Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceO noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Raspuns oficial ANAF: Specificatii privind inregistrarea unei persoane juridice in SPVDocumentele justificative care trebuie sa insoteasca Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din RomaniaUltimele articole
ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Dividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceArticole similare
Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFObligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliMicrointreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT electronice neutilizate?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
ANAF a inceput controalele la marii contribuabili pentru verificarea conectarii caselor de marcat electroniceRaportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin bon fiscal cu emitere de factura.Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscalePatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Deconturi pe 0? Risti anularea certificatului de inregistrare in scopuri TVAPana pe 20 noiembrie 2023 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasarePersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareNoi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraFormularul c801 – Ghidul CompletUltimele articole
SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVANAF SPV. Mai transmiteti in sistem facturile emise INAINTE de 1 iulie 2024, dar primite in 2025?Controale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"