Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Daca o societate vinde produse electrocasnice in leasing la persoane fizice, e obligata sa aiba casa de marcat?
Art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, prevede ca operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale.
Conform art. 2 din OUG 28/1999 privind obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) privind aceasta obligatie:
“a)comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;
b)vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
c)transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
d)activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
e)activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
f)activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
g)vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
h)comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
i)serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
j)vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
k)incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;
l)efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
m)serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;
n)activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
o)serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
p)livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
q)comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile."
In baza celor prezentate apreciem ca societatea intra sub incidenta prevederilor OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale intrucat aceasta efectueaza livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre populatie.
Activitatile desfasurate de societate nu se incadreaza printre exceptiile prevazute la art. 2 al ordonantei, mai sus redate. De aceea consideram ca societatea are obligatia de a detine casa de marcat.
In cazul in care emiteti facturi, la incasarea ratelor de leasing, recomandam setarea casei de marcat cu un cod distinct care sa nu genereze un venituri si TVA. In Raportul Z trebuie sa apara o rubrica distincta privind incasarea in leasing a bunurilor si serviciilor livrate sau prestate anterior.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Intocmire facturi in cazul intrarii in insolventaCare este regimul TVA aplicabil la comercializarea cardurilor de cadou ale unui magazin?AFM a dat startul pentru inscrierea in etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice 2019Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceArticole similare
Deducerea TVA inscrisa in facturile furnizorilor intracomunitariBon fiscal emis de 3 ori pe CASA DE MARCAT. Cum se poate corecta eroarea fara riscuri in cazul unui control?A aparut Ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe InternetIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din CASA DE MARCAT?Inregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Bon fiscal. Obligativitatea stampilariiStudiu de caz: Inregistrarea unei facturi cu TVA in cazul participarii la targTransfer imobil in contul dividendelor. Tratament TVAIncepand cu 2018, noul plafon de scutire la TVA va fi de 300.000 leiNormele metodologice ale Codului Fiscal se modifica! Vezi titlurile care se schimba!Ultimele articole
E-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleSAF-T: Ce trebuie sa stie firmele neinregistrate in scopuri de TVATaxarea inversa generalizata. Risc fiscal sau reforma?Persoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparArticole similare
Campanie de promovare online in cazul unei societati neplatitoare de TVA. Tratament fiscalRefacturare cheltuieli. Ce cota de TVA se aplica pe factura emisa pentru cheltuieli de executare si onorarii?Venit persoana fizica. Cum procedam privind comisionul din vanzari incasat prin transfer bancar?Autoturism deteriorat. Cum procedam privind neajustarea TVA si impozitarea despagubirii incasate?Declaram ajustarile de TVA in cazul clientilor cu procedura de faliment inchisa?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Emitere factura in numele furnizorului. Ce riscuri apar dupa aplicarea masurilor de simplificare?Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Cum se procedeaza?Declaratia informativa 394 a fost actualizata!Asigurare impotriva insolventei (III) - Studiu de cazDeschiderea procedurii insolventei. Organizarea contabilitatiiUltimele articole
Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASAREControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA la INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"