Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care este deosebirea dintre o sucursala si un punct de lucru dpdv contabil si fiscal? Societatea cu sediul in Bucuresti doreste sa-si deschida sucursala/punct de lucru in alt judet. Piesele dezmembrate acolo (sucursala punct de lucru) vor veni la societatea cu sediul social din Bucuresti, unde se vor repara si apoi produsul finit se va factura clientilor.
Activitatea unei firme se poate desfasura fie la sediul social, fie la sediul secundar fie la ambele.
Fiecare firma trebuie sa declare la infiintare sediul sau social care reprezinta si adresa sa oficiala. In speta d-voastra sediul social este in Bucuresti.
Punctul de lucru (sediul secundar sau sucursala) este definit, potrivit reglementarilor aprobate prin Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 43, alin. (1), drept dezmembramant fara personalitate juridica al societatii care l-a infiintat si care se mentioneaza in registrul comertului de la sediul principal.
Avand in vedere faptul ca toate cele trei notiuni definesc acelasi lucru, in raspunsul formulat se va folosi denumirea de punct de lucru.
Daca acesta se infiinteaza in alt judet decat acela in care este inmatriculat si sediul social, punctul de lucru se inregistreaza la oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala isi are sediul (localitatea in care se infiinteaza).
Punctul de lucru se mentioneaza la inmatricularea societatii in registrul comertului.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Mentionarea inregistrarii punctului de lucru la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde este inmatriculata societatea se efectueaza din oficiu, pe baza copiilor certificate de pe incheierea de inregistrare a sucursalei, certificatul de inregistrare si certificatele constatatoare care atesta inregistrarea declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii, comunicate pe cale electronica de catre oficiul registrului comertului la care s-a inregistrat punctul de lucru.
Adica oficiul registrului comertului din judetul in care s-a inregistrat punctul de lucru comunica oficiului registrului comertului din Bucuresti inregistrarea punctului de lucru.
De asemenea, conform prevederilor Legii nr. 273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile ulterioare, orice persoana juridica care are organizata o entitate, fara personalitate juridica (punct de lucru, sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea), la alta adresa decat sediul social al acesteia, are obligatia sa solicite si inregistrarea fiscala a entitatii respective, la organul fiscal din subordinea ANAF.
Potrivit prevederilor art. 85 alin. (1), lit. a) din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile ulterioare, inregistrarea punctului de lucru se efectueaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inscrisa societatea care l-a infiintat.
Punctele de lucru cu mai putin de 5 salariati comunica organului fiscal teritorial infiintarea prin depunerea electronica a formularului 010 insotit de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a societatii de care apartine punctul de lucru si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in formular (dovada sediului punctului de lucru), asa cum reiese din prevederile OPANAF nr. 1699/2021.
In situatia in care punctul de lucru are 5 angajati, societatea va depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare", prin care va inregistra punctul de lucru ca sediu secundar platitor de impozit pe veniturile din salarii. In baza formularului 060 societatea va primi un cod de identificare fiscala al punctului de lucru, care va fi utilizat doar pentru declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii aferent salariatilor angajati la respectivul punct de lucru.
Din punct de vedere al reglementarilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1802/2014 mentionam ca la pct. 3 se prevede expres ca subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.
Evidenta decontarilor intre unitate si puntul de lucru care conduce contabilitate proprie se tine cu ajutorul contului 481 "Decontari intre unitate si subunitati".
Daca se opteaza pentru tinerea evidentei contabile la nivelul punctului de lucru pana la nivel de balanta de verificare, atunci societatea intocmeste atat balanta de verificare proprie, cat si balanta de verificare cumulata, la nivelul intregii entitati, prin insumarea celor doua balante de verificare. Inregistrarile contabile in contul 481 la punctul de lucru se fac in oglinda cu cele de la unitate, astfel ca soldurile contului 481 din cele doua balante de verificare trebuie sa coincida.
Raspuns oferit in luna noiembrie 2022 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prevederile din normele metodologice referitoare la aplicarea sistemului TVA la incasareDocumentar fiscal: Declararea si plata impozitului pe profitAriton, scos de sub urmarire in cazul Petrom din lipsa de probe. Dosarul a fost instrumentat de KovesiAvans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Export bunuri prin sucursala din Romania. Cum se poate deduce TVA aferent facturilor de achizitii intracomunitare si interne?Ultimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"