Tags: politici contabile
Atat starea de urgenta, cat si cea de alerta prelungita au generat reglementari legislative noi, in domeniul contabil. Fie ca se refera la somajul tehnic "de pandemie", ori la acordarea zilelor libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in perioada inchiderii unitatilor de invatamant, inregistrarile contabile aferente:
-au relevat numeroase nereguli de aplicare a legii
-au condus la intetirea controalelor ANAF (se estimeaza ca urmarile acestor acte normative de “pandemie” se vor resimti cel putin 2 ani de acum inainte!)
-au sporit numarul amenzilor acordate.
Gandita si orientata special pentru a va veni in ajutor, lucrarea va ofera acum urmatoarele avantaje:
-38 de modele de politici contabile esentiale dintre care 9 – semnificative!
-100% editabile, usor de personalizat si printat rapid
-respecta fidel cerintele legislative 2020
-elimina riscul erorilor si al omisiunilor in inregistrarile dvs. fiscal-contabile
-formatul pe stick de memorie permite accesul imediat cu doar 1 simplu click, oricand si de oriunde
-poate fi achizitionata si in varianta online, vizualizarea fiind posibila imediat dupa achitarea comenzii.
ATENTIE! Lucrarea este actualizata in conformitate cu ultimele modificari aduse de: Legea nr. 156/2019, Legea nr. 263/2019 si OUG 78/2019.
Aceste modificari au afectat:Codul fiscal si OMFP nr. 1.802/2014!
In plus, Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2493/2019 a adus modificari la:
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• deprecierea creantelor
• etc.
De aici, necesitatea actualizarii unor politici contabile care sa stabileasca tratamentul corect al acestora in cadrul contabilitatii unei companii:
Au fost completate si actualizate politicile contabile privind tratamentul fiscal, dar si contabil ale prevederilor referitoare la TVA, impozitele pe veniturile din salarii si contributii, impozitul pe venitul microintreprinderilor, avansurile acordate furnizorilor, calculul impozitului pe profit.
Cateva lucruri de stiut despre politicile contabile
Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei.
Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile firmei. In rest, politicile contabile trebuie aplicate cu consecventa de la un exercitiu financiar la altul.
1. Imobilizari
2. Reevaluare
3. Elemente de natura stocurilor
4. Societati care au ca obiect de activitate constructia de locuinte
5. Datoriile societatii
6. Determinarea impozitelor datorate de societate
7. Creantele societatii
8. Disponibilitati si investitii pe termen scurt
9. Avansurile de trezorerie
10. Recunoasterea cheltuielilor
11. Recunoasterea veniturilor
12. Subventiile si alte fonduri nerambursabile
13. Corectarea erorilor contabile
14. Provizioane
15. Capital si rezerve
16. Repartizarea profitului
17. Profit reinvestit
18. Productia de bunuri si servicii
19. Reduceri comerciale si financiare
20. Active si datorii contingente
21. Evenimente ulterioare datei bilantului
22. Operatiuni din asocieri in participatie
23. Parti afiliate
24. Documente financiar-contabile
25. Operatiuni de lohn
26. Deplasari
27. Operatiuni de reorganizare
28. Aplicarea sistemului privind plata defalcata a TVA
29. Certificate verzi
30. Contracte de fiducie
31. Tichete si voucherele acordate
32. Asigurari complementare de sanatate si schemele de pensii facultative
33. Producatori de energie din surse regenerabile
34. Agentii de turism
35. Exercitiu financiar diferit de anul calendaristic
36. Repartizarea de dividende in cursul exercitiului financiar
37. Politici contabile privind somajul tehnic in starea de urgenta si starea de alerta
38. Politici contabile privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant
- Cu acest Stick aveti propriul dvs. manual in doar cateva ORE
-Stick-ul va ofera un material standard, adaptabil pentru orice tip de societate, care nu trebuie decat sa fie completat cu elementele dvs. personalizate.
- Manualul standard prezentat pe Stick va ajuta sa gestionati situatiile noi
-El este un ghid util si complet si in ceea ce priveste tratamentul unor operatii cu care societatea nu s-a confruntat pana acum, dar cu care s-ar putea confrunta in viitorul apropiat.
- Va prezentati perfect in fata organelor de control
Politicile contabile constituie o parte integranta a situatiilor financiare si de aceea prezinta interes pentru inspectorii fiscali. Este vital ca aceste politici sa fie intocmite eficient si sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Stick-ul pe care vi-l oferim rezolva acest aspect.
Nu uitati!
Manualul de politici contabile este un instrument de lucru extrem de util care constituie parte integranta a situatiilor financiare anuale. Nu e de mirare ca el constituie un punct major de interes pentru organele de control. Asigurati-va ca totul este in regula!
Manualul de politici contabile permite aplicarea unitara a tratamentelor contabile adecvate si, in plus, asigura continuitatea in aplicarea acestor tratamente in cazul reorganizarilor, al fuziunilor sau al preluarii contabilitatii unei societati. Este foarte important sa il aveti!
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<