, formular 099, tva, codul fiscal

Care este procedura de reinregistrare in scopuri de TVA ce trebuie parcursa de o societate al carei cod fiscal a fost anulat ca urmare a inactivarii pentru expirare durata sediu social? In acest caz, cauzele inactivarii au incetat, societatea a fost reactivata in 2018.


Raspunsul specialistului


Potrivit art 316 alin 11 lit a din Legea 227/2015 privind Codul fiscal::

"Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol:
a) daca este declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala, de la data declararii ca inactiva’’
Conform art 92 alin 1 lit g din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala:

"Contribuabilul/Platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata’’.
 
Prin urmare, codul de TVA al societatii dumneavoastra a fost anulat avand in vedere prevederile art 316 alin 11 lit a din Codul fiscal, coroborat cu art 92 alin 1 lit g din Codul de procedura fiscala, pe motiv de expirare a duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social.
 
Potrivit art 316 alin 12 lit a din Codul fiscal:
"Procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este stabilita prin normele procedurale in vigoare. Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (11) lit. a) -e) si h), organele fiscale inregistreaza persoanele impozabile la solicitarea acestora, astfel: 
a) in situatia prevazuta la alin. (11) lit. a), daca inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA’’.
 
Asadar, daca inceteaza situatia care a condus la anularea codului de TVA (a incetat cauza inactivarii), la solicitarea persoanei impozabile catre organul fiscal, se va recapata codul de TVA , societatea redevenind platitoare de TVA de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.
 
Procedura de reinregistrare este descrisa in sectiunea a 2 –a "Dispozitii speciale privind inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) lit. a) din Codul fiscal’’ din Ordinul ANAF nr. 2011/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare:

"1. In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru ca au fost declarate in inactivitate, inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 316 alin. (12) lit. a) din Codul fiscal. 

2. (1) Dupa primirea cererii de inregistrare in scopuri de TVA (formular 099), compartimentul de specialitate verifica urmatoarele:
a) daca persoana impozabila a fost reactivata prin decizie a organului fiscal competent, pana la data primirii cererii de inregistrare;
b) Abrogat(a).
c) daca persoana impozabila se incadreaza in alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, dintre cele prevazute la art. 316 alin. (11) din Codul fiscal.
(2) Compartimentul de specialitate verifica in Registrul contribuabililor sau Registrul comertului electronic (RECOM), dupa caz, datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

3. Compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, daca la data depunerii cererii de inregistrare este indeplinita una dintre urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila nu s-a reactivat;
b) Abrogat(a).
c) persoana impozabila se incadreaza intr-o alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 316 din Codul fiscal.

5. Compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, daca la data depunerii cererii de inregistrare sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) persoana impozabila s-a reactivat;
b) Abrogat(a).
c) persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA’’.
 
In concluzie, se va depune formularul 099 ,,Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata’’, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare la organul fiscal teritorial care va verifica daca societatea a fost reactivata (prin decizie emisa de organul fiscal) si daca nu se incadreaza in alte situatii de anulare a codului de TVA, dupa care daca sunt indeplinite aceste conditii, se va emite decizie de inregistrare in scopuri de TVA.
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016