keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUI

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 16 Dec. 2021 Exclusiv
Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUI
Tags: reducerea documentelor, dosar de atribuire a nui, case de marcat electronice, legea 267/2021

Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a numarului unic de identificare. Solicitarea este un apel la respectarea noilor prevederi legale care vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2022.

Prin intermediul  Legii 267/9.11.2021, care se aplica de anul viitor, s-au pus in vigoare urmatoarele:

“(1 )Se interzice institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sa solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale.

(2) Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale solicita entitatilor care au emis documentele prevazute la alin.(1), in format electronic, copii sau extrase de pe acestea in baza consimtamantului expres al beneficiarului serviciului public.”

Noile obligatii la autocenzura impuse lucratorilor ANAF prin legea de mai sus trebuie sa aiba un impact pozitiv semnificativ asupra birocratiei, interpretarilor excesive si abuzului de putere administrativa care domina operatiunile cu case de marcat.

Prin materialul inaintat, Patronatul a solicitat reducerea drastica a numarului de documente din dosarul de atribuire a NUI.

Recomandarile institutiei pentru reorganizarea dosarului de obtinere a numarului unic de identificare a casei de marcat:

In virtutea celor de mai sus si a prevederilor Legii 267/9.11.2021 consideram ca documentele solicitate utilizatorului pentru a insoti cererea de atribuire a NUI pentru casa de marcat trebuie sa fie doar cele bifate cu DA in tabelul de mai jos:

a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vânzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului; DA

b) copia procesului verbal de sigilare a memoriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal; NU/ Este emis de ANAF3

c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi, DA
...insotita de certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului, privind deschiderea punctului de lucru. NU/ Este emis de o institutie publica

d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie. DA

Totodata se recomandat atentionarea lucratorilor ANAF de catre autoritatea centrala asupra utilizarii cu moderatie si doar in situatii cu adevarat exceptionale a prevederilor Art.61(2): „Directiile generale regionale ale finantelor publice sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale si alte documente necesare verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti.”


Sursa: Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat in Romania
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016