Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In randurile urmatoare, vom vedea care sunt conditiile de respectat pentru a putea practica reducerile comerciale conform lit. d) "Vanzari promotionale" si lit. f) "Vanzari ale produselor" ale Ordonantei 99/2000 care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, cu mentiunea ca societatea doreste sa diminueze stocurile aferente produselor greu vandabile si neaprovizionabile.
Pentru vanzarile promotionale si vanzarile produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, reglementate de art. 16 lit. d si f din OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare trebuie respectate conditiile generale aplicabile vanzarilor cu pret redus de la art. 33 din ordonanta si pct. 30-33 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 333/2003. In cazul vanzarilor promotionale mai este necesara si respectarea unor conditii specifice reglementate de art. 32 din ordonanta si de pct. 29 din Normele metodologice de aplicare.
Deoarece este vorba de produse greu vandabile si neaprovizionabile (nu se mai produc) este indicata aplicarea prevederilor art. 16 lit. f din OG 99/2000.
In acest caz, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, trebuie respectate regulile de fixare si publicitate a preturilor stabilite la art. 33 din ordonanta:
- orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice;
- orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand publicitatile comparative de pret, anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre, anunturile de pret de lansare a unui nou produs pe piata, anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare;
- publicitatea prin catalog si ofertele de reducere de preturi, lansate de comerciantii care practica vanzarea prin corespondenta, pot fi valabile numai pana la epuizarea stocurilor, cu conditia ca aceasta mentiune sa figureze vizibil si lizibil in catalog;
- orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat;
- orice anunt de reducere de preturi ce nu corespunde reducerii practicate efectiv in raport cu pretul de referinta este considerat o forma de publicitate inselatoare si este sanctionat conform reglementarilor legale in vigoare.
In plus, trebuie mentionat ca in cazul vanzarilor promotionale nu este permisa vanzarea in pierdere (la un pret egal sau inferior costului de achizitie), spre deosebire de vanzarile produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute, dupa cum reiese din prevederile art. 17 din OG 99/2000.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Produse greu vandabile. Care sunt conditiile pentru vanzarea cu pret redus?":
Rating:
Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi
Rating:
Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Totul despre Discountul inregistrat pe Factura. Cum procedam daca avem gestiunea in cloud?Deductibilitate cheltuieli prestari servicii autovehicul. Acordare reducere comerciala 100%Abordarea fiscala a returului de bunuri defecte, cu scopul repararii acestora de catre furnizorComert cu amanuntul: practici interzise privind reducerile comercialeInchiderea exercitiului financiar - alte noutati de la 01.01.2011Ultimele articole
Tot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi in 2020REDUCERI COMERCIALE acordate. Tratament contabil si fiscal. Este afectata baza de impozitare pe veniturile microintreprinderilor?Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Inregistrari contabile din punct de vedere fiscal in cazul reducerilor comerciale. Studiu de cazStabilirea plafonului de 1.000.000 euro. Contul 609 se adauga la veniturile realizate?
Mai multe articole despre reduceri comerciale
Articole similare
Pret de VANZARE PRODUSE din stoc sub pretul de productieComert cu ridicata si cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare. Se pot vinde produse si pe baza de bonuri fiscale?Vicii de calitate pe care le constata la produsele facturateVoucher in scop multiplu. Ce documente se emit la vanzarea produselor?VANZARE PRODUSE expirate. Cheltuieli deductibileUltimele articole
VANZARE PRODUSE ambalate: Cum se calculeaza taxa de mediu si cand se declara?VANZARE PRODUSE accizabile. Cum facturam?VANZARE PRODUSE electrocasnice in leasing persoanelor fizice. Ce obligatii exista privind casa de marcat?Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?
Mai multe articole despre vanzare produse
Articole similare
Carnetul de student motiv de scutire de TVA
Mai multe articole despre preturi promotionale
Articole similare
Comertul cu amanuntul. In ce conditii se emite bonul fiscal?Ajustarea dreptului de deducere la schimbarea destinatiei autoturismului. Cum procedam?Codul Fiscal: Faptul generator si exigibilitatea TVACum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurt18 proceduri contabile pentru societati comerciale, gata intocmite!Ultimele articole
Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Cesiune de creante la o microintreprindere. Care sunt implicatiile fiscale?Scutiri la plata accizelor. Documente si autorizatii necesareTot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi in 2020Lichidare microintreprindere. Aspecte juridice, contabile si fiscale
Mai multe articole despre stocuri

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"