Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O noua modificare importanta a fost anuntata de ANAF care propune, spre dezbatere publica, proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Solutia identificata a fost elaborata in urma consultarilor purtate cu factorii interesati/decidenti, inclusiv cu asociatiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat.Conceptul Registrului creeaza premisele respectarii cerintei stipulate la art. 3^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Totodata, constituie fundamentul unei evidente la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
- identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si care nu poate fi anulat/sters/realocat;
- identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie;
- colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
- reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
- corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor;
- securizarea procedurii, ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.
Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora are ca deziderate:
- combaterea riscurilor de neconformare fiscala;
- simplificarea procedurilor si sporirea competitivitatii fiscale a mediului de afaceri;
- cresterea calitatii serviciilor oferite contribuabililor;
- dezvoltarea canalelor informatice de interactiune cu contribuabilii.
De asemenea, proiectul de ordin privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si optimizarea rersurselor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala printr-o comunicare electronica a informatiilor din registrul national de evidenta, prin simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale; prin identificarea si utilizarea informatiilor necesare bunei functionari a Registrului inclusiv din bazele de date proprii ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (de tipul: "stare operator economic") sau, dupa caz, de la terti (de tipul: "numar si data emitere autorizatie de distributie" - informatie ce va fi colectata de la Ministerul Finantelor Publice s.a.m.d.) si, nu in ultimul rând, prin degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in privinta procedurii de declarare si inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleNoutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Informare ANAF cu privire la Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5 %Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFCele 102 taxe eliminate din 2017: Mai putine taxe pentru firme si lista completa a obligatiilor de plata eliminateUltimele articole
Incepand cu 1 ianuarie 2023 se organizeaza Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%MFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Ce asteptari are MFP de la Registrul de Evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale?Articole similare
Tot ce trebuie sa stii despre schimbarile legislative in domeniul fiscalitatii, pentru un final de an fara griji!A fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatTermenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciCASE DE MARCAT si reducerea costului lor din impozitul pe profitCASE DE MARCAT electronice. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?Ultimele articole
Sistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliSe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCASE DE MARCAT electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Articole similare
In atentia contribuabililor care aplica regimul special pentru agricultori si realizeaza livrari intracomunitare de bunuri agricoleAnularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeMFP modifica drastic Codul de Procedura fiscala. Noi reguli pentru inspectia fiscala!Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, expira termenul pentru mai multe declaratii importante! Atentie si la controalele ANAF!ANAF publica un proiect privind declaratia de venit asigurat la sistemul public de pensiiUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVenituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Deducere TVA aferenta trecerii peste podMFP dezminte declaratiile Postei Romane cu privire la achizitia noilor case de marcatControale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022MFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Casa de marcat sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?Ultimele articole
A fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatAmenzile ajung pana la 100.000 lei pentru nerespectarea unor dispozitii introduse prin OUG 125/2024Se suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Proiect OUG: Finantele propun noi exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat electoniceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"