keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator - raspuns oficial ANAF

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 26 Mar. 2020
Tags: anaf, amef, case de marcat, punct de lucru

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.

Sintetizand, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) spune urmatorul lucru: „In situatia mutarii unui aparat electronic fiscal de la un punct de lucru la alt puct de lucru, apartinand aceluiasi utilizator, situat la o adresa diferita, nu este necesara inlocuirea fiscale, operatorii economici avand insa obligatia de a transmite formularul F4105 prevazut in Ordinul nr. 4156/2017”

In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
 

Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:


OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare; 

Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; 

OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora. 
 

Tratamentui fiscal 


"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri: 
a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscala al utilizatorului; 
b) la schimbarea formei de constituire a societatii fara modificarea denumirii acesteia: la modificarea denumirii si/sau adresei societatii daca se pastreaza codul de identificare fiscala; 
d) la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altui, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa.

Citeste si:

Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii

"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF. 

Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017, 

''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii: 
a) schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic; 
b) furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; 
c) instrainarea aparatului;
d) inchiderea punctului de lucru;
e) lichidarea, dizoivarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; 
f) incetarea activitatii; 
g) altele similare. 

(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.

(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania. 

Citeste si:

Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF

Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
 
  • In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
 
  • Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic. 
Astfel, concluzia Fiscului este urmatoarea: “in situatia mutarii unui aparat de marcat electronic fiscal cu jurnal electronic de la un punct de lucru la alt punct de lucru, apartinand acelutasi utilizator, situat la o adresa diferita, nu este necesara inlocuirea memoriei fiscale, operatorii economici avand insa obligatia de a transmite formuarul F4105 prevazut de Ordinul nr. 4156/2017.
 
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016