Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are incheiat cu proprietarul cladirii un contract de inchiriere pe 5 ani. Aceasta societate doreste sa aduca imbunatatiri substantiale locatiei unde a inchiriat pentru punctul de lucru: zugravit, construit pereti interiori aditionali pentru compartimentarea birourilor, construirea unei toalete/bai, unor tavane false etc. Vom vedea cum se poate trata deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu materialele si mana de lucru pentru aceasta investitie facuta de chirias. Se mentioneaza ca "exista posibilitatea ca dupa 5 ani proprietarul sa inceteze contractul de inchiriere insa exista si posibilitatea ca societatea sa cumpere aceasta cladire peste 5 ani".
Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are un contract de inchiriere cu proprietarul pe o durata de 5 ani. Intelegem totodata ca societatea dumneavoastra va aduce imbunatatiri substantiale locatiei.Vom trata aceste modificari din prisma impozitului pe profit, a impozitului pe cladiri si a TVA.
In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul in care punctul de lucru participa la activitatea economica desfasurata de societatea dumneavoastra, atunci cheltuielile cu materialele sunt deductibile. Presupunem ca imbunatatirile se vor derula pe perioada mai multor luni si prin urmare operatiunea va fi inregistrata ca o imobilizare corporala in curs de executie. La data receptiei finale a lucrarilor, acestea vor fi amortizate pe perioada de inchiriere ramasa, potrivit contractului. Consideram ca, la momentul actual, potrivit informatiilor detinute, nu este sigur daca societatea va achizitiona locatia sau daca va inceta contractul, prin urmare amortizarea se va calcula potrivit contractului de inchiriere valabil intre parti.
Din perspectiva TVA, aceste modificari aduse locatiei inchiriate vor fi tratate ca si un bun de capital, potrivit art. 305, alin.1, lit. a) si b) din Codul Fiscal, in cazul in care valoarea modernizarii, este de cel putin 20% din valoarea bunului imobil dupa modernizare. Prin urmare, recomandam sa discutati cu proprietarul cladirii acest aspect, pentru a putea stabili incadrarea modernizarii.
In cazul in care punctul de lucru este afectat unei operatiuni pentru care nu se permite deducerea TVA (scutita fara drept de deducere), atunci societatea dumneavoastra trebuie sa efectueze ajustarea taxei dedusa pentru operatiunea de modernizare, potrivit prevederilor art. 305 din Codul Fiscal.
In cazul in care valoarea modernizarii nu va depasi 20% din valoarea imobilului dupa modernizare, atunci, in scopul deducerii TVA, trebuie analizate regulile generale de deducere, potrivit art. 297, alin. 4 din Codul Fiscal. Daca punctul de lucru este afectat desfasurarii de operatiuni taxabile, atunci societatea dumneavoastra va putea deduce TVA pentru operatiunea de modernizare. Daca insa punctul de lucru este folosit pentru realizarea de operatiuni scutite fara drept de deducere, potrivit art. 292 din Codul Fiscal, atunci societatea nu va beneficia de drept de deducere pentru achizitiile aferente modernizarii si nici pentru achizitiile subsecvente care tin de activitatea prestata de la punctul de lucru.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, potrivit art. 461, alin. 6, in cazul extinderii, imbunatatirii, desfiintarii partiale sau al altor modificari aduse unei cladiri existente, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, proprietarul are obligatia sa depuna o noua declaratie de impunere, pentru recalcularea impozitului pe cladiri. Prin urmare, recomandarea noastra este sa discutati acest aspect cu proprietarul cladirii si sa transmiteti valoarea finala a investitiei efectuate, pentru ca proprietarul sa poata notifica autoritatile fiscale, daca este cazul.

Cartea Verde a Contabilitatii

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Livrare intracomunitara de bunuri: Procedura pentru comercializare in UE, fara TVAAchizitie autocamion din UE. REGIM TVA. Plata in numerarLivrare locala catre un partener din UE. Ce REGIM TVA aplicam?Vanzare cu plata in rate. Care sunt aspectele esentiale privind TVA-ul si impozitul pe profit?Livrare bun imobil vechi. Ce REGIM TVA se aplica si ce implicatii fiscale apar?Ultimele articole
TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiFactura achizitie non-UE. Care este regimul TVADeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEAchizitie intacomunitara de bunuri. Care este regimul fiscal TVATVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentArticole similare
Numerar prin casa de marcat. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Formularul c801 – Ghidul CompletEste obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Operatiuni intracomunitare si marfa care nu iese din Romania. Cum tratam TVA-ul?Studiu de caz: Infiintarea unei intreprinderi individuale si calificarea intreprinzatoruluiUltimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Articole similare
Vanzare imobil vechi. Regim TVAITM a transmis un comunicat privind negocierea colectiva a angajatorilorANAF modifica modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului 208Utilizare fonduri societate pentru achizitia de parti sociale de catre asociat. Care e regimul fiscal?Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscalUltimele articole
D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul livrarilor de bunuri si al prestarilor de serviciiDEDUCERE TVA pentru achizitie intracomunitara de marfuriAutoturism de serviciu. DEDUCERE TVADEDUCERE TVA import. Cand e deductibil TVA-ul platit in vama?Importuri de bunuri dintr-un stat non-UE. Tratament fiscal TVAUltimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiPro rata. Ce inseamna, formula de calcul si cazuri practice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"