Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scade](https://infotva.manager.ro/dbimg/articole/6027055a_img.jpg)
Avem un punct de lucru in Iasi.La inceput aveam 5 angajati, dar incepand cu 01.04.2022 au ramas doar 4 angajati. Din punct de vedere al impozitului pe veniturile din salarii care este procedura in aceasta situatie, ce documente se depun?
In cazul in care numarul salariatilor de la punctul de lucru scade sub 5, trebuie depusa declaratia 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare in care se bifeaza randul "Radierea inregistrarii fiscale" si se completeaza data radierii.
Anexat acestei declaratii se depune si certificatul de inregistrare fiscala in original, pentru anulare, intrucat punctul de lucru nu va mai fi inregistrat fiscal privind impozitul pe veniturile din salarii in cazul in care numarul salariatilor scade sub 5, dar si toate actele doveditoare cu privire la desfiintarea punctului de lucru, respectiv mentiunea si certificatul constator de la registrul comertului, hotarare AGA desfiintare punct de lucru.
Concomitent, societatea trebuie sa depuna si formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare prin care se inregistreaza punctul de lucru ca si sediu secundar cu mai putin de 5 salariati, dar fara sa i se mai atribuie cod de idenificare fiscala.
In formular, la sectiunea IV. DATE PRIVIND STAREA SEDIULUI SECUNDAR, se bifeaza randul Inceperea activitatii si se completeaza data, care trebuie sa fie aceeasi cu data radierii inregistrarii fiscale, inscrisa in formularul 060. La aceasta declaratie se anexeaza certificat mentiune si certificat constatator eliberate de registrul comertului, contract inchiriere/comodat, hotarare AGA infiintare punct de lucru si certificatul de inregistrare fiscala al societatii, in copie.
Procedura de trecere de la un punct de lucru cu peste 5 angajati la sub 5 angajati se face in termen de 30 de zile de la producerea modificarilor, la organul fiscal in a carui raza terioriala se afla punctul de lucru (potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala).
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi
Articole similare
AJOFM clarifica situatia actelor care dovedesc plata obligatiilor fiscale in vederea decontarii a 41,5% din salariuArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliOrdinul 450 din 2013 reglementeaza depunerea contestatiilor la ANAFModel de Declaratie pe propria raspundere si masurile anti-Covid-19 pe durata starii de alerta(Informare MAI)DOCUMENTE NECESARE pentru justificarea deductibilitatii cheltuielilor in cazul acordarii de vouchere/tichete cadou si TVA aferentUltimele articole
Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiPFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si DOCUMENTE NECESARE pentru scutirea de TVAArticole similare
Noul Cod fiscal: Facilitati fiscale acordate persoanelor din conducerea societatilorLipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Din 1 ianuarie 2023 se aplica modificarile aduse concediului pentru cresterea copilului de OUG 164/2022OUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorNoi masuri introduse de la 1 ianuarie 2018 prin OUG 82/2017Ultimele articole
Important pentru firme! Masuri de protectie pe timp de caniculaControale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaPunct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteCe trebuie sa stie firmele despre protectia maternitatii la locul de muncaPFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratii![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"