Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.59 din 5 din 34 voturi
Articole similare
Buletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalLamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?Sesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Ultimele articole
ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateDividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceDocumentele justificative care trebuie sa insoteasca Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din RomaniaArticole similare
Noutati CASE DE MARCAT si modificarile aduse de OUG 57/2015Reducerea plafonului de casa, limitarea platii in numerar si alte masuri pentru scaderea evaziuniiMinistrul Finantelor: Romania poate deveni competitiva, daca investeste in oameniStudiu de caz: Declararea unor sume de bani personali la intrarea in turaImplicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFUltimele articole
Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCASE DE MARCAT electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Raportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin bon fiscal cu emitere de factura.REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Incetare activitate. Valorificare AMEFUltimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeArticole similare
Reminder ANAF: Contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe 10 aprilie 2023ANAF: Ghid depunere declaratii electroniceCum a fost modificat Ordinul 3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVACine mai depune notificarea privind aplicarea sau incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 aprilie 2018Ultimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Impozitarea veniturilor din strainatate: Ce trebuie sa stii si cum te poate ajuta un avocat fiscalAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"