Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


In contextul modificarilor legislative privind cota de TVA, corectitudinea emiterii documentelor fiscale devine esentiala pentru respectarea obligatiilor fiscale. Emiterea eronata a unui bon fiscal, cum este cazul aplicarii gresite a cotei de 21% inainte de 1 august 2025, impune respectarea unei proceduri clare de corectare. In continuarea articolului vom vedea care sunt pasii legali necesari pentru remedierea unei astfel de situatii, conform normelor in vigoare.
Avem acest caz. O societate a inregistrat pe casa de marcat, in data de 29.07.2025, un bon fiscal cu TVA 21%, din greseala. Cum se va corecta in aceasta situatie?
Cuprins
Ce este bonul fiscal
Bonul fiscal este un document emis de casele de marcat fiscale, care atesta vanzarea unui bun sau prestarea unui serviciu catre un consumator. Acesta contine informatii precum denumirea produselor, cantitatea, valoarea totala si TVA-ul aferent. Emiterea bonului fiscal este obligatorie conform legislatiei fiscale in vigoare. Rolul sau principal este de a asigura transparenta tranzactiilor si conformitatea fiscala.
De cand se aplica majorarea cotei de TVA
Incepand cu 1 august 2025, conform Legii nr. 141/2025, se aplica majorarea cotei standard de TVA de la 19% la 21%, alaturi de introducerea unei cote reduse unificate de 11%. Cotele reduse anterioare de 5% si 9% au fost eliminate. Aceste modificari urmaresc simplificarea sistemului de TVA si consolidarea veniturilor bugetare. Noua structura fiscala va influenta preturile de consum si va necesita actualizari in sistemele contabile si de gestiune ale operatorilor economici.
Corectare bon fiscal emis cu TVA gresit
In mod evident este vorba despre emiterea gresita a unui astfel de document, situatie care urmeaza a se remedia in acord cu prevederile art. 36 din Norma metodologica adoptata prin HG 479/2003 pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, astfel:
"Art. 36. -
Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata."
Asadar, bonul fiscal emis gresit trebuie anulat conform procedurii legale anterior redate.
Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Studii: Master in specializarea Contabilitate si Audit Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi Profesie: expert contabil, membru CECCAR Experienta: 17 ani in domeniul Contabilitate-fiscalitate Specialist in: domeniile TVA, Impozit pe venit, Impozit pe profit microintreprinderi, contabilitate
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFO noua campanie pentru BONUL FISCAL si extragere cu premii. De data aceasta, nu ANAF o demareazaAtentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneBONUL FISCAL – inregistrarea in contabilitate, acordare calitate de document justificativ si deductibilitatea cheltuielilor.Proiectul Loteriei Bonurilor Fiscale a fost imbunatatit. Iata noutatile!Ultimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite BONUL FISCALArticole similare
Majorare TVA: Cum aplici corect TVA daca va fi majorat la 21% din iulie 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"