Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul de mai jos, vom vedea cum trebuie sa procedam daca de la 01.01.2016 se doreste folosirea imprimantelor cu regim special in format electronic.
Conform art. 155, alin. (3) din Codul fiscal:"In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.". Conform art. 155, alin. (23) din Codul fiscal:
"Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar."
In continuare, la art. 155 din Codul fiscal se explica modul de arhivare si control al facturilor electronice.
Normele metodologice de aplicare a art. 155 explica la punctul 76 :
76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hârtie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Art. 155 este preluat in Noul cod fiscal (Legea 227/2015) la art. 319.
(Ar fi fost de interes de asemenea Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, dar aceasta a fost abrogata de Legea 111/2013 fara a fi inlocuita de altceva.)
Practic, raman in vigoare prevederile conform carora se va emite in fiecare an o decizie prin care se va adopta o plaja de numere pentru documente, un responsabil cu intocmirea , primirea si pastrarea acestora. Este recomandabil ca in Manualul de Politici contabile sa se prevada o procedura privind intocmirea, circuitul si arhivarea documentelor ce vor fi tinute in sistem electronic. De asemenea trebuie sa existe posibilitatea ca acestea sa fie completate la timp si listate oricand la cererea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 22-26 septembrie 2008 - Monitorul OficialPropunere: Prin platforma ghiseul.ro vor putea fi platite Rovinieta si taxa de podEmiterea documentelor justificative in FORMAT ELECTRONIC. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sintezaOrdinul 2810/2016 aproba Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri sau serviciiJoi, 31 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea Formularului 700 sau a formularului 010Ultimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Modificari aduse de HG 582/2015 privind diurna personalului trimis in strainatateInformare ITM cu privire la transmiterea Revisal-ului si eliberarea paroleiIn ce conditii se pot face importuri de o societate neplatitoare de TVA?Inregistrarea sumelor incasate fara facturare. Bonuri fiscale. Baza legalaNoutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
SPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideArticole similare
Impozitul pe dividende. Cine il plateste, ce declaratii trebuie depuse si studii de caz utileLuni, 27 martie 2023, este termenul limita de depunere a 8 declaratii fiscalePrecizari privind plata in contul unic a creantelor fiscaleLivrare marfa catre client stabilit in alt stat membru. Cum facturam?Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrieUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Articole similare
Portalul ANAF genereaza erori de accesare: Cum se depun declaratiileCand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Aflati ce obligatii aveti cu termen la 27 martie pentru a nu plati amenzi!Pana pe 20 octombrie 2022 trebuie depusa notificarea pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar Fiscal ANAF: Reminder – 25 martie este data la care trebuie sa depuneti mai multe declaratii fiscale!Ultimele articole
Ingrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"