Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avem un punct de lucru in Iasi.La inceput aveam 5 angajati, dar incepand cu 01.04.2022 au ramas doar 4 angajati. Din punct de vedere al impozitului pe veniturile din salarii care este procedura in aceasta situatie, ce documente se depun?
In cazul in care numarul salariatilor de la punctul de lucru scade sub 5, trebuie depusa declaratia 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare in care se bifeaza randul "Radierea inregistrarii fiscale" si se completeaza data radierii.
Anexat acestei declaratii se depune si certificatul de inregistrare fiscala in original, pentru anulare, intrucat punctul de lucru nu va mai fi inregistrat fiscal privind impozitul pe veniturile din salarii in cazul in care numarul salariatilor scade sub 5, dar si toate actele doveditoare cu privire la desfiintarea punctului de lucru, respectiv mentiunea si certificatul constator de la registrul comertului, hotarare AGA desfiintare punct de lucru.
Concomitent, societatea trebuie sa depuna si formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare prin care se inregistreaza punctul de lucru ca si sediu secundar cu mai putin de 5 salariati, dar fara sa i se mai atribuie cod de idenificare fiscala.
In formular, la sectiunea IV. DATE PRIVIND STAREA SEDIULUI SECUNDAR, se bifeaza randul Inceperea activitatii si se completeaza data, care trebuie sa fie aceeasi cu data radierii inregistrarii fiscale, inscrisa in formularul 060. La aceasta declaratie se anexeaza certificat mentiune si certificat constatator eliberate de registrul comertului, contract inchiriere/comodat, hotarare AGA infiintare punct de lucru si certificatul de inregistrare fiscala al societatii, in copie.
Procedura de trecere de la un punct de lucru cu peste 5 angajati la sub 5 angajati se face in termen de 30 de zile de la producerea modificarilor, la organul fiscal in a carui raza terioriala se afla punctul de lucru (potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Noi DOCUMENTE NECESARE pentru accesarea sumelor acordate in baza OUG 132/2020PFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereOFICIAL: Conditii somaj tehnic 2020. Cine sunt beneficiarii, DOCUMENTE NECESARE si termene de depunereRambursarea TVA catre persoanele care efectueaza livrari intracomunitare, scutite, de mijloace de transport noiJustificarea scutirii de TVA pentru exportul de bunuri. Tratament fiscal si DOCUMENTE NECESAREUltimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si DOCUMENTE NECESARE pentru scutirea de TVARegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliArticole similare
Termen de declarare si plata 25 maiGuvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru SALARIATIi din sectorul publicCum aplicam impozitul pe veniturile microintreprinderilor in anul 2016?Finantele modifica Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoareStudiu de caz: Anularea dreptului de deducere pentru achizitii intracomunitare de servicii. Inchiriere de personalUltimele articole
Termene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Controale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"