keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alexandru Palaghia la 20 Dec. 2024
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?
Tags: cheltuieli deductibile, cheltuieli nedeductibile

Un punct de lucru de desfacere cu amanuntul a fost distrus in totalitate. Ingtra aici si toneta imobil, casa de marcat, calculatorul, POS-ul, dar si marfa care se afla in gesiune.

Contribuabilil se intreaba daca cheltuiala este sau nu deductibila.

Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?

Specialistul ne spune ca analiza pozibilitatii exercitarii dreptului de deducere a unor astfel de cheltuieli la calculul impozitului pe profit trebuie efectuata prin prisma art. 25 alin. (4) lit. c) din legea 227/2015 privind Codul fiscal, precum si a pct. 17 alin. (2) din NM date in aplicarea paragrafului, respectiv:
"(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
(...)

c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;

2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;

3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii;

4. alimentele destinate consumului uman, cu data-limita de consum aproape de expirare, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1 si 2, daca transferul acestora este efectuat potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;

5. subprodusele de origine animala, nedestinate consumului uman, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1 - 3, daca eliminarea acestora este efectuata potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;

6. produsele agroalimentare, devenite improprii consumului uman sau animal, daca directionarea/dirijarea vizeaza transformarea acestora in compost/biogaz sau neutralizarea acestora, potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare;

7. alte bunuri decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1 - 6, daca termenul de valabilitate/expirare este depasit, potrivit legii; (...)"



"(2) In sensul prevederilor art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal, cheltuielile privind stocurile si mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal, in masura in care acestea se gasesc situate in zone declarate afectate, potrivit prevederilor legale pentru fiecare domeniu. Cauzele de forta majora pot fi: epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe si in caz de razboi."

Astfel, daca distrugerea punctului de lucru nu este rezultatul unor fenomene de natura sociala sau economica (spre exemplu in cazul unor proteste, manisfestatii samd) sau a oricaror alte cazuri de forta majora asa cum sunt enumerate in norma de aplicare a paragrafului, in opinia mea vorbim despre cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil. Cazul de forta majora rezulta din documente emise de catre autoritatile publice.

De asemenea, daca activele (stocul de marfa, obiectele de inventar si mijloacele fixe) nu au fost anterior asigurate, consider ca societatea nu-si va putea exercita dreptul de deducere pentru cheltuielile respective.


Raspuns oferit in luna decembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Alexandru Palaghia de Alexandru Palaghia
Studii: Master in specializarea Contabilitate si Audit Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi Profesie: expert contabil, membru CECCAR Experienta: 17 ani in domeniul Contabilitate-fiscalitate Specialist in: domeniile TVA, Impozit pe venit, Impozit pe profit microintreprinderi, contabilitate

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016