Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Daca o societate vinde produse electrocasnice in leasing la persoane fizice, e obligata sa aiba casa de marcat?
Art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, prevede ca operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale.
Conform art. 2 din OUG 28/1999 privind obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) privind aceasta obligatie:
“a)comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;
b)vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
c)transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;
d)activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
e)activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
f)activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
g)vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
h)comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
i)serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
j)vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
k)incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;
l)efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
m)serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;
n)activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
o)serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
p)livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
q)comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile."
In baza celor prezentate apreciem ca societatea intra sub incidenta prevederilor OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale intrucat aceasta efectueaza livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre populatie.
Activitatile desfasurate de societate nu se incadreaza printre exceptiile prevazute la art. 2 al ordonantei, mai sus redate. De aceea consideram ca societatea are obligatia de a detine casa de marcat.
In cazul in care emiteti facturi, la incasarea ratelor de leasing, recomandam setarea casei de marcat cu un cod distinct care sa nu genereze un venituri si TVA. In Raportul Z trebuie sa apara o rubrica distincta privind incasarea in leasing a bunurilor si serviciilor livrate sau prestate anterior.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceCare este regimul TVA aplicabil la comercializarea cardurilor de cadou ale unui magazin?AFM a dat startul pentru inscrierea in etapa a doua a programului Rabla pentru electrocasnice 2019Intocmire facturi in cazul intrarii in insolventaArticole similare
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile online87 solutii: Cand si de ce esti obligat sa folosesti CASA DE MARCATCare sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?Noile praguri privind diferentele nefiscalizate din casele de marcat. Proiect OUGReglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscaleUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Cand depun persoanele inregistrare in scopuri de TVA declaratia recapitulativa?Anulare penalitati clienti | Constituire provizioaneRegistru ANAF: Data de incepere a aplicarii regimului normal TVAContract de mediere. Cum se inregistreaza scaderea din evidente a creanÂtelor ?Continut factura. Mentiunea TVA la incasareUltimele articole
TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025Foaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025Articole similare
Ce declaratii se depun in luna decembrieTratamentul fiscal al cheltuielilor de protocol: 37 de studii de caz cel putin lamuritoareCum deducem TVA-ul aferent unor achizitii bunuri din fonduri nerambursabile?Livrare utilaje aflate pe teritoriul Romaniei. Cum facturam?TVA in Noul COD FISCAL versus Vechiul COD FISCAL. Analiza comparativaUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
A fost aprobata de Guvern amnistia fiscala propusa de MFP pentru dobanzi, penalitati si alte accesorii datorate de firmeCosmarul mesterului Manole si al ucenicilor sai cu privire la... lucrarile de constructii-montaj!Leasing operational si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?ANAF a emis un proiect privind declararea livrarilor si achizitilorInformatii privind beneficiarul pe facturi. Ce date sunt suficiente si obligatorii?Ultimele articole
TVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"