Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Daca o societate vinde produse electrocasnice in leasing la persoane fizice, e obligata sa aiba casa de marcat?
Art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, prevede ca operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale.
Conform art. 2 din OUG 28/1999 privind obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) privind aceasta obligatie:
“a)comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;
b)vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
c)transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
d)activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
e)activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
f)activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
g)vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
h)comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
i)serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
j)vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
k)incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;
l)efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
m)serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;
n)activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
o)serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
p)livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
q)comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile."
In baza celor prezentate apreciem ca societatea intra sub incidenta prevederilor OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale intrucat aceasta efectueaza livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre populatie.
Activitatile desfasurate de societate nu se incadreaza printre exceptiile prevazute la art. 2 al ordonantei, mai sus redate. De aceea consideram ca societatea are obligatia de a detine casa de marcat.
In cazul in care emiteti facturi, la incasarea ratelor de leasing, recomandam setarea casei de marcat cu un cod distinct care sa nu genereze un venituri si TVA. In Raportul Z trebuie sa apara o rubrica distincta privind incasarea in leasing a bunurilor si serviciilor livrate sau prestate anterior.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
AFM a dat startul pentru inscrierea in etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice 2019Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceIntocmire facturi in cazul intrarii in insolventaCare este regimul TVA aplicabil la comercializarea cardurilor de cadou ale unui magazin?Articole similare
Incetare activitate. Valorificare AMEFClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o CASA DE MARCAT conectata la ANAFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?Autoturism. Cum exercitam dreptul de deducere a TVA?Ce obligatii de TVA si privind CASA DE MARCAT are o agentie imobilara in 2017?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Vanzare mijloc fix amortizat partial. Implicatii fiscaleANAF: Procedura de inregistrare si radiere din Registrul persoanelor impozabile care aplica TVA la incasareSocietate in insolventa. Procedura split TVASocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Ce obligatii TVA apar la vanzarea terenurilor?Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cum facturam livrarile de bunuri in afara Uniunii Europene?Ultimele articole
Cifra de afaceri. TVA lunar devine OBLIGATORIU daca ai depasit 100.000 euroMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEAplicarea TVA la incasare. Conditii, termene si erori frecvente in 2025SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Depunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Articole similare
Documentar fiscal: Taxare inversa in cazul masurilor de simplificareOperatiuni prin paypoint. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Export echipamente. Tratament TVAInregistrare bon fiscal in Declaratia 394. Cum procedam?Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Iesirea optionala din sistemul TVA la INCASARE. Ce trebuie sa stim pentru a actiona corect in 2015?Zoom fiscal: Cum se aplica in 2016 sistemul TVA la INCASARECe reguli se aplica de la 1 iulie pentru marfurile importate in UEComunicat ANAF privind colectarea TVAFacturare avans. Se pot emite fara sa se incaseze avansul la momentul emiterii?Ultimele articole
Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASARE
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"