Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Multi administratori de societati, care au achizitionat noile aparate de marcat electronice, vor sa stie daca mai trebuie sa anunte ANAF-ul cand pun in functiune casele de marcat, in conditiile in care au obtinut nr. AMEF de identificare. Iar daca da, care este termenul in care trebuie anuntata Agentia?
Raspunsul specialistului
Utilizatorul (societatea care detine magazinul unde este instalat aparatul/casa de marcat) va transmite organelor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- formularul F4105 "Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal" (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017). Acest formular se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din situatiile urmatoare: schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic; furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; inchiderea punctului de lucru; lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele similare;
- declaratia A4200 continand colectia de fisiere XML reprezentand fiecare o zi fiscala (indicativ A4203) si un fisierul XML rezumat al perioadei numit opis sau registru (indicativ A4200), create de aparatul de marcat electronic fiscal si validate prin aplicatia A4200 intr-un singur document reprezentat de declaratia A4200 (sectiunile II.12, III.3 si III.7 din anexa nr. 2 la OPANAF 146/2018). Declaratia A4200 se transmite lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara conform art. 2 alin. (3) din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
SAF-T Ghid de raportare corecta
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Depunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaPana la 25 octombrie sunt stabilite 17 obligatii de plata si declarative. Lista completa ANAFANAF: Declaratii fiscale cu termen in luna noiembrie 2015Livrare bunuri. Care este tratamentul TVA?Ultimele articole
D230 in 2023: Peste 24.000 de formulare 230 depuse la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice VranceaCompletarea D406 in mod gresit atrage sanctiuni de pana la 1.500 lei pentru contribuabili. Cazuri pentru care NU se aplica amendaDepunere DECLARATII ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineCoronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaReminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe obligatii fiscaleArticole similare
Nedepunerea declaratiei A4200. Cum se poate remedia situatia?ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceEroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitateAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"