Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceLamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?Buletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceUltimele articole
Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Dividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaSesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?ANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceO noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Articole similare
Noutati CASE DE MARCAT si modificarile aduse de OUG 57/2015Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulDirectia Generala Antifrauda Fiscala: Amenzi de aproape 2 milioane de lei in doar doua zileSinteza privind regimul fiscal al unei microintreprinderiDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVALivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliA fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatArticole similare
Precizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFAmenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatTransmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcatProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Perioada fiscala a TVAANAF colecteaza creantele prin 9 tipuri de formulare. Cum le puteti contesta!Luminita de la capatul tunelului din fiscalitate: asistenta tehnica de la olandeziFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalZoom fiscal: Reglementarea unor aspecte privind rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fiziceUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"