Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul de mai jos, vom vedea cum trebuie sa procedam daca de la 01.01.2016 se doreste folosirea imprimantelor cu regim special in format electronic.
Conform art. 155, alin. (3) din Codul fiscal:"In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.". Conform art. 155, alin. (23) din Codul fiscal:
"Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar."
In continuare, la art. 155 din Codul fiscal se explica modul de arhivare si control al facturilor electronice.
Normele metodologice de aplicare a art. 155 explica la punctul 76 :
76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hârtie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Art. 155 este preluat in Noul cod fiscal (Legea 227/2015) la art. 319.
(Ar fi fost de interes de asemenea Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, dar aceasta a fost abrogata de Legea 111/2013 fara a fi inlocuita de altceva.)
Practic, raman in vigoare prevederile conform carora se va emite in fiecare an o decizie prin care se va adopta o plaja de numere pentru documente, un responsabil cu intocmirea , primirea si pastrarea acestora. Este recomandabil ca in Manualul de Politici contabile sa se prevada o procedura privind intocmirea, circuitul si arhivarea documentelor ce vor fi tinute in sistem electronic. De asemenea trebuie sa existe posibilitatea ca acestea sa fie completate la timp si listate oricand la cererea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Entitatile fara personalitate juridica: se apropie termenul pentru situatiile financiare anualeDocumentar fiscal: Formular 710 Declaratie rectificativaDeclaratia 205 si depunere in anul 2018Guvernul sprijina firmele care reduc timpul de lucru al angajatilor si ofera indemnizatii in acest caz. Cum se acorda sumeleDeclaratia 394 pentru luna ianuarie 2012Ultimele articole
Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareANOFM: Ce aplicatii vor fi indisponibile in perioada 30.08.2024 - 06.09.2024RO e-Factura. Cum se inregistreaza facturile cu TVA in euroE-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaAvantaje pentru angajatorii care ofera tichete de activitati casnice. A fost publicat modelul de contractArticole similare
Angajatorii sunt obligati sa tina evidenta orelor de munca prestate de salariati, conform Legii 55/2003 din Codul MunciiAutoturisme pe firma. Deductibilitatea cheltuielilor aferente este limitata la calculul impozitului pe veniturile din activitati independentePersoanele juridice de drept public nu mai au obligatia de a utiliza stampilaRegim TVA la export. Intocmirea facturilor in cazul a trei societatiOrganizarea evidentei pentru PFA platitoare de TVAUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalPrime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Comercializare produse de cofetarie in spatiul propriu. Cota de TVAProcedura de inregistrare a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanenteCesiune contract de leasing financiar. Dreptul de deducere a TVA. Inregistrari contabileTVA achitata in vama in baza DVI. Care va fi monografia contabila?Ordin ANAF nr. 640 din 2012: norme actuale privind ajustarea TVA: Declaratie 307Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Tichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalArticole similare
Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Articole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 2 mai 2018Distribuire dividende. Declaratia 100Impozitul pe veniturile microintreprinderilor de la 1 ianuarie 2016Reminder ANAF! Luni, 11 aprilie 2022, este termenul limita pentru depunerea a patru declaratii fiscaleSistemul optional anual de declarare si plata a impozitului pe profit cu plati anticipate efectuate trimestrialUltimele articole
Calendar ANAF: 3 declaratii importante au ca termen limita data de 31 octombrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiAmenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 10 octombrie 2024Cum se calculeaza diurna externa. Exemplu util contribuabililorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"