Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul implementarii sistemului e-TVA, in cazul in care exista diferente semnificative intre datele declarate de contribuabil si cele din decontul precompletat, ANAF transmite o Notificare de Conformare contribuabililor. Iar in acest articol vom vedea ce obligatii revin contribuabililor care o primesc si care sunt consecintele nerespectarii lor.
Cuprins
Ce este E-TVA
Sistemul RO e-TVA presupune generarea de catre ANAF a unui decont de TVA precompletat, utilizand datele colectate din declaratiile SAF-T, e-Factura, e-Transport, D394 si case de marcat. Acest decont este transmis contribuabilului pana pe data de 5 a lunii urmatoare termenului legal de depunere a Formularului 300.
Cand se trimite Notificarea de conformare e-TVA
In situatia in care se identifica diferente semnificative intre valorile precompletate prin intermediul decontului precompletat RO e-TVA si valorile completate de catre persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA prin decontul de taxa pe valoarea adaugata, ANAF notifica persoana impozabila prin mijloace electronice.
Ce inseamna diferente semnificative
Prin diferente semnificative se inteleg valorile care depasesc pragul de semnificatie ce indeplineste conditiile cumulative de minimum 20% in cota procentuala si o valoare absoluta de minimum 5.000 lei, rezultate din compararea valorilor inscrise in randurile din decontul de taxa pe valoarea adaugata depus de persoana impozabila cu cele corespunzatoare randurilor din decontul precompletat RO e-TVA.
Ce trebuie sa faca destinatarul notificarii?
Incepand cu 1 iulie 2025 (sau 1 august 2025 pentru TVA la incasare), contribuabilul are obligatia:
- sa analizeze notificarea primita;
- sa transmita un raspuns justificativ prin mijloace electronice in termen de 20 de zile de la primirea notificarii;
- sa corecteze eventualele erori sau sa furnizeze explicatii, documente sau argumente justificative.
Pana la 30 iunie 2025, trimiterea acestui raspuns este optionala, iar necompletarea nu atrage sanctiuni, dar se recomanda implicarea activa pentru a demonstra buna-credinta si a evita riscuri viitoare.
Care sunt sanctiunile daca nu raspundem?
Mai grav, contribuabilii care nu raspund sau ofera raspunsuri incomplete pot fi etichetati drept contribuabili cu risc fiscal ridicat, ceea ce inseamna:
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareRomania ar avea de castigat daca s-ar aplica TVA zero la produsele bioTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliDeducerea TVA in 2013 urmeaza noi reguliCum se calculeaza TVA. Pretul cu TVA, calcul pret fara TVA si TVA din pretul afisat (suma)Ultimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?ANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliDecont precompletat RO E-TVA si bonuri fiscale: cum tratezi diferenteleArticole similare
E-TVA in 2025. Care sunt toate OBLIGATIILE incepand cu 1 ianuarie 2025 cu privire la sistemPrevederile privind Notificarea de conformare RO e-TVA, SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2025Persoanele care primesc Notificarea de conformare e-TVA nu sunt obligate sa raspunda pana in 2025NOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareNOTIFICARE DE CONFORMARE E-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025Ultimele articole
e-TVA. Ce sanctiuni se aplica de la 1 IANUARIE 2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concrete-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVAE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFRO e-TVA. Cum raspunzi la Notificarea de conformare daca ai facturi dublate in SPVArticole similare
Notificare de conformare e-TVA. Cum se formuleaza raspunsul si pana cand se trimite
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro




