Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
de Alina Georgiana Costache la 09 Apr. 2019Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru modificarea OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Aceste modificari sunt gandite “in scopul derularii in bune conditii a activitatii, atat la nivelul administratiei fiscale, cat si al operatorilor economici implicati, precum si ca urmare a analizei aspectelor rezultate din practica aplicarii dispozitiilor normative care reglementeaza obligatia operatorilor economici de utiliza aparate de marcat electronice fiscale”, se arata in Referatul de aprobare care insoteste Proiectul de Ordin.
Modificari aduse actului normativ
Modificarea actului normativ este necesara pentru “asigurarea unei mai bune corelari si cresterea acuratetei datelor ce rezulta din inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv din perspectiva obligatiei stipulate la ART. III alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003”, potrivit sursei citate.
De altfel, Proiectul de Ordin are in vedere si posibilitatea ca operatorii economici sa poata comunica/notifica organului fiscal diverse aspecte precum:
- comunicarea de informatii privind aparatele de marcat electronice fiscale (precum modificarea seriei de fabricatie, avizului tehnic favorabil, autorizatiei de distributie);
- inregistrarea de catre distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare a informatiilor privind livrarea, respectiv achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale;
- notificarea organului fiscal in situatii semnalate de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale.
Extras din Ordin
ORDIN ART. I Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 28 din 12 ianuarie 2018, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Art. 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: Directia generala de informatii fiscale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala antifrauda fiscala, Centrul national pentru informatii financiare, directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
2. Anexa nr. 2 A la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Descarca de AICI Anexele 1, 2 si 3 la Proiectul de Ordin >>
3. La punctul 4 din ANEXA 2 Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului, alin. (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: (2) Distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare, dupa caz, inregistreaza informatii privind schimbari ale starii sau situatiei, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care a fost indeplinita procedura de la pct. 2, prin completarea ”Formularului pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale”, prevazut in ANEXA nr. 2 D.
4. Anexa nr. 2 D la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr. 2 la prezentul ordin.
5. La punctul 6 din ANEXA 2 Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului, alin. (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: (1) Ori de cate ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii informeaza organul fiscal competent prin transmiterea notificarii prevazuta in anexa nr. 2E.
6. Anexa nr. 2 E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr. 3 la prezentul ordin.
7. La punctul 8 din ANEXA 2 Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului, alin. (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: (3) Formularul prevazut la pct. 4 alin. (2) se transmite organului fiscal competent in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a intervenit una dintre situatiile prevazute la pct. 6 alin. (1) sau (2) sau la pct. 10 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin sau de la data iesirii din gestiune, dupa caz, de la data intrarii in gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achizitionate, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.
8. Punctul 9 din ANEXA 2 Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa preoperationalizare a Registrului se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Pentru completarea si transmiterea formularelor prevazute la pct. 2 si pct. 4 alin. (1) si (2), producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat, precum si unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service desemneaza persoane care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) detin calitatea de tehnician de service sau alta calitate, in baza unui contract individual de munca incheiat cu producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv cu distribuitorul autorizat sau cu unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service;
b) detin certificat digital calificat emis in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale":
Rating:
Nota: 4.9 din 5 din 10 voturi
Rating:
Nota: 4.9 din 5 din 10 voturi
Articole similare
ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceNoile reguli privind casele de marcat din 2016 si modificari 2017Se va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Cum afecteaza firmele?Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Amenzi uriase pentru firmele care nu sunt dotate cu CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Legea se va aplica de la prima abatere!Ultimele articole
CASE DE MARCAT ELECTRONICE- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Ordinul nr. 2032/2020 modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electroniceSolutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieMinisterul Finantelor amana termenul pentru introducerea caselor de marcat electroniceCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?
Mai multe articole despre case de marcat electronice
Articole similare
AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareInspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiProcedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele ANAF au fost finalizateRaportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin bon fiscal cu emitere de factura.Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFUltimele articole
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?Societate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societate
Mai multe articole despre amef

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"