Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are incheiat cu proprietarul cladirii un contract de inchiriere pe 5 ani. Aceasta societate doreste sa aduca imbunatatiri substantiale locatiei unde a inchiriat pentru punctul de lucru: zugravit, construit pereti interiori aditionali pentru compartimentarea birourilor, construirea unei toalete/bai, unor tavane false etc. Vom vedea cum se poate trata deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu materialele si mana de lucru pentru aceasta investitie facuta de chirias. Se mentioneaza ca "exista posibilitatea ca dupa 5 ani proprietarul sa inceteze contractul de inchiriere insa exista si posibilitatea ca societatea sa cumpere aceasta cladire peste 5 ani".
Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are un contract de inchiriere cu proprietarul pe o durata de 5 ani. Intelegem totodata ca societatea dumneavoastra va aduce imbunatatiri substantiale locatiei.Vom trata aceste modificari din prisma impozitului pe profit, a impozitului pe cladiri si a TVA.
In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul in care punctul de lucru participa la activitatea economica desfasurata de societatea dumneavoastra, atunci cheltuielile cu materialele sunt deductibile. Presupunem ca imbunatatirile se vor derula pe perioada mai multor luni si prin urmare operatiunea va fi inregistrata ca o imobilizare corporala in curs de executie. La data receptiei finale a lucrarilor, acestea vor fi amortizate pe perioada de inchiriere ramasa, potrivit contractului. Consideram ca, la momentul actual, potrivit informatiilor detinute, nu este sigur daca societatea va achizitiona locatia sau daca va inceta contractul, prin urmare amortizarea se va calcula potrivit contractului de inchiriere valabil intre parti.
Din perspectiva TVA, aceste modificari aduse locatiei inchiriate vor fi tratate ca si un bun de capital, potrivit art. 305, alin.1, lit. a) si b) din Codul Fiscal, in cazul in care valoarea modernizarii, este de cel putin 20% din valoarea bunului imobil dupa modernizare. Prin urmare, recomandam sa discutati cu proprietarul cladirii acest aspect, pentru a putea stabili incadrarea modernizarii.
In cazul in care punctul de lucru este afectat unei operatiuni pentru care nu se permite deducerea TVA (scutita fara drept de deducere), atunci societatea dumneavoastra trebuie sa efectueze ajustarea taxei dedusa pentru operatiunea de modernizare, potrivit prevederilor art. 305 din Codul Fiscal.
In cazul in care valoarea modernizarii nu va depasi 20% din valoarea imobilului dupa modernizare, atunci, in scopul deducerii TVA, trebuie analizate regulile generale de deducere, potrivit art. 297, alin. 4 din Codul Fiscal. Daca punctul de lucru este afectat desfasurarii de operatiuni taxabile, atunci societatea dumneavoastra va putea deduce TVA pentru operatiunea de modernizare. Daca insa punctul de lucru este folosit pentru realizarea de operatiuni scutite fara drept de deducere, potrivit art. 292 din Codul Fiscal, atunci societatea nu va beneficia de drept de deducere pentru achizitiile aferente modernizarii si nici pentru achizitiile subsecvente care tin de activitatea prestata de la punctul de lucru.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, potrivit art. 461, alin. 6, in cazul extinderii, imbunatatirii, desfiintarii partiale sau al altor modificari aduse unei cladiri existente, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, proprietarul are obligatia sa depuna o noua declaratie de impunere, pentru recalcularea impozitului pe cladiri. Prin urmare, recomandarea noastra este sa discutati acest aspect cu proprietarul cladirii si sa transmiteti valoarea finala a investitiei efectuate, pentru ca proprietarul sa poata notifica autoritatile fiscale, daca este cazul.

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

SAF-T pentru Contribuabili Mici
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regimul TVA al unei facturi din comunitateAchizitie intracomunitara de bunuri si furnizor strain. Ce REGIM TVA se aplica?Utilizare auto de catre agenti de vanzari. REGIM TVATVA comision si organizare evenimete. Ce REGIM TVA e valabil?In ce conditii scutim de plata TVA serviciul de transport international de persoaneUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEAchizitie intacomunitara de bunuri. Care este regimul fiscal TVATVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentFirme care depasesc plafonul TVA. Ce amenzi se aplica daca NU depuneti D700 la timpComert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UEArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialPUNCT DE LUCRU cabinet medicalInregistare fiscala in cazul unui PUNCT DE LUCRU cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaUltimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinantePFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaArticole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Constructie in regie proprieSiluit, CODUL FISCAL se predaTransport pentru import de bunuri. Cum stabilim corect valoarea in vama?Calendar fiscal: Lista declaratiilor pe care le depunem pana la 26 maiDecizie privind perioada fiscala pentru TVAUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
TVA pe tranzactii imobiliare: piata asteapta raspunsul UEDemolare cladiri achizitionate. Regim TVACod TVA anulat. DEDUCERE TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Studiu de caz: Codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului pe facturile primite de la furnizorStudiu de caz: Livrarea unor produse agricole catre o tara din UEUltimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiPro rata. Ce inseamna, formula de calcul si cazuri practice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"