Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Persoanele juridice de drept public nu mai au obligatia de a utiliza stampilaAproape 50% din cererile formulate prin Declaratia 088 sunt refuzate de ANAFOperatiuni impozabile: Cesionare drepturi de autor pentru studii de cercetare (speta ANAF)Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Legea 34/2023. Ce facilitati fiscale prevede actul normativ pentru firme si angajatiUltimele articole
Pensiile aferente lunii mai se platesc inaintea sarbatorilor pascaleMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVADin 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Articole similare
Precizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394ANAF a declansat operatiunea BallroomANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Ultimele articole
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatReminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliArticole similare
Data de raportare la ANAF a operatiunilor efectuate cu aparatele de marcat electroniceAnuntul facut de MFP cu privire la obligatia de a folosi noile CASE DE MARCATSolutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieANAF incepe controalele tematice la persoanele fizice. Categorii vizateStudiu de caz: Declararea unor sume de bani personali la intrarea in turaUltimele articole
Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialSchimbare destinatie PUNCT DE LUCRU. Cum ajustam TVA?Implicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630Exercitarea dreptului de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA. Care e tratamentul fiscal?Ordin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciUltimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaModificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"