Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Recent a fost publicat un nou ordin de catre Ministerul de Finante Publice prin care sunt aduse modificari semnificative in domeniul TVA. Odata cu OMFP nr. 102/2016 se modifica astfel masurile de simplificare pentru operatiunile pluripartite desfasurate in mai multe state membre si care constau in lucrari asupra bunurilor mobile corporale.
Se impun prin noul act normativ prevederi care reglementeaza operatiunile intracomunitare generate de garantiile de buna executie in perioada de garantie si postgarantie.
In concret, asa cum a explicat recent consultatul Adrian Benta intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro, noul ordin vine cu exemple concrete reprezentand un model de aplicare a masurilor de simplificare, alaturi de tratamentul fiscal al cheltuielilor cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.
Acesta reaminteste, totodata, ca masurile de simplificare reprezinta "masuri alternative fata de procedurile uzuale din Codul fiscal si au ca efect general scutirea la inregistrarea in scopuri de TVA a unui tert ce intervine intr-o tranzactie de achizitii sau livrari intracomunitare cand sunt implicate mai multe persoane impozabile".
De asemenea, aceste masuri de simplifcare a TVA-ului, "reprezentand lucrari asupra bunurilor mobile corporale" pot fi efectuate atunci cand "toti partenerii sunt inregistrati in scopuri de TVA in state diferite si fiecare stat membru permite aplicarea masurilor de simplificare".
Consultantul fiscal Adrian Benta explica astfel ca atunci cand aceste masuri nu se aplica, exista posibilitatea ca "unii participanti la tranzactii pluripartite sa fie obligati sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul de unde se efectueaza livrarea iar tranzactiile sa nu mai fie asimilate livrarilor/achizitiilor intracomunitare".
Redam mai jos cateva exemple de aplicare a masurilor de simplificare, cu mentiunea ca ordinul prezinta astfel si tratamentul fiscal pentru cheltuielile cu bunuri transportate intracomunitar aferente perioadei de garantie sau postgarantie.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Puteti consulta aici Ordinul 102/2016 integral alaturi de toate exemplele date de legiuitor.
Cazuri in care se aplica masurile de simplificare
Articolul 1
Primul caz: Prezentare
(1) O persoana impozabila stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in statul membru 2 si denumita in continuare A sau contractor principal cumpara bunuri de la o alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare B.
(2) A dispune expedierea bunurilor catre alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare C, in vederea prelucrarii. Ambalajele, accesoriile pentru confectii, partile componente ale unui motor si orice alte bunuri care nu sufera transformari in procesul de prelucrare realizat de C pot fi supuse masurilor de simplificare daca sunt livrate de B catre A si daca sunt in legatura directa cu bunurile prelucrate de C.
(3) Dupa prelucrare, bunurile sunt transportate/expediate de C din statul membru 1 in statul membru 2, unde A este stabilit si inregistrat in scopuri de TVA.
(4) A furnizeaza lui B si lui C codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 2.
Primul caz: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea bunurilor de la B la A: livrare ce are loc in statul membru 1 in care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar B, in principiu, trebuie sa aplice TVA din statul membru 1, intrucat bunurile nu se transporta direct in statul membru 2.
(2) Executarea lucrarilor asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.
(3) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 in statul membru 2:
a) A efectueaza un transfer in statul membru 1, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru, pentru care A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 1, iar acest transfer este scutit de TVA in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislaþia altui stat membru;
b) A efectueaza o achiziþie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului sau din legislatia altui stat membru.
Articolul 7
Cazul 2: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, fara aplicarea masurilor de simplificare
(1) Livrarea de bunuri de la B catre A are loc in statul membru 1, din care incepe transportul, conform art. 275 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru. Aceasta livrare intracomunitara este scutita de taxa, conform art. 294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
(2) A efectueaza o achizitie intracomunitara ce are loc in statul membru 3, conform art. 276 alin. (1) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3.
(3) Efectuarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
(4) Atunci cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate se transporta din statul membru 3 in statul membru 2:
a)A efectueaza un transfer din statul membru 3 in statul membru 2, conform art. 270 alin. (10) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru, iar pentru aceasta A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 3. Acest transfer este scutit de taxa in conditiile art. 294 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal sau conform echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru;
b)A efectueaza o achizitie intracomunitara asimilata in statul membru 2, conform art. 273 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului acestuia din legislatia altui stat membru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MASURI DE SIMPLIFICARE a TVASfera TVA: Achizitiile intracomunitare de bunuriControl FISC 2018 – Tot ce trebuie sa stii despre problemele privind TVAContribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieCartea Verde a Fiscalitatii 2016: tratamentul fiscal conform Noului Cod fiscal si Noului Cod de procedura fiscalaUltimele articole
CCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileDeclarare TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiLocul livrarii de bunuri. Conditii pentru ca o livrare sa fie impozabila in RomaniaArticole similare
Deductibilitatea TVA aferenta unui contract de inchiriere imobilFirma in insolventa. Ce inregistrari contabile se fac?Repunere suma TVA. Depunere rectificativa pentru impozitul pe profit aferent bazei pentru TVA-ul repusCartea Verde a Fiscalitatii 2016: tratamentul fiscal conform Noului Cod fiscal si Noului Cod de procedura fiscalaCe este leasingul financiar si cum poti accesa o astfel de solutie?Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XV - Dispozitii tranzitoriiCum sa iesi din impas? Pas cu pas... cu pas.. cu pas TVANorme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIEtapele de implementare a instrumentelor financiare pentru IMM in cadrul programelor finantate din fonduri ESI pentru 2014-2020Provizioane pentru garantii. Care va fi tratamentul fiscal?Ultimele articole
Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveProvizioane garantii. Cum se pot constitui si cum deducem?Contract de leasing. Cum facem inregistrarea diferentelor de curs?Leasing financiar. Cum stabilim cursul valutar utilizat la inregistrarea ratelor de leasing?Garantii de buna executie. Tratament fiscal. Lichidare cont 442.8Articole similare
Operatiuni de prelucrare asupra bunurilor mobile. Cum identificam corect un nontransfer?Articole similare
Factura. Cum declaram in D 300 si D 390?ORDIN Nr. 3.417 din 2009 al ministrului finantelor publiceMasuri de simplificare pentru OPERATIUNI PLURIPARTITEPrelucrare piese. Declaratia 390OPERATIUNI PLURIPARTITE. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"