Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
de Alina Georgiana Costache la 11 Sep. 2019Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi – 28 august – a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: “Case de marcat: facilitati, obligatii, termene”.
Cum era de asteptat, contribuabililor inca nu le este pe deplin clar de ce sunt obligati sa se conecteze la un server al ANAF care nu este pe deplin functional. Si nu au inteles nici de ce ar risca sa fie amendati, in conditiile in care casele de marcat nu pot fi conectate la sistemul informatic si nici nu pot transmite zilnic informatiile.
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In conformitate cu dispozitiile art. 5 alin (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, distribuitorii autorizati, precum si unitatile din reteaua acestora acreditate pentru service, dupa caz, au obligatia sa asigure, in termen de maximum 72 de ore de la solicitarea utilizatorului, instalarea aparatului nou, precum si inlocuirea memoriei fiscale sau a dispozitivului de memorare a jurnalului electronic in cazul in care sunt defecte sau capacitatea de stocare a fost epuizata."
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcat":
Rating:
Nota: 3.59 din 5 din 34 voturi
Rating:
Nota: 3.59 din 5 din 34 voturi
Articole similare
ANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceO noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Sesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceLamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?Ultimele articole
ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Dividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaDocumentele justificative care trebuie sa insoteasca Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania
Mai multe articole despre asistenta online
Articole similare
Anuntul ministrului de Finante: Reforma ANAF vizeaza eliminarea a mii de posturi din structura, dar si posturi de conducereUn nou proiect MFP modifica unele reguli privind TVA-ul si incapacitatea de plataServicii pe cale electronica realizate de un PFA. Ce implicatii are din punct de vedere al TVA?Factura electronica si factura simplificata in 2013Fiscul va monitoriza casele de marcat ale firmelorUltimele articole
Webinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021Determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculTot ce trebuie sa stii despre baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi in 2020CASE DE MARCAT si reducerea costului lor din impozitul pe profitTratamentul FISCAL al cheltuielilor cu achizitionarea caselor de marcat, conform Legii 153/2020. Informare ANAF
Mai multe articole despre case de marcat
Articole similare
Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Noua propunere de la ANAF: Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatTransmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcatANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ultimele articole
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFInspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?
Mai multe articole despre amef
Articole similare
Schimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPParlamentarii romani iau lectii de la bulgari in materie de TVAANAF a fost obligata la plata propriilor restanteSesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteUltimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Reminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleANAF va finaliza dezvoltarea sistemului informatic SAF - T in luna iulie 2021Webinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021Colectare creante fiscale. Au fost inlocuite modelele unor formulare din domeniu (Informare ANAF)
Mai multe articole despre anaf

Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"