Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.png)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.59 din 5 din 34 voturi
Articole similare
ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceSesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceBuletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceUltimele articole
Societate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Dividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaO noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Lamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?Articole similare
Eroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile CASE DE MARCAT. Perioada de raportare fara activitateWebinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021Un business de trei miliarde dolari pe an fara plata TVA si a impozitului pe profitLegislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliLivrare de bunuri cu amanuntul. Aparat de marcatUltimele articole
Noutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceArticole similare
ANAF a declansat operatiunea BallroomVanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ultimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Articole similare
Controale ANAF la persoanele fizice in luna martie 2023. Ce rezultate au inregistrat inspectoriiDin 6 aprilie 2023 se aplica modificarile introduse prin OUG 20/2023 privind instituirea unor facilitati fiscaleDeconturi false de TVA in valoare de peste 2,5 milioane de euroANAF a aprobat in primul semestru amanarea...Recuperarea unor cheltuieli cu burse private si sume acordate entitatilor nonprofit. Ce declaratii se depun pana la 25 mai?Ultimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITControale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabili![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"