Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 03 Oct. 2018 Exclusiv
Multi administratori de societati, care au achizitionat noile aparate de marcat electronice, vor sa stie daca mai trebuie sa anunte ANAF-ul cand pun in functiune casele de marcat, in conditiile in care au obtinut nr. AMEF de identificare. Iar daca da, care este termenul in care trebuie anuntata Agentia?
Acestea sunt intrebarile la care vor obtine raspuns de la specialistii nostri. De asemenea, vom vedea si care sunt obligatiile suplimentare de declarare fata de ANAF.
Raspunsul specialistului
Informatiile privind instalarea aparatului de marcat se transmit electronic de catre distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata, dupa caz, prin intermediul formularului F4102 "Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate". Acest formular se transmite in termen de 2 zile lucratoare de la data intocmirii sau, dupa caz, de la primirea "Declaratiei de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale" semnata de utilizatorul aparatului impreuna cu tehnicianul de service care a efectuat instalarea.
Utilizatorul (societatea care detine magazinul unde este instalat aparatul/casa de marcat) va transmite organelor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- formularul F4105 "Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal" (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017). Acest formular se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din situatiile urmatoare: schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic; furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; inchiderea punctului de lucru; lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele similare;
- declaratia A4200 continand colectia de fisiere XML reprezentand fiecare o zi fiscala (indicativ A4203) si un fisierul XML rezumat al perioadei numit opis sau registru (indicativ A4200), create de aparatul de marcat electronic fiscal si validate prin aplicatia A4200 intr-un singur document reprezentat de declaratia A4200 (sectiunile II.12, III.3 si III.7 din anexa nr. 2 la OPANAF 146/2018). Declaratia A4200 se transmite lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara conform art. 2 alin. (3) din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018.
In situatia in care aparatul nu a fost utilizat nicio zi in perioada de raportare (luna), in locul declaratiei A4200 se va transmite formularul F4109 "Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate", pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate conform art. 3 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018.

Cartea neagra a controlului fiscal

Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale

Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale 2023
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Transmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcat":
Rating:
Nota: 3.54 din 5 din 12 voturi
Rating:
Nota: 3.54 din 5 din 12 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Alerta fiscala! 25 februarie, termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale!ANAF: Declaratii fiscale si obligatii de plata cu termen in august 2016Reminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe obligatii fiscaleCe declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFPana la 25 octombrie sunt stabilite 17 obligatii de plata si declarative. Lista completa ANAFUltimele articole
D230 in 2023: Peste 24.000 de formulare 230 depuse la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice VranceaCompletarea D406 in mod gresit atrage sanctiuni de pana la 1.500 lei pentru contribuabili. Cazuri pentru care NU se aplica amendaDepunere DECLARATII ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineCoronavirus trimite contribuabilii acasa. ANAF recomanda interactiunea la distantaLivrare bunuri. Care este tratamentul TVA?
Mai multe articole despre declaratii anaf
Articole similare
ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceEroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile case de marcat. Perioada de raportare fara activitateNedepunerea declaratiei A4200. Cum se poate remedia situatia?
Mai multe articole despre declaratia A4200
Articole similare
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAF
Mai multe articole despre formularul F4105

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"