Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre server

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 29 Dec. 2021 Exclusiv
Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre server
Tags: case de marcat electronice, conectarea caselor de marcat la anaf, verificarea caselor de marcat electronice

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a publicat pe site-ul oficial un material cu privire la modul in care puteti verifica daca casele de marcat electronice sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre sever.

Ce trebuie sa faca utilizatorul pentru a conecta casa de marcat?


Utilizatorul trebuie:

– sa verifice ce posibilitati de conectare la internet are casa de marcat (LAN, GSM, etc.) si sa asigure accesul la internet in locatia in care este instalat aparatul;
– sa ia legatura cu firma de service cu care are contract pentru a programa interventia;
– sa se prezinte la firma de service cu casa de marcat si cartea de interventie a aparatului sau, sa planifice deplasarea unui inginer de service la locatia in care este instalat aparatul.
 

Cum verificam daca o casa de marcat a fost conectata la ANAF sau daca transmite date catre serverul ANAF?


– verifica inginerul de service

In urma operatiunilor de conectare, inginerul de service scoate din casa de marcat  un raport in care se specifica conexiunea la internet a casei de marcat, inclusiv modalitatea prin care s-a facut conectarea la server (GSM sau LAN) si un raport Z pe 0 (zero). Datele cuprinse in acest raport Z se transmit online la ANAF imediat dupa generarea raportului. Conform legislatiei, raportul de inchidere zilnica (raportul Z) rezultat in urma conectarii casei de marcat la serverul ANAF, se anexeaza cartii de interventie a aparatului. Aceasta este dovada ca acea casa de marcat a fost conectat? la server. Tot in cartea de interventii se noteaza si operatiunile facute pentru conectare.
In cazul utilizatorului care are un contract de service lunar, trimestrial, semestrial, inginerul de service verifica periodic conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF.

– verifica utilizatorul

Unele aparate de marcat sunt programate de producator sa tipareasca automat, dupa transmiterea raportului Z, un scurt raport de confirmare in care se specifica faptul ca transmiterea s-a facut cu succes sau pot tipari un mesaj de eroare in cazul in care transmiterea de date catre server nu s-a putut face. Mesajele tiparite pot sa difere de la un model de casa de marcat la altul.
In cazul echipamentelor care nu genereaza automat raportul de confirmare si exista suspiciuni ca acel aparat nu transmite, utilizatorii pot solicita unitatii de service o procedura prin care pot genera raportul de confirmare a transmiterii datelor catre ANAF.

Dupa generarea raportului Z, utilizatorul trebuie sa astepte 1 minut inainte de inchiderea casei de marcat  pentru a da timp aparatului sa realizeze transmisia de date catre serverul ANAF.

In cazul in care, in momentul generarii raportului Z nu exista internet in locatie, casa de marcat va transmite fisierele imediat ce se va restabili conexiunea la internet.

– verifica ANAF

Lunar sau ori ce cate ori este nevoie, ANAF va transmite utilizatorilor prin SPV (Spatiul Privat Virtual) un raport in ceea ce priveste starea casei de marcat (daca transmite date sau nu) si erorile care au aparut in urma transmiterii de date catre server.

Raportul privind erorile de transmise a datelor trebuie dat mai departe firmei de service cu care utilizatorul are contract pentru a se remedia disfunctionalitatile semnalate.
 

Conectarea casei de marcat la serverul ANAF – specificatii generale


Toti utilizatorii de aparate de marcat au obligatia de a conecta aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supravegere si monitorizara a datelor fiscale al ANAF – pe scurt, conectarea casei de marcat la serverul ANAF.

Exceptie fac casele de marcat instalate in zone nedeservite de retele de comunicatie, pentru care utilizatorul a depus declaratia F4110.
Aceste case vor raport lunar la ANAF asa cum au facut si pana acum folosind A 4200.

Conectarea este obligatorie pentru toate modelele de aparate de marcat fiscalizate, inclusiv cele neutilizate pentru care utilizatorul depune lunar F4109, instalate in zone deservite de retelele de comunicatii pentru care Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Informatica –ICI Bucuresti a eliberat aviz tehnic favorabil si, dupa caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale.

Contribuabilii mici si mijlocii au avut la dispozi?ie 8 luni pentru a-si conecta casele de marcat la serverul ANAF, 30 noiembrie fiind data limita de conectare, in timp ce pentru marii contribuabili, perioada legala de conectare s-a incheiat la sfarsitul lunii iunie 2021.

Operatiunile de conectare le fac doar inginerii de service acreditati ai unitatilor de service case de marcat si doar in baza cererii utilizatorului.

Autoritatiile nu vor prelungi termenul limita de conectare si nu vor amana aplicarea sanctiunilor impuse de lege.

ANAF a demarat in luna octombrie 2021 actiuni de control la operatori economici, pentru a verifica modul de conformare in ceea ce priveste conectarea tuturor aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, achizitionate si utilizate de catre acestia. Inspectorii ANAF au constatat ca 87% dintre acestia s-au conformat, iar pentru ceilalti, care nu au realizat conectarea, au fost aplicate sanctiuni contraventionale, conform legislatiei. Reprezentantii ANAF si DGAF anunta ca verificarile operatorilor economici vor continua dupa expirarea termenului legal de conectare, adica dupa 30 noiembrie pentru contribuabilii mici si mijlocii.

Pentru ca nu au asigurat conectarea casei de marcat la serverul ANAF, utilizatorii sunt sanctionati cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei, confiscarea sumelor nejustificate si suspendarea activitatii in punctul de lucru.

Pana cum, peste 530.000 de aparate din aproximativ 650.000 de aparate de marcat, au fost conectate la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF.

ANAF, Patronatul Caselor de Marcat prin unitatile acreditate pentru service, precum si distribuitorii autorizati si producatorii de case de marcat, au derulat periodic campanii de informare a utilizatorilor cu privire la intreg procesul de conectare a caselor de marcat inclusiv a termenelor legale de conectare. La aceste campanii s-a alaturat si CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania).


Sursa: ANAF
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre server":
Rating:

Nota: 3.82 din 5 din 11 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016