Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are incheiat cu proprietarul cladirii un contract de inchiriere pe 5 ani. Aceasta societate doreste sa aduca imbunatatiri substantiale locatiei unde a inchiriat pentru punctul de lucru: zugravit, construit pereti interiori aditionali pentru compartimentarea birourilor, construirea unei toalete/bai, unor tavane false etc. Vom vedea cum se poate trata deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu materialele si mana de lucru pentru aceasta investitie facuta de chirias. Se mentioneaza ca "exista posibilitatea ca dupa 5 ani proprietarul sa inceteze contractul de inchiriere insa exista si posibilitatea ca societatea sa cumpere aceasta cladire peste 5 ani".
Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are un contract de inchiriere cu proprietarul pe o durata de 5 ani. Intelegem totodata ca societatea dumneavoastra va aduce imbunatatiri substantiale locatiei.Vom trata aceste modificari din prisma impozitului pe profit, a impozitului pe cladiri si a TVA.
In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul in care punctul de lucru participa la activitatea economica desfasurata de societatea dumneavoastra, atunci cheltuielile cu materialele sunt deductibile. Presupunem ca imbunatatirile se vor derula pe perioada mai multor luni si prin urmare operatiunea va fi inregistrata ca o imobilizare corporala in curs de executie. La data receptiei finale a lucrarilor, acestea vor fi amortizate pe perioada de inchiriere ramasa, potrivit contractului. Consideram ca, la momentul actual, potrivit informatiilor detinute, nu este sigur daca societatea va achizitiona locatia sau daca va inceta contractul, prin urmare amortizarea se va calcula potrivit contractului de inchiriere valabil intre parti.
Din perspectiva TVA, aceste modificari aduse locatiei inchiriate vor fi tratate ca si un bun de capital, potrivit art. 305, alin.1, lit. a) si b) din Codul Fiscal, in cazul in care valoarea modernizarii, este de cel putin 20% din valoarea bunului imobil dupa modernizare. Prin urmare, recomandam sa discutati cu proprietarul cladirii acest aspect, pentru a putea stabili incadrarea modernizarii.
In cazul in care punctul de lucru este afectat unei operatiuni pentru care nu se permite deducerea TVA (scutita fara drept de deducere), atunci societatea dumneavoastra trebuie sa efectueze ajustarea taxei dedusa pentru operatiunea de modernizare, potrivit prevederilor art. 305 din Codul Fiscal.
In cazul in care valoarea modernizarii nu va depasi 20% din valoarea imobilului dupa modernizare, atunci, in scopul deducerii TVA, trebuie analizate regulile generale de deducere, potrivit art. 297, alin. 4 din Codul Fiscal. Daca punctul de lucru este afectat desfasurarii de operatiuni taxabile, atunci societatea dumneavoastra va putea deduce TVA pentru operatiunea de modernizare. Daca insa punctul de lucru este folosit pentru realizarea de operatiuni scutite fara drept de deducere, potrivit art. 292 din Codul Fiscal, atunci societatea nu va beneficia de drept de deducere pentru achizitiile aferente modernizarii si nici pentru achizitiile subsecvente care tin de activitatea prestata de la punctul de lucru.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, potrivit art. 461, alin. 6, in cazul extinderii, imbunatatirii, desfiintarii partiale sau al altor modificari aduse unei cladiri existente, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, proprietarul are obligatia sa depuna o noua declaratie de impunere, pentru recalcularea impozitului pe cladiri. Prin urmare, recomandarea noastra este sa discutati acest aspect cu proprietarul cladirii si sa transmiteti valoarea finala a investitiei efectuate, pentru ca proprietarul sa poata notifica autoritatile fiscale, daca este cazul.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ce REGIM TVA aplicam pentru o achizitie auto second-hand dintr-un stat membru UE?Transfer semifabricate in Italia. REGIM TVADocumente necesare pentru justificarea deductibilitatii cheltuielilor in cazul acordarii de vouchere/tichete cadou si TVA aferentUtilizare auto de catre agenti de vanzari. REGIM TVAREGIM TVA servicii management. Aplicam taxare inversa?Ultimele articole
Persoane care obtin venituri din dividende si chirii. CAS, CASS si REGIM TVA in 2024TVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Vanzare produse prin EMAG catre persoane fizice din alte state membre. REGIM TVAREGIM TVA aplicabil din 1 ianuarie 2023 pentru sucuri si bere fara alcoolTOT ce trebuie sa stie firmele care deconteaza transportul angajatilorArticole similare
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999Ce modificari a adus Legea 182/2016 pentru PFA-uri si intreprinderi individuale?PUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteCe inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatArticole similare
Bilant interimar. Exista un termen limita legal pentru intocmirea situatiei financiare?Declaratia informativa nerezidenti. Sume facturate in 2015 si platite in 2016. Cum completam?Firma care activeaza in domeniul HoReCa. Salariati trimisi in somaj tehnic. Indemnizatie suportata de stat in baza OUG 30/2020 si OUG 92/2020Tichete cadou oferite in campanie de marketing. Cum tratam fiscal?Nou proiect MFP privind declaratia pentru contributii, impozit si evidenta persoanelor asigurateUltimele articole
Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimFacilitati fiscale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Sistemul TVA la incasare. Ce beneficii ofera aplicarea sistemuluiLegea 254/2024. Modificari asupra cotei de TVA de 9% aplicate din anul 2025SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Articole similare
Studiu de caz: Inregistrarea sumelor datorate catre asociatul care se retrageStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul cheltuielilor de protocolDeducerea TVA pentru combustibil aferent autoturismelorMese acordate salariatilor in deplasare. Cum procedam privind deducerea TVA?Studiu de caz: Regimul TVA pentru achizitia unui imobil din GermaniaUltimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiDEDUCERE TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"