Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul de mai jos, vom vedea cum trebuie sa procedam daca de la 01.01.2016 se doreste folosirea imprimantelor cu regim special in format electronic.
Conform art. 155, alin. (3) din Codul fiscal:"In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.". Conform art. 155, alin. (23) din Codul fiscal:
"Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar."
In continuare, la art. 155 din Codul fiscal se explica modul de arhivare si control al facturilor electronice.
Normele metodologice de aplicare a art. 155 explica la punctul 76 :
76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hârtie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

SAF-T Ghid de raportare corecta

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Art. 155 este preluat in Noul cod fiscal (Legea 227/2015) la art. 319.
(Ar fi fost de interes de asemenea Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, dar aceasta a fost abrogata de Legea 111/2013 fara a fi inlocuita de altceva.)
Practic, raman in vigoare prevederile conform carora se va emite in fiecare an o decizie prin care se va adopta o plaja de numere pentru documente, un responsabil cu intocmirea , primirea si pastrarea acestora. Este recomandabil ca in Manualul de Politici contabile sa se prevada o procedura privind intocmirea, circuitul si arhivarea documentelor ce vor fi tinute in sistem electronic. De asemenea trebuie sa existe posibilitatea ca acestea sa fie completate la timp si listate oricand la cererea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari aduse de Ordinul MF nr. 1415/2023 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorRecuperare TVA combustibil UEOptam pentru o aplicatie de resurse umane sau pentru un software de personal?Termen-limita 20 septembrie pentru Declaratia 401. Cine depune formularul?Documentele necesare justificarii scutirii TVA pentru livrari intracomunitare, incepand cu 2020Ultimele articole
Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaNou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraSituatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicArticole similare
Comercializarea en detail de produse alimentare perisabile. Tratamentul TVACare e procedura pentru constituirea garantiilor ca si venituri?Noutati Legislatie Fiscala 31 martie - 07 aprilie 2008Schimbarea ilegala a regimului de TVA a dus la prejudicii de 131 milioane de lei prin achizitii intracomunitareJustificarea livrarii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?Ultimele articole
ONG in 2025. Ce declaratii trebuie sa depuna un ONG catre autoritatiLivrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscalTVA. Prin ce DOCUMENTE se face plata efectiva a TVA catre ANAFE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Articole similare
Avans intracomunitar. Cum procedam privind pierderea fiscala si regimul TVA?Exercitarea dreptului de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Nou buletin informativ de la ANAF: Modificari fiscale in Monitorul OficialMicrointreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Intreprindere individuala. Subventie din fonduri nerambursabile. Regim TVAUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025TVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentFacturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?TVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibilArticole similare
Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Articole similare
Termene declaratii fiscale 7, 10 si 15 martie. Ce obligatii indeplinim?Legea nr. 172/2019: Se modifica LEGEA 227/2015 privind Codul fiscalANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna iunie 2024Ce trebuie sa stim despre declaratiile din septembrie 2016Luni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri TVAUltimele articole
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"