Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii de plata si TVA colectat. Cand deducem si cum declaram in decont?Cedarea folosintei bunurilor. Inregistrarea fiscala si trecerea la plata TVAPrincipalele modificari aduse felului in care va functiona Loteria Fiscala. Prima extragere: 13 aprilie!Declaratii cu termen in noiembrie 2017. Ce formulare depuneti?ANAF: Cele mai noi proiecte publicateUltimele articole
e-TVA in 2025: Model actualizat al Notificarii de conformare RO e-TVARegistrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateArticole similare
Amenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFANAF a inceput controalele la marii contribuabili pentru verificarea conectarii caselor de marcat electronicePrecizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFControale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Studiu de caz: Bonurile fiscaleAnuntul facut de MFP cu privire la obligatia de a folosi noile CASE DE MARCATMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile CASE DE MARCAT: 1 mai 2018Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Microintreprinderi – modificarea sistemului de impozitareUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Obligatie inregistrare si declarare PUNCT DE LUCRU. Ce prevederi respectam?Inregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Diferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Noutati legislatie Fiscala 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la Finante
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



