Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O noua modificare importanta a fost anuntata de ANAF care propune, spre dezbatere publica, proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Solutia identificata a fost elaborata in urma consultarilor purtate cu factorii interesati/decidenti, inclusiv cu asociatiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat.Conceptul Registrului creeaza premisele respectarii cerintei stipulate la art. 3^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Totodata, constituie fundamentul unei evidente la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
- identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si care nu poate fi anulat/sters/realocat;
- identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie;
- colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
- reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
- corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor;
- securizarea procedurii, ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.
Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora are ca deziderate:
- combaterea riscurilor de neconformare fiscala;
- simplificarea procedurilor si sporirea competitivitatii fiscale a mediului de afaceri;
- cresterea calitatii serviciilor oferite contribuabililor;
- dezvoltarea canalelor informatice de interactiune cu contribuabilii.
De asemenea, proiectul de ordin privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si optimizarea rersurselor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala printr-o comunicare electronica a informatiilor din registrul national de evidenta, prin simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale; prin identificarea si utilizarea informatiilor necesare bunei functionari a Registrului inclusiv din bazele de date proprii ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (de tipul: "stare operator economic") sau, dupa caz, de la terti (de tipul: "numar si data emitere autorizatie de distributie" - informatie ce va fi colectata de la Ministerul Finantelor Publice s.a.m.d.) si, nu in ultimul rând, prin degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in privinta procedurii de declarare si inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce asteptari are MFP de la Registrul de Evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale?MFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Cele 102 taxe eliminate din 2017: Mai putine taxe pentru firme si lista completa a obligatiilor de plata eliminateIncepand cu 1 ianuarie 2023 se organizeaza Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Ultimele articole
Informare ANAF cu privire la Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5 %Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleArticole similare
Comunicat ANAF privind colectarea TVAANAF: Numarul unic de identificare a caselor de marcat se obtine si prin SPVVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiInregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Care sunt conditiile necesare transmiterii cererii autoritatii competente din statul membru de rambursare?Declaratia 318. Descarcati ultima versiunePana pe 11 martie 2024 trebuie depusa notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriCe e nou in 2013 privind formularul 390 VIESCine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorUltimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Anuntul facut de MFP cu privire la obligatia de a folosi noile case de marcatNoutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Proiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaCombustibil achizitionat cu bon fiscal. Deductibilitate cheltuieli si TVAVenituri din inchiriere fundatie. Sunt obligatorii casa de marcat fiscala si plata TVA?Ultimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAPARATE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"