Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul de mai jos, vom vedea cum trebuie sa procedam daca de la 01.01.2016 se doreste folosirea imprimantelor cu regim special in format electronic.
Conform art. 155, alin. (3) din Codul fiscal:"In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.". Conform art. 155, alin. (23) din Codul fiscal:
"Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptarii de catre destinatar."
In continuare, la art. 155 din Codul fiscal se explica modul de arhivare si control al facturilor electronice.
Normele metodologice de aplicare a art. 155 explica la punctul 76 :
76. (1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip "xml", "pdf".
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hârtie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Art. 155 este preluat in Noul cod fiscal (Legea 227/2015) la art. 319.
(Ar fi fost de interes de asemenea Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, dar aceasta a fost abrogata de Legea 111/2013 fara a fi inlocuita de altceva.)
Practic, raman in vigoare prevederile conform carora se va emite in fiecare an o decizie prin care se va adopta o plaja de numere pentru documente, un responsabil cu intocmirea , primirea si pastrarea acestora. Este recomandabil ca in Manualul de Politici contabile sa se prevada o procedura privind intocmirea, circuitul si arhivarea documentelor ce vor fi tinute in sistem electronic. De asemenea trebuie sa existe posibilitatea ca acestea sa fie completate la timp si listate oricand la cererea organelor de control.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depunerea formularului 208 pentru tranzactiile efectuate in semestrul II 2011Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 16-22 octombrie 2017, publicate de ANAFInformatii utile: Declaratia 394 pentru luna ianuarie 2012Proiect MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscalDin 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Ultimele articole
Semnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Cum aplicam regimul fiscal TVA in cazul inchirierilor de bunuri imobile?Modelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% din salariu (Ordinul 1340/2020)Import bunuri in regim de consignatie. Regim TVASinteza dispozitiilor privind situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrieCum s-a modificat profitul impozabil al sediilor permanente in RomaniaUltimele articole
Bon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareArticole similare
Firme care au omis inregistrarea impozitului micro in contabilitate. Cum poate fi corectata aceasta situatie?Societate aflata in insolventa. Cum tratam impozitul pe venit microintreprinderi si impozitul pe profit?Acordare diurna din 1 ianuarie 2023. Sumele intra in plafonul de 33% pentru venituri neimpozabile?Aplicarea sistemului TVA la incasare, modificata de ANAF. Schimbari privind completarea formularului 700 (Proiect de Ordin)Majorare capital social. Operatiuni in sfera TVAUltimele articole
Noi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAArticole similare
Arhivarea si distrugerea documentelor contabile. Reguli esentiale in 2015Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Emiterea facturilor si decizia interna. Ce obligatii se aplica la arhivarea exemplarului nr. 3 din facturile emise?Articole similare
ANAF propune schimbarea unor competente de administrare teritorialaCalendar ANAF: Contribuablilii care aplica regimul special pentru agricultori trebuie sa depuna mai multe formulare pana pe 10 iunie 2022Tratament TVA pentru livrare imobil si teren catre o persoana fizicaFactura de regularizare leasing. Care sunt inregistrarile contabile?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?TVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"