keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 20 Mai. 2024
certificat-constatator-obtinere-model
Tags: certificat constatator, model certificat constatator

Certificatul constatator este un document esential, fiindca prezinta mai multe informatii care arata ca firmele, societatile sau alte entitati respecta legislatia in vigoare si pot astfel sa functioneze legal. In acest articol vom afla mai multe detalii despre acest act, mai exact de ce este necesar, cum poate fi obtinut, cum arata, dar si care este valabilitatea lui.

Ce este un certificat constatator

 

Un certificat constatator este un document important care prezinta starea la zi a firmei si cuprinde urmatoarele informatii:

 

  • denumirea (firma);
  • numar de ordine in registrul comertului;
  • codul unic de inregistrare;
  • identificator unic la nivel european;
  • forma juridica;
  • durata de functionare; 
  • starea firmei;
  • activitate principala;
  • capital social;
  • administratori;
  • asociati/actionari;
  • activitate secundara;
  • activitati autorizate;
  • directori/reprezentanti pentru sucursale/subunitati/sedii secundare;
  • cenzori;
  • informatii (5 indicatori) din situatiile financiare anuale disponibile;
  • alte informatii dupa caz.

 

De ce este necesar certificatul constatator

 

Un certificat constatator de baza este necesar firmelor atunci cand au diverse interactiuni cu alte firme. 

 

Spre exemplu, poti avea nevoie de el atunci cand:

-vrei sa accesezi fonduri europene;

-obtii autorizatii;

-interactionezi cu instante judecatoresti;

-participi la licitatii;

-te inregistrezi in scopuri de TVA, etc. 

 

 

Tipuri de certificat constatator

 

Exista mai multe tipuri de certificat constatator, dupa cum urmeaza:

 

1. Certificatul pentru Furnizare de Informatii


Certificatul pentru Furnizare de Informatii le este necesar firmelor care au nevoie de o confirmare oficiala a datelor inregistrate la ONRC, atunci cand au de facut negocieri contractuale sau li se fac verificari din partea firmelor cu care colaboreaza, partenerilor de afaceri, etc. Acest certificat contine, printre altele, date despre statutul firmei, adresa oficiala, etc. 

 

2. Certificatul Constatator de Baza/Extins

Certificatul Constatator de Baza/Extins este necesar firmelor atunci cand fac diverse operatiuni bancare sau merg la licitatii publice, au nevoie de finantari, etc. El contine informatii de ansamblu despre companie, precum structura actionariatului, administrarea firmei, obiectul de activitate principal si secundar, etc.
 

3. Certificatul Constatator pentru Fonduri IMM

Certificatul Constatator pentru Fonduri IMM este util firmelor mici si mijlocii, fiindca acest document valideaza eligibilitatea lor atunci cand acceseaza fonduri destinate IMM-urilor. Contine diverse detalii care demonstreaza incadrarea firmelor in criteriile de definire a IMM-urilor, etc.
 

4. Certificatul Constatator pentru Insolventa

Certificatul Constatator pentru Insolventa este documentul care atesta daca o firma se afla in procedura de insolventa, reorganizare judiciara sau chiar de faliment. Este necesar furnizorilor si partenerilor firmei, investitorilor, pentru a putea stabili relatiile comerciale.

 

Obtinerea certificatului constatator
 

Pentru a obtine un certificat constatator trebuie sa urmaresti mai multi pasi, dupa cum urmeaza:

 

Autoritatea competenta

 

Autoritatea competenta pentru a-ti elibera Certificatul constatator este Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Poti solicita documentul la sediul lor, la unul din oficiile Registrului sau online.

 

Documente Necesare

 

Daca alegi eliberarea certificatului la sediul ONRC sau la un oficiu al ONRC, trebuie sa completezi si sa depui un formular. In cazul in care alegi sa obtii certificatul online, trebuie sa folsesti platforma ONRC sau pe serviciul InfoCert.

 

Costuri

 

Costul pentru eliberarea certificatului in sine este de 30 RON.

 

Desi pasii pentru obtinerea unui certificat constatator ONRC sunt destul de simpli, exista insa un lucru de care trebuie sa tineti cont inca din momentul depunerii formularului: scopul eliberarii documentului. Anumite instititutii nu accepta un astfel de document online, iar altele nu accepta certificate cu o vechime mai mare de 7 zile, etc.. Astfel, este recomandat ca inainte de a solicita eliberarea actului, sa te asiguri ca stii precis care este scopul tau, pentru a putea sa utilizezi acel act.

 

Model certificat constatator

 

In contiuarevom vedea cu arata un certificat constatator, in functie de tipul lui:


Model certificat constatator de baza

 

 

Pentru a vedea tot documentul, click AICI»

 


Model Certificat constatator fonduri IMM


 

Pentru a vedea tot documentul, click AICI»

 

 


Model Certificat constatator pentru insolventa

 


 

Pentru a vedea tot documentul, click AICI»

 

 


Model certificat constatator furnizare informatii

 

 

Pentru a vedea tot documentul, click AICI»

 

Valabilitatea certificatului constatator

 

Valabilitatea certificatului constatator nu este stabilita de la momentul emiterii lui de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), fiindca informatiile pot fi modificate relativ in orice moment. Iar atunci cand vei avea nevoie de certificat pentru a vedea care este starea societatii, va trebui sa soliciti unul nou. 

 

Totusi, exista si exceptii de la aceasta ‘regula’. Spre exemplu, atunci cand trebuie sa prezinti un certificat constatator unei firme care iti cere acest lucru (poate in cazul semnarii unui contract sau cand deschideti un cont bancar, etc.), ea poate cere ca perioada de valabilitate sa nu fie mai mare de 30 sau 90 de zile.

 


Baza legala

 

Acest certificat este emis in temeiul articolului 122 alin. (7) si (9) din Legea nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului.

 

 

Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016