Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceLamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?ANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceDividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaUltimele articole
ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateProgramarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Sesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?Documentele justificative care trebuie sa insoteasca Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din RomaniaArticole similare
Regim microintreprinderi 2017. Noi prevederi legale anuntate de ANAFSe va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT electronice. Cum afecteaza firmele?Sanctiuni de peste 8 milioane de lei dispuse in cadrul operatiunii VenusBuletin informativ: Noutati legislative cu incidenta in materia fiscalaImpozitul pe veniturile microintreprinderilor. Ce trebuie sa stim despre legislatia aferenta?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
ANAF propune schimbarea unor competente de administrare teritorialaOUG nr. 39 din 2010 privind Codul de procedura fiscalaModificari aduse Legii 241/2025 prin Legea 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. Tabel comparativTrei tipuri de venituri neimpozabile la calculul profitului impozabil, clarificate prin OUG 102 din 2013ANAF modifica o noua declaratie de TVAUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"