Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a publicat pe site-ul oficial un material cu privire la modul in care puteti verifica daca casele de marcat electronice sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre sever.
Ce trebuie sa faca utilizatorul pentru a conecta casa de marcat?
Utilizatorul trebuie:
– sa verifice ce posibilitati de conectare la internet are casa de marcat (LAN, GSM, etc.) si sa asigure accesul la internet in locatia in care este instalat aparatul;
Cum verificam daca o casa de marcat a fost conectata la ANAF sau daca transmite date catre serverul ANAF?
– verifica inginerul de service
In urma operatiunilor de conectare, inginerul de service scoate din casa de marcat un raport in care se specifica conexiunea la internet a casei de marcat, inclusiv modalitatea prin care s-a facut conectarea la server (GSM sau LAN) si un raport Z pe 0 (zero). Datele cuprinse in acest raport Z se transmit online la ANAF imediat dupa generarea raportului. Conform legislatiei, raportul de inchidere zilnica (raportul Z) rezultat in urma conectarii casei de marcat la serverul ANAF, se anexeaza cartii de interventie a aparatului. Aceasta este dovada ca acea casa de marcat a fost conectat? la server. Tot in cartea de interventii se noteaza si operatiunile facute pentru conectare.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
– verifica utilizatorul
Unele aparate de marcat sunt programate de producator sa tipareasca automat, dupa transmiterea raportului Z, un scurt raport de confirmare in care se specifica faptul ca transmiterea s-a facut cu succes sau pot tipari un mesaj de eroare in cazul in care transmiterea de date catre server nu s-a putut face. Mesajele tiparite pot sa difere de la un model de casa de marcat la altul.
Dupa generarea raportului Z, utilizatorul trebuie sa astepte 1 minut inainte de inchiderea casei de marcat pentru a da timp aparatului sa realizeze transmisia de date catre serverul ANAF.
In cazul in care, in momentul generarii raportului Z nu exista internet in locatie, casa de marcat va transmite fisierele imediat ce se va restabili conexiunea la internet.
– verifica ANAF
Lunar sau ori ce cate ori este nevoie, ANAF va transmite utilizatorilor prin SPV (Spatiul Privat Virtual) un raport in ceea ce priveste starea casei de marcat (daca transmite date sau nu) si erorile care au aparut in urma transmiterii de date catre server.
Raportul privind erorile de transmise a datelor trebuie dat mai departe firmei de service cu care utilizatorul are contract pentru a se remedia disfunctionalitatile semnalate.
Conectarea casei de marcat la serverul ANAF – specificatii generale
Toti utilizatorii de aparate de marcat au obligatia de a conecta aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supravegere si monitorizara a datelor fiscale al ANAF – pe scurt, conectarea casei de marcat la serverul ANAF.
Exceptie fac casele de marcat instalate in zone nedeservite de retele de comunicatie, pentru care utilizatorul a depus declaratia F4110.
Aceste case vor raport lunar la ANAF asa cum au facut si pana acum folosind A 4200.
Conectarea este obligatorie pentru toate modelele de aparate de marcat fiscalizate, inclusiv cele neutilizate pentru care utilizatorul depune lunar F4109, instalate in zone deservite de retelele de comunicatii pentru care Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Informatica –ICI Bucuresti a eliberat aviz tehnic favorabil si, dupa caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale.
Contribuabilii mici si mijlocii au avut la dispozi?ie 8 luni pentru a-si conecta casele de marcat la serverul ANAF, 30 noiembrie fiind data limita de conectare, in timp ce pentru marii contribuabili, perioada legala de conectare s-a incheiat la sfarsitul lunii iunie 2021.
Operatiunile de conectare le fac doar inginerii de service acreditati ai unitatilor de service case de marcat si doar in baza cererii utilizatorului.
Autoritatiile nu vor prelungi termenul limita de conectare si nu vor amana aplicarea sanctiunilor impuse de lege.
ANAF a demarat in luna octombrie 2021 actiuni de control la operatori economici, pentru a verifica modul de conformare in ceea ce priveste conectarea tuturor aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, achizitionate si utilizate de catre acestia. Inspectorii ANAF au constatat ca 87% dintre acestia s-au conformat, iar pentru ceilalti, care nu au realizat conectarea, au fost aplicate sanctiuni contraventionale, conform legislatiei. Reprezentantii ANAF si DGAF anunta ca verificarile operatorilor economici vor continua dupa expirarea termenului legal de conectare, adica dupa 30 noiembrie pentru contribuabilii mici si mijlocii.
Pentru ca nu au asigurat conectarea casei de marcat la serverul ANAF, utilizatorii sunt sanctionati cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei, confiscarea sumelor nejustificate si suspendarea activitatii in punctul de lucru.
Pana cum, peste 530.000 de aparate din aproximativ 650.000 de aparate de marcat, au fost conectate la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF.
ANAF, Patronatul Caselor de Marcat prin unitatile acreditate pentru service, precum si distribuitorii autorizati si producatorii de case de marcat, au derulat periodic campanii de informare a utilizatorilor cu privire la intreg procesul de conectare a caselor de marcat inclusiv a termenelor legale de conectare. La aceste campanii s-a alaturat si CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania).
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Solutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliProiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceZoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024CASE DE MARCAT ELECTRONICE dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAArticole similare
Cererea pentru obtinerea profilurilor de trecere a aparatelor de marcat electronice fiscale in functionare online a fost publicata de ANAFAmenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFPrecizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFMinistrul Finantelor: Firmele si institutiile publice comunica de la distanta cu Trezoreria StatuluiNoi documente necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciUltimele articole
Nerespectarea obligatiei de conectare a caselor de marcat electronice la ANAF se sanctioneaza cu pana la 10.000 leiAmenzi acordate firmelor mici si mijlocii care NU au conectat casele de marcat electronice la ANAFReminder ANAF! 30 noiembrie 2021 este termenul limita pentru CONECTAREA CASELOR DE MARCAT LA ANAFANAF a inceput controalele la marii contribuabili pentru verificarea conectarii caselor de marcat electroniceCONECTAREA CASELOR DE MARCAT LA ANAF. Cum se completeaza Formularul 4101?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"