Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Atentie! OMFP 102/2016 modifica regulile din domeniul TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 10 Feb. 2016 Exclusiv
Tags: masuri de simplificare, tva, garantiile de buna executie, omfp 102/2016, operatiuni pluripartite

Recent a fost publicat un nou ordin de catre Ministerul de Finante Publice prin care sunt aduse modificari semnificative in domeniul TVA. Odata cu OMFP nr. 102/2016 se modifica astfel masurile de simplificare pentru operatiunile pluripartite desfasurate in mai multe state membre si care constau in lucrari asupra bunurilor mobile corporale.


Se impun prin noul act normativ prevederi care reglementeaza operatiunile intracomunitare generate de garantiile de buna executie in perioada de garantie si postgarantie.

In concret, asa cum a explicat recent consultatul Adrian Benta intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro,  noul ordin vine cu exemple concrete reprezentand un model de aplicare a masurilor de simplificare, alaturi de tratamentul fiscal al cheltuielilor cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.

Acesta reaminteste, totodata, ca masurile de simplificare reprezinta "masuri alternative fata de procedurile uzuale din Codul fiscal si au ca efect general scutirea la inregistrarea in scopuri de TVA a unui tert ce intervine intr-o tranzactie de achizitii sau livrari intracomunitare cand sunt implicate mai multe persoane impozabile".

De asemenea, aceste masuri de simplifcare a TVA-ului, "reprezentand lucrari asupra bunurilor mobile corporale" pot fi efectuate atunci cand "toti partenerii sunt inregistrati in scopuri de TVA in state diferite si fiecare stat membru permite aplicarea masurilor de simplificare".

Consultantul fiscal Adrian Benta explica astfel ca atunci cand aceste masuri nu se aplica, exista posibilitatea ca "unii participanti la tranzactii pluripartite sa fie obligati sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul de unde se efectueaza livrarea iar tranzactiile sa nu mai fie asimilate livrarilor/achizitiilor intracomunitare".

Redam mai jos cateva exemple de aplicare a masurilor de simplificare, cu mentiunea ca ordinul prezinta astfel si tratamentul fiscal pentru cheltuielile cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.

Puteti consulta aici Ordinul 102/2016 integral alaturi de toate exemplele date de legiuitor.

Cazuri in care se aplica masurile de simplificare

Articolul 1
Primul caz: Prezentare

(1) O persoana impozabila stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in statul membru 2 si denumita in continuare A sau contractor principal cumpara bunuri de la o alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare B.

(2) A dispune expedierea bunurilor catre alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare C, in vederea prelucrarii. Ambalajele, accesoriile pentru confectii, partile componente ale unui motor si orice alte bunuri care nu sufera transformari in procesul de prelucrare realizat de C pot fi supuse masurilor de simplificare daca sunt livrate de B catre A si daca sunt in legatura directa cu bunurile prelucrate de C.

(3) Dupa prelucrare, bunurile sunt transportate/expediate de C din statul membru 1 in statul membru 2, unde A este stabilit si inregistrat in scopuri de TVA.

(4) A furnizeaza lui B si lui C codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 2.


Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc in statul membru 1 in care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar B, in principiu, trebuie sa aplice TVA din statul membru 1, intrucat bunurile nu se transporta direct in statul membru 2.

(2) Executarea lucrarilor asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.

(3) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 in statul membru 2:

a) A efectueaza un transfer in statul membru 1, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru, pentru care A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru;
b) A efectueaza o achiziþie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.

Articolul 7

Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea de bunuri de la B catre A are loc in statul membru 1, din care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru. Aceasta livrare intracomunitara este scutita de taxa, conform art. 294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.

(2) A efectueaza o achizitie intracomunitara ce are loc in statul membru 3, conform art. 276 alin. (1) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3.

(3) Efectuarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.

(4) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate se transporta din statul membru 3 in statul membru 2:

a)A efectueaza un transfer din statul membru 3 in statul membru 2, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3. Acest transfer este scutit de taxa in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru;
b)A efectueaza o achizitie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Atentie! OMFP 102/2016 modifica regulile din domeniul TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016