Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a demarat o campanie agresiva de constientizare a facilitatilor, obligatiilor si a termenelor de folosire a noilor case de marcat. Astfel, pentru a preintampina problemele ce ar putea decurge din neintelegerea pe deplin a folosirii noilor AMEF, institutia a organizat astazi - 28 august - a treia sesiune consecutiv de asistenta online pe aceeasi tema: "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".
Asadar, din intrebarile adresate de contribuabili reprezentantilor ANAF am selectat una la care ANAF a raspuns pe larg.
Cand va fi serverul ANAF 100/% functional?.Sunt intreprindere individuala, prestez servicii CAEN 1091 in sistem real, am casa de marcat cu jurnal electrinic, cumparata, achitata... nu dispun momentan de internet, abia peste doua saptamani operatorul de cablu se apuca de extins reteaua! Acum folosesc vechea casa de marcat cu role de hartie! Risc ceva in cazul unui control, atata timp cat montarea si punerea in functiune a noii case de marcat nu mai depinde de mine? Multumesc pentru un eventual raspuns.
Raspunsul ANAF
"Conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale.
In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art. 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu acest termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"Lamuriri de la ANAF: Cand NU se ofera bonificatii pentru plata anticipata a datoriile fiscale?Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)ANAF: O noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea Declaratiei UniceDividende distribuite in 2019 si neincasate. Declaratia unicaUltimele articole
ANAF anunta sesiune de ASISTENTA ONLINE pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateSesiune de ASISTENTA ONLINE. ANAF intarzie raspunsul: Se depune Declaratia Unica pentru voucherele materna, ajutorul de nastere sau voucherele pentru bicicleta?ANAF organizeaza o noua sesiune de ASISTENTA ONLINE pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceDocumentele justificative care trebuie sa insoteasca Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din RomaniaArticole similare
Anuntul facut de MFP cu privire la obligatia de a folosi noile CASE DE MARCATANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceFirmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatUltimele articole
Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliA fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatArticole similare
Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeAmenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Declaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Noua procedura de solutionare a deconturilor negative TVAANAF modifica Declaratia privind nedeductibilitatea TVAANAF modifica trei formulare | Vezi proiectulNou de la ANAF: Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasareONG. Cursuri de formare profesionala. Cum emitem factura?Ultimele articole
ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitSAF-T in 2025. Cine trebuie sa depuna D406 pana pe 31 ianuarie 2025Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"