Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost introduse atat obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici, cat si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal.
Astfel, ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 a introdus obligativitatea folosirii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea treptata a aparatelor de marcat cu rola jurnal, dar termenele initiale au fost, ulterior, modificate.
De asemenea, prin Ordonanta adoptata de Guvern, sanctiunile contraventionale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a folosi aparate de marcat electronice fiscale sunt revizuite, "inclusiv prin stabilirea acestora pe un interval valoric si nu in cuantum fix, asa cum prevede legislatia in vigoare, luandu-se in considerare principiul proportionalitatii dintre fapta si sanctiune, promovat si de legea preventiei, precum si de practica judiciara in domeniu".
Termenele actuale sunt iunie 2018 si august 2018. Conform dispozitiilor legale, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii au obligatia de a folosi noile case de marcat de la 1 iunie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 august 2018. Tot de la 1 august 2018 se interzice si comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online

Declaratia Unica 2023 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
>> Puteti consulta aici mai multe informatii despre introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic!

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.23 din 5 din 13 voturi
Articole similare
Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ministrul Finantelor: Romania poate deveni competitiva, daca investeste in oameniCaz practic: Impozitarea pe veniturile microintreprinderilor de la 1 februarie 2013AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiZoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o casa de marcat conectata la ANAFArticole similare
Studiu de caz: Declararea unor sume de bani personali la intrarea in turaObligatiile particulare ale utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Info CECCARArticole similare
CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverSe va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum afecteaza firmele?Solutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUIUltimele articole
Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT ELECTRONICE neutilizate?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?Articole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL X - Dispozitii finaleParintii pot beneficia de un stimulent de reinsertie de 1.500 lei daca se intorc la munca pana la implinirea varstei de 6 luni a copiluluiCe crede Crin Antonescu despre plata TVA la incasareSubventiile la caldura: doar pentru cei cu venituri miciNoi fonduri alocate temporar pentru programe finantate din fonduri structuraleUltimele articole
Majorare salariu minim la 3.300 lei. Facilitatea care prevede 200 lei netaxabili mai ramane in vigoare?Salariul minim brut in constructii NU va creste la 4.500 lei din octombrie 2023Ciolacu: Salariul minim brut in constructii va creste la 4.500 leiCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-Transport), cum se obtine si studii de caz utileSalariul minim brut pe tara va fi MAJORAT la 3.300 lei, de la 1 octombrie 2023Articole similare
Incasari pre-pay. Cum emitem facturile catre clienti?Obligatia de a initia negocierea colectiva intre 20 noiembrie - 20 decembrie. Amenzi de 10.000 leiJustificare cheltuieli si TVA cu combustibilul in baza unui contract de comodat. Documente justificative necesareFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleReduceri la plata impozitului pe profit/ pe venit. Cum se acorda bonificatiile pentru trm. IV 2020?Ultimele articole
E-factura, obligatorie din 2024. Tot ce trebuie sa stiiMajorare salariu minim la 3.300 lei. Facilitatea care prevede 200 lei netaxabili mai ramane in vigoare?Salariul minim brut in constructii NU va creste la 4.500 lei din octombrie 2023Min. Muncii: Pensionarii cu venituri mici vor primi ajutorul financiar impreuna cu pensia, in luna octombrie 2023Ciolacu: Salariul minim brut in constructii va creste la 4.500 lei
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"