Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:Societatea detine un stoc de produse care sunt expirate. Se doreste scoaterea din gestiune a acestor produse care au depasit termenul de valabilitate, prin vanzarea lor catre o firma ...
Problema:Societatea detine un stoc de produse care sunt expirate. Se doreste scoaterea din gestiune a acestor produse care au depasit termenul de valabilitate, prin vanzarea lor catre o firma specializata de distrugere a produselor expirate. Vanzarea lor se face la un pret mult mai mic decat cel de achizitie. Cheltuielile cu scoaterea din gestiune a acestor produse si TVA sunt deductibile?
Solutie:
Expedierea bunurilor catre o firma specializata de distrugere a acestora nu poate reprezenta pentru firma dvs. operatiune de vanzare astfel incat sa fie obligatorie realizarea de venituri pentru care se colecteaza TVA pe baza unei facturi emise. In situatia bunurilor degradate, predarea acestora catre firma specializata in acest scop se efectueaza pe baza unui aviz de insotire a marfurilor pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza. Bunuri care urmeaza a fi distruse" sau orice alta mentiune de acest gen. Pentru serviciul astfel prestat de preluare si de distrugerea a bunurilor, firma respectiva va emite o factura cu TVA colectata pentru care aveti posibilitatea sa va exercitati dreptul de deducere a TVA.
Aceasta solutie se incadreaza in prevederile articolului 128 alineatul (8) litera b) conform caruia nu reprezinta livrare de bunuri si nu se colecteaza TVA la scoaterea bunurilor din gestiune: " bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate;". Degradarea bunurilor trebuie sa rezulte din concluziile comisiei de inventariere a bunurilor efectuata pentru anul 2010 sau din constatarile oricarei comisii desemnata pentru verificarea calitatii bunurilor destinate comercializarii.
In situatia in care se poate dovedi cu documente faptul ca bunurile respective reprezinta stocuri degradate calitativ care nu mai pot fi valorificate, contravaloarea acestora nu este considerata o livrare asimilata de bunuri daca se respecta cumulativ urmatoarele conditii reglementate prin articolul 128 alineatul 8 litera b) si punctul 6 din normele de aplicare a Codului fiscal, alineatul 9 de la litera a) la c):
1. bunurile nu sunt imputabile;
2. degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Astfel de documente pot fi reprezentate de procese-verbale de receptie, de note de intrare-receptie, liste de inventariere. Cauzele obiective pot fi reprezentate de factorii climatici, de conditiile de depozitare, de conditiile de transport,etc.
3. se face dovada ca s-au distrus bunurile si nu mai intra in circuitul economic. Distrugerea bunurilor poate fi dovedita printr-un proces verbal de distrugere intocmit de o comisie desemnata in acest scop, pe baza de decizie, emisa de catre conducatorul firmei pe care o reprezentati
Examen Consultant Fiscal 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Astfel, pentru valoarea bunurilor degradate se efectueaza doar inregistrarea contabila 658 = 371, fara a se mai colecta TVA deoarece operatiunea nu reprezinta o livrare de bunuri sau o operatiunea asimilata unei livrari de bunuri. Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca suma inregistrata in rulajul debitor al contului 658 se considera cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil deoarece nu este aferenta unor venituri impozabile.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Videanu: Cota unica si TVA nu vor creste in 2010Vanzare teren persoana fizica si inregistrare in scopuri de TVA. Obligatii privind plata TVACheltuieli deductibile atribuibile autoturismelor utilizate de personalul cu functii de conducere si de administrareCand se declara TVA pentru octombrie 2012?ANAF: Rambursarea TVA facturata de un operator economic rezident UEUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Noile reguli referitoare la TVA si impozitul pe profit in 2014. Ce a modificat HG 77/2014?O noua obligatie pentru persoanele fizice ce obtin venituri din activitati independente - Registrul de evidenta fiscalaDeductibilitate cheltuieli pentru PFA care are activitate de transport prin platforma UBER/BOLT/FREENOWCHELTUIELI DEDUCTIBILE limitatPFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Ultimele articole
CHELTUIELI DEDUCTIBILE si limita de 5% la impozit. Se aplica pentru fiecare cheltuiala in parte?CHELTUIELI DEDUCTIBILE. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtCheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu cazarea si masa pot fi deductibile?Ce trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



