Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Multi administratori de societati, care au achizitionat noile aparate de marcat electronice, vor sa stie daca mai trebuie sa anunte ANAF-ul cand pun in functiune casele de marcat, in conditiile in care au obtinut nr. AMEF de identificare. Iar daca da, care este termenul in care trebuie anuntata Agentia?
Acestea sunt intrebarile la care vor obtine raspuns de la specialistii nostri. De asemenea, vom vedea si care sunt obligatiile suplimentare de declarare fata de ANAF.
Raspunsul specialistului
Informatiile privind instalarea aparatului de marcat se transmit electronic de catre distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, dupa caz, prin intermediul formularului F4102 "Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate". Acest formular se transmite in termen de 2 zile lucratoare de la data intocmirii sau, dupa caz, de la primirea "Declaratiei de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale" semnata de utilizatorul aparatului impreuna cu tehnicianul de service care a efectuat instalarea.
Utilizatorul (societatea care detine magazinul unde este instalat aparatul/casa de marcat) va transmite organelor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- formularul F4105 "Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal" (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017). Acest formular se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din situatiile urmatoare: schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic; furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; inchiderea punctului de lucru; lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele similare;
- declaratia A4200 continand colectia de fisiere XML reprezentand fiecare o zi fiscala (indicativ A4203) si un fisierul XML rezumat al perioadei numit opis sau registru (indicativ A4200), create de aparatul de marcat electronic fiscal si validate prin aplicatia A4200 intr-un singur document reprezentat de declaratia A4200 (sectiunile II.12, III.3 si III.7 din anexa nr. 2 la OPANAF 146/2018). Declaratia A4200 se transmite lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara conform art. 2 alin. (3) din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018.
In situatia in care aparatul nu a fost utilizat nicio zi in perioada de raportare (luna), in locul declaratiei A4200 se va transmite formularul F4109 "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate", pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate conform art. 3 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Transmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcat":
Rating:
Nota: 3.54 din 5 din 12 voturi
Rating:
Nota: 3.54 din 5 din 12 voturi
Articole similare
Documentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFANAF: Ghid depunere declaratii electroniceLivrare bunuri. Care este tratamentul TVA?Alerta fiscala! 25 februarie, termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale!DECLARATII ANAF august 2017. Ce declaratii fiscale depunem luna aceasta?Ultimele articole
Coronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaReminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe obligatii fiscaleCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 10 aprilie 2018Ce declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFPana la 25 octombrie sunt stabilite 17 obligatii de plata si declarative. Lista completa ANAF
Mai multe articole despre declaratii anaf
Articole similare
Eroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitateANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electronice
Mai multe articole despre declaratia A4200
Articole similare
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAF
Mai multe articole despre formularul F4105

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"