Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, pentru o factura de vanzare marfa emisa in luna februarie si una emisa in luna mai 2014, a fost evidentiat tot venitul in lunile respective si s-a constituit si garantie prin emitere de factura (267=411). Se va vedea daca se poate crea provizion pentru garantie de buna executie in trimestul 3, deductibil fiscal. Dat fiind ca impozitul pe profit se regularizeaza anual, iar garantia este pentru o perioada de 40 de luni, constatam daca se poate emite provizionul si ulterior ramanand deductibil fiscal.
Pentru a fi deductibil fiscal, provizionul trebuie constituit in trimestrul in care a intervenit operatiunea, conform art 22 alin.1 lit.b din Codul fiscal si normele metodologice de aplicare redate mai jos:
"ART. 22 b)
52. Provizioanele pentru garantii de buna executie acordate clientilor se constituie trimestrial numai pentru bunurile livrate, lucrarile executate si serviciile prestate in cursul trimestrului respectiv pentru care se acorda garantie in perioadele urmatoare, la nivelul cotelor prevazute in contractele incheiate sau la nivelul procentelor de garantare prevazut in tariful lucrarilor executate ori serviciilor prestate.
Pentru lucrarile de constructii care necesita garantii de buna executie, conform prevederilor din contractele incheiate, astfel de provizioane se constituie trimestrial, in limita cotelor prevazute in contracte, cu conditia reflectarii integrale la venituri a valorii lucrarilor executate si confirmate de beneficiar pe baza situatiilor de lucrari.
Inregistrarea la venituri a provizioanelor constituite pentru garantiile de buna executie se face pe masura efectuarii cheltuielilor cu remedierile sau la expirarea perioadei de garantie inscrise in contract.
Aceleasi prevederi se aplica si in cazul provizioanelor pentru garantii de buna executie a contractelor externe, acordate in conditiile legii producatorilor si prestatorilor de servicii, in cazul exporturilor complexe, proportional cu cota de participare la realizarea acestora, cu conditia ca acestea sa se regaseasca distinct in contractele incheiate sau in tariful lucrarilor executate si in facturile emise.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Prin export complex se intelege exportul de echipamente, instalatii sau parti de instalatii, separat ori impreuna cu tehnologii, licente, know-how, asistenta tehnica, proiectare, constructii-montaj, lucrari de punere in functiune si receptie, precum si piesele de schimb si materialele aferente, definite in conformitate cu actele normative in vigoare.
Sunt considerate exporturi complexe lucrarile geologice de proiectare-explorare, lucrarile de exploatare pentru zacaminte minerale, constructii de retele electrice, executarea de foraje de sonde, constructii de schele, de instalatii si conducte de transport, de depozitare si de distribuire a produselor petroliere si a gazelor naturale, precum si realizarea de nave complete, de obiective in domeniile agriculturii, imbunatatirilor funciare, amenajarilor hidrotehnice, silvice, organizarea exploatarilor forestiere si altele asemenea, definite in conformitate cu actele normative in vigoare.”
Asadar, va recomandam sa depuneti declaratia rectificativa 710 la impozitul pe profit declarat pentru trimestrele I si II luand in considerare si provizionul constituit, astfel incat cheltuielile cu provizioanele sa fie deductibile la calculul impozitului pe profit atat trimestrial cat si anual. In alte conditii, provizionul nu va fi deductibil fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Deductibilitate produse nevandabile. Deducem integral sau partial?Livrare intracomunitara de bunuri. Documente justificative pentru scutirea de TVAErori contabile si fiscale TVA. Cum se corecteaza acestea?Etapele de implementare a instrumentelor financiare pentru IMM in cadrul programelor finantate din fonduri ESI pentru 2014-2020Ultimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreExamen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaManualul Contabilului Incepator: Ghid practic, cu exemple rezolvate si explicatii clare, ca sa poti lucra corect din prima ziArticole similare
Inregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?Impozitare TVA. Reglementari contabileAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliInspectorii antifrauda, in actiune: Sanctiuni de peste 7,6 milioane de euro!Lichidari de stocuri, vanzare sub pretul de achizitie. Implicatii fiscaleUltimele articole
Creante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiInovatii tehnologice in sistemele POS pentru restauranteAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialePrecizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalArticole similare
Achizitie bunuri in baza unor bonuri fiscale. DEDUCTIBILITATE cheltuiala si TVACuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorDeterminarea venitului net din activitati independente pe baza contabilitatii in partida simplaProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalTragedie fiscala in Romania – Partea IUltimele articole
Ghid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, DEDUCTIBILITATE si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaDiferente de TVA stabilite de ANAF in urma inspectiei fiscale. Tratament fiscal si monografie contabilaCheltuieli cu produse personalizate oferite partenerilor. Regim TVA, DEDUCTIBILITATE si monografie contabilaTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roArticole similare
Lista ANAF: Declaratiile care se depun la 27 februarie 2017Ce se modifica privind declararea impozitului pe profitPlatitor de IMPOZIT PE PROFIT cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Deducere taxa de membru. Cum stabilim corect deductibilitatea?Plata impozit si TVA in cazul unei asociatii. Care sunt conditiile valabile in 2014?Ultimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



