Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul de mai jos, vom vedea cum trebuie sa procedam daca de la 01.01.2016 se doreste folosirea imprimantelor cu regim special in format electronic.
Conform art. 155, alin. (3) din Codul fiscal:"In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.". Conform art. 155, alin. (23) din Codul fiscal:
"Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar."
In continuare, la art. 155 din Codul fiscal se explica modul de arhivare si control al facturilor electronice.
Normele metodologice de aplicare a art. 155 explica la punctul 76 :
76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hârtie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Art. 155 este preluat in Noul cod fiscal (Legea 227/2015) la art. 319.
(Ar fi fost de interes de asemenea Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, dar aceasta a fost abrogata de Legea 111/2013 fara a fi inlocuita de altceva.)
Practic, raman in vigoare prevederile conform carora se va emite in fiecare an o decizie prin care se va adopta o plaja de numere pentru documente, un responsabil cu intocmirea , primirea si pastrarea acestora. Este recomandabil ca in Manualul de Politici contabile sa se prevada o procedura privind intocmirea, circuitul si arhivarea documentelor ce vor fi tinute in sistem electronic. De asemenea trebuie sa existe posibilitatea ca acestea sa fie completate la timp si listate oricand la cererea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?A fost aprobat formularul 711- Declaratie de regularizare pentru cheltuielile cu educatia timpurieTermen de depunere D406 pentru sectiunea Active din cadrul fisierului SAF-TNoi masuri fiscale reglementate printr-un proiect MFP: o mai buna comunicare cu ANAFDeclaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitareUltimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Achizitii servicii cazare pe teritoriul comunitar. Cum declaram operatiunile si ce regim TVA se aplica?Ambalaje reutilizabile. Facturarea valorii de garantie. Cum procedam?Cand stabilim deductibilitatea cheltuielilor cu marfa in cazul unui PFA?Codul fiscal 2008 - Capitolul XI. Facilitati comune - art. 284-286Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?Ultimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceArticole similare
Ce trebuie sa stiti despre regimul special destinat agricultorilor in 2017PFA si venituri din criptomonede. Obligatii de plata CAS si CASS in 2024Contributii sociale drepturi autorANAF a publicat formularul pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVACheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Ultimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESArticole similare
Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Reminder ANAF! 10 martie - termenul limita pentru depunerea mai multor Declaratii fiscaleTermenul limita pentru indeplinirea obligatiilor fiscale pe luna noiembrie: 21 decembrieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFTOT ce trebuie sa stiti despre Chestionarele de rezidenta fiscalaUltimele articole
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"