Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 07 Aug. 2020 Exclusiv
Daca entitatea va angaja mai mult de 5 angajati la un punct de lucru, inregistrarea fiscala trebuie facuta inainte de angajarea salariatilor (respectiv obtinerea certificatului fiscal) sau dupa?
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 85 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilul/Platitorul care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu are obligatia declararii acestor sedii potrivit prezentului articol. Dispozitiile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile.”
Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, “Platitorii de impozite si taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru sunt obligati sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru. Solicitarea se face in termen de 15 zile de la data infiintarii, pentru punctele de lucru nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala sa comunice in scris primarului acest lucru. Platitorii de impozite si taxe prevazuti in acest alineat au obligatia sa organizeze evidenta contabila corespunzatoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, retinut si varsat.”
Potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la:
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit.a).”
Astfel, pentru inregistrarea fiscala a sediului secundar cu minimum 5 salariati aveti obligatia sa depuneti la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru formularul 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare", insotit de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Pentru inregistrarea sediului secundar cu minimum cinci angajati se vor depune urmatoarele documente:
- Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru sedii secundare - formular 060 (termen de depunere: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar);
- copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar;
- certificatul constatator privind infiintarea sediului social la ONRC;
- rezolutia de la ONRC;
- dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;
- declaratie pe proprie raspundere ca are 5 salariati incepand cu data de … privind data angajarii celui de-al 5 – lea angajat, daca este cazul.
Dupa depunerea documentatiei se va primi un cod de identificare fiscala pentru acel sediu secundar.
Acesta se va utiliza pentru declararea impozitului pe veniturile de natura salariala in declaratia 112 ale angajatilor care lucreaza la acel punct de lucru inregistrat.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Inregistare fiscala in cazul unui punct de lucru cu mai mult de 5 salariati. Formularul 060":
Rating:
Nota: 4.47 din 5 din 15 voturi
Rating:
Nota: 4.47 din 5 din 15 voturi
Articole similare
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Cum poate un angajator strain sa isi faca viata mai usoara in RomaniaMFP modifica Legea 227/2015! Sunt propuse masuri pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxe locale si TVACalendar obligatii fiscale ANAF: termen la 10 decembrieRegim fiscal sediu permanent. Cum declaram si cum inregistram la Registrul Comertului?Ultimele articole
Reminder ANAF! Vineri, 20 ianuarie 2023, este termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii TVA la incasareLivrari intracomunitare de bunuri efectuate de furnizor aflat in regim special de scutire. Care este tratamentul fiscal?Cand intervine exigibilitatea TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri. Material ANAF actualizat in 2023Reminder ANAF. Luni, 9 ianuarie 2023, contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale Cum se face intrarea in sistemul de impunere pe veniturile micro
Mai multe articole despre inregistrare fiscala
Articole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDiferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Livrarea marfii catre o firma din zona libera (Galati) este scutita de TVA?Noutati legislatie Fiscala 06-10 octombrie 2008 - Monitorul OficialOrdin ANPC nr. 760/2019: Noi obligatii pentru operatorii economiciUltimele articole
Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Inchiriere locuinta pentru PUNCT DE LUCRU societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Implicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scade
Mai multe articole despre punct de lucru
Articole similare
Ministerul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiDocumente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDocumentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiDeclaratia 061. Cine are obligatia depunerii?Activitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru?Ultimele articole
Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Atentie la noua procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti si Formularul 013Conditii minime de indeplinit la deschiderea unui punct de lucru
Mai multe articole despre formularul 060

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"