Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

MFP dezminte declaratiile Postei Romane cu privire la achizitia noilor case de marcat

de InfoTva.ro la 28 Mai. 2015 Exclusiv
Tags: posta romana, declaratii, case de marcat, jurnal electronic, 1 ianuarie 2016, mfp, ordonanta 91/2014

In legatura cu informatiile aparute recent in mass media referitoare la afirmatiile Postei Romane cu privire la obligativitatea de achizitie a caselor de marcat cu jurnal electronic, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari:


    Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, care modifica si completeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, a fost reglementata autorizarea caselor de marcat cu jurnal electronic si inlocuirea etapizata a vechilor aparate de marcat, pe grupe de contribuabili. Acest lucru le va permite importatorilor si distribuitorilor sa-si lichideze stocurile de modele vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorilor le va permite sa isi achizitioneze treptat noile aparate, fara pierderi financiare si fara perturbarea activitatii comerciale.

    Conform termenelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, asa cum a fost modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, pana la data de 31 august 2015, Ministerul Finantelor Publice modifica si completeaza, in mod corespunzator, prevederile normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 si emite, impreuna cu Ministerul pentru Societatea Informationala, ordinul comun prin care se aproba procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.

    Avand in vedere cele precizate mai sus, afirmatiile referitoare la o intarziere a Ministerului Finantelor Publice de a emite normele metodologice de aplicare, ca urmare a aprobarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, sunt complet nefondate, termenul legal fiind 31 august 2015.

    Mai mult, potrivit prevederilor de natura tranzitorie prevazute de art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, achizitia de case de marcat noi cu jurnal electronic urmeaza sa se realizeze doar incepand cu data de 1 ianuarie 2016.

    In aceste conditii, nici macar nu se poate pune problema ca in prezent, in luna mai 2015, Posta Romana sa fie impiedicata sa-si achizitioneze case de marcat noi cu jurnal electronic, pentru ca pana la data de 1 ianuarie 2016 niciun operator economic din Romania nu este obligat sa o faca, procedurile de achizitie a acestor case de marcat urmand sa fie obligatorii doar incepand cu aceasta data, potrivit dispozitiilor legale in vigoare indicate mai sus. Termenul de la care marii contribuabili (prima categorie de operatori economici vizati) sunt obligati sa utilizeze case de marcat noi este 1 aprilie 2016.
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii


    Precizam totodata ca nici utilizarea de plicuri de catre Posta Romana si nici modificarile intervenite in structura organizatorica a Postei Romane nu au absolut nicio incidenta cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2014. Aceste operatiuni de vanzare a plicurilor (ca, de altfel, a oricaror alte bunuri sau servicii catre populatie) si, respectiv, de modificare a datelor de identificare a operatorului economic in memoria casei de marcat se pot realiza exact in aceleasi conditii in care s-au realizat din anul 1999 si pana in prezent, folosind casele de marcat existente.

    Termenele tranzitorii de implementare largi, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, au avut in vedere tocmai acest lucru, respectiv sa nu determine niciun fel de presiuni si perturbari ale activitatilor desfasurate de operatorii economici.

Sursa: MFP

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "MFP dezminte declaratiile Postei Romane cu privire la achizitia noilor case de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016