Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Voucher in scop multiplu. Ce documente se emit la vanzarea produselor?

de InfoTva.ro la 27 Iun. 2017 Exclusiv
Tags: voucher in scop multiplu, inregistrari contabile, tva, vanzare produse

In analiza de mai jos, avem cazul unui magazin cu produse pentru copii, inclusiv carti si CD-uri pentru care se colecteaza TVA de 5%. Societatea doreste sa vanda catre clienti vouchere cu valoare fixa (100 lei de exemplu) care vor fi folosite pentru achizitionarea de produse (oricare) doar din magazinul firmei. Avand in vedere faptul ca nu se cunoaste regimul TVA aplicabil la momentul vanzarii voucherului (19% sau 5%), stabilim daca acestea vor fi considerate vouchere cu scop multiplu (MPV).

 
In caz afirmativ, stabilim ce documente se vor intocmi la vanzarea acestora catre clienti (in magazin) avand in vedere ca MPV sunt considerate doar un mijloc de plata (din punct de vedere al TVA). 
 
De asemenea, vom vedea care este monografia contabila pentru aceasta operatiune (achizitia MPV, vanzarea catre clienti, incasarea produselor cu MPV).
 
Iata raspunsul specialistului:
 
Conform punctului 25 alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, voucher cu scop multiplu inseamna un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate. In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor.
 
In situatia dumneavoastra, consider ca voucherele se incadreaza la scop multiplu si pentru ca societatea dumneavoastra este cea care vinde si produsele, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri si nu veti colecta tva decat la momentul livrarii bunurilor.
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

 
Nu este prevazut un tratament contabil pentru voucherele vandute, prin urmare consider ca veti aplica regula generala si veti recunoaste un venit la momentul vanzarii voucherului.
Inregistrarea facturii de tiparire a voucherelor:
%    =    401
3028            cost de tiparire
4426
 
Vanzarea voucherelor, in baza unui bon fiscal (incasati numerar de la persoane fizice, chiar daca sumele nu sunt considerate avansuri):
Potrivit punctului 19 alin. (3) din OMFP 1802/2014,  veniturile sunt recunoscute in contul de profit si pierdere atunci cand se poate evalua in mod credibil o crestere a beneficiilor economice viitoare legate de cresterea valorii unui activ sau de scaderea valorii unei datorii. Recunoasterea veniturilor se realizeaza simultan cu recunoasterea cresterii de active sau reducerii datoriilor. Societatea dumneavoastra incaseaza numerar care nu este considerat avans. Este posibil ca voucherul sa nu fie utilizat niciodata. Acest voucher nu va fi returnat.
461/4111    =    708     100 lei
 
Incasare voucher vandut:
5311    =    461/4111    100 lei
 
Descarcare gestiune de voucherele vandute:
604    =    3028
 
La vanzarea produselor, pe factura/bon ar trebui sa apara :
- Randul 1 : produse si TVA aferenta
- Randul 2 : voucher fara TVA cu minus:
4111    =    %
        707
        4427
        708 suma cu minus
 
Incasarea diferentei in numerar:
5311    =    4111
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu – Economist
 
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Voucher in scop multiplu. Ce documente se emit la vanzarea produselor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016