Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


La verificarea e-TVA s-a constatat ca la casele de marcat a fost facuta o setare gresita, luand in totalul vanzarii in numerar si suma suportata de Casele de sanatate pentru retetele compensate sau gratuite, pentru care se emite factura. Astfel, raportarea in RO e-Case de marcat a fost majorata cu aceasta valoare.
Mentionez ca in contabilitate vanzarea in numerar a fost inregistrata corect. Este suficienta justificarea diferentei de TVA la Notificarea primita sau trebuie rectificata raportarea in RO e-Case de marcat?
Neconcordante la verificarea e-TVA: Cum trebuie sa procedati – raspunsul specialistului:
In situatia prezentata, trebuie sa parcurgeti urmatoarele etape:
1. sa intocmiti un dosar pentru anularea inregistarii operatiunii in baza bonului fiscal emis, procedura reglementata prin art. 36 din H.G. nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea O.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prin care se prevede ca:
"Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea Verde a Contabilitatii

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata."
Aceasta procedura este obligatorie pentru justificarea inregistrarii corecte a operatiunii deja efectuate mentionate in intrebarea formulata "Mentionez ca in contabilitate vanzarea in numerar a fost inregistrata corect."
2. sa solicitati distribuitorului casei de marcat electronice fiscale corectarea setariile efectuate initial astfel incat, in viitor, la vanzarea medicamentelor compensate, sa nu mai fie permisa preluarea sumei decontate de catre casa de sanatate pentru fiecare reteta prezentata de catre client;
3. sa completati si sa transmiteti o noua declaratie informativa cod 394 pentru fiecare perioada fiscala pentru care s-au raportat, eronat, sumele decontate de catre casele de sanatate. Declaratia trebuie corect completata cu simbolul (I1), in cartusul G, alocat pentru "INCASARI IN PERIOADA DE RAPORTARE PRIN INTERMEDIUL AMEF INCLUSIV INCASARILE PRIN INTERMEDIUL BONURILOR FISCALE CARE INDEPLINESC CONDITIILE UNEI FACTURI SIMPLIFICATE INDIFERENT DACA AU/NU AU INSCRIS CODUL DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA AL BENEFICIARULUI (I1)", indiferent de faptul ca incasarea la momentul vanzarii s-a efectuat, fie in numerar, fie prin substitute de numerar, fie prin carduri de debit/credit. Este recomandabil ca acestse declaratii sa fie corectate si pentru perioadele fiscale anterioare lunii iulie 2024.
4. sa transmiteti raspunsul pentru notificarea primita, raspuns prin care sa motivati neconcordanta constatata in sistemul informatic A.N.A.F. si sa enumerati masurile luate pentru anularea acestora, respectiv:
- intocmirea procedurii de anulare a sumelor inregistrate eronat in baza bonurilor fiscale conform prevederilor art. 36 din H.G. nr. 479/2003.;
- corectarea contabila a incasarilor, respectiv a operatiunilor din sfera de aplicare a TVA.
- solicitarea transmisa distribuitorului pentru corectarea setarii marcarii incasarilor efectuate in numerar/vouchere/carduri;
- corectarea declaratiei informative cod 394 pentru eliminarea diferentelor constatate.
Asa cum se poate constata, nu trebuie sa rectificati raportarea in RO e-Case de marcat efectuata prin formularul cod A4200 pentru vanzarile efectuate, inclusiv TVA din care rezulta:
- numarul de zile de utilizare a casei de marcat;
- data si ora, data primului bon fiscal, data si ora raportului Z
- numarul de bonuri;
- valoarea totala a bonurilor emise, inclusiv TVA;
- numarul anularilor.
Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati CASE DE MARCAT si modificarile aduse de OUG 57/2015TVA si Casa de marcat fiscalaEste in Monitorul Oficial! Termenul pentru introducerea caselor de marcat electronice a fost prelungitANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor CASE DE MARCATPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
E-TVA in 2025. Care sunt toate OBLIGATIILE incepand cu 1 ianuarie 2025 cu privire la sistemCe OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Grup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVANOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareNOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA: Cine o poate primiUltimele articole
E-TVA. Ce obligatii au contribuabilii din 2025 privind Notificarea de conformarePersoanele care primesc Notificarea de conformare e-TVA nu sunt obligate sa raspunda pana in 2025NOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025NOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA. Cum se formuleaza raspunsul si pana cand se trimiteClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"