keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 07 Aug. 2020 Exclusiv
Tags: inregistrare fiscala, punct de lucru, formularul 060

Daca entitatea va angaja mai mult de 5 angajati la un punct de lucru, inregistrarea fiscala trebuie facuta inainte de angajarea salariatilor (respectiv obtinerea certificatului fiscal) sau dupa?

Raspunsul specialistului:
 
Potrivit art. 85 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilul/Platitorul care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are obligatia declararii acestor sedii potrivit prezentului articol. Dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile.”
 
Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, “Platitorii de impozite si taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru sunt obligati sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. Solicitarea se face in termen de 15 zile de la data infiintarii, pentru punctele de lucru nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala sa comunice in scris primarului acest lucru. Platitorii de impozite si taxe prevazuti in acest alineat au obligatia sa organizeze evidenta contabila corespunzatoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, retinut si varsat.”
 
Potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la:
 
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit.a).”
 
Astfel, pentru inregistrarea fiscala a sediului secundar cu minimum 5 salariati aveti obligatia sa depuneti la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru formularul 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare", insotit de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar.
 
Pentru inregistrarea sediului secundar cu minimum cinci angajati se vor depune urmatoarele documente:
 
- Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru sedii secundare - formular 060 (termen de depunere: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar); 
- copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar;
- certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC;
- rezolutia de la ONRC;
- dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;
- declaratie pe proprie raspundere ca are 5 salariati incepand cu data de … privind data angajarii celui de-al 5 – lea angajat, daca este cazul.
 
Dupa depunerea documentatiei se va primi un cod de identificare fiscala pentru acel sediu secundar.
 
Acesta se va utiliza pentru declararea impozitului pe veniturile de natura salariala in declaratia 112 ale angajatilor care lucreaza la acel punct de lucru inregistrat. 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016