Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Avem un punct de lucru in Iasi.La inceput aveam 5 angajati, dar incepand cu 01.04.2022 au ramas doar 4 angajati. Din punct de vedere al impozitului pe veniturile din salarii care este procedura in aceasta situatie, ce documente se depun?
In cazul in care numarul salariatilor de la punctul de lucru scade sub 5, trebuie depusa declaratia 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare in care se bifeaza randul "Radierea inregistrarii fiscale" si se completeaza data radierii.
Anexat acestei declaratii se depune si certificatul de inregistrare fiscala in original, pentru anulare, intrucat punctul de lucru nu va mai fi inregistrat fiscal privind impozitul pe veniturile din salarii in cazul in care numarul salariatilor scade sub 5, dar si toate actele doveditoare cu privire la desfiintarea punctului de lucru, respectiv mentiunea si certificatul constator de la registrul comertului, hotarare AGA desfiintare punct de lucru.
Concomitent, societatea trebuie sa depuna si formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare prin care se inregistreaza punctul de lucru ca si sediu secundar cu mai putin de 5 salariati, dar fara sa i se mai atribuie cod de idenificare fiscala.
In formular, la sectiunea IV. DATE PRIVIND STAREA SEDIULUI SECUNDAR, se bifeaza randul Inceperea activitatii si se completeaza data, care trebuie sa fie aceeasi cu data radierii inregistrarii fiscale, inscrisa in formularul 060. La aceasta declaratie se anexeaza certificat mentiune si certificat constatator eliberate de registrul comertului, contract inchiriere/comodat, hotarare AGA infiintare punct de lucru si certificatul de inregistrare fiscala al societatii, in copie.
Procedura de trecere de la un punct de lucru cu peste 5 angajati la sub 5 angajati se face in termen de 30 de zile de la producerea modificarilor, la organul fiscal in a carui raza terioriala se afla punctul de lucru (potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala).

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliContribuabilii trebuie sa prezinte 5 documente atunci cand inspectorii fiscali solicita baza de date SAGARambursarea de TVA intracomunitar. Ce documente sunt necesareNoutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE NECESARELista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiArticole similare
Actiuni de control ITM la sediile sociale dar si la punctele de lucru ale angajatorilor, in perioada cu temperaturi extremeModificari in structura ANAF. Cum vor fi afectati SALARIATIiVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieDepasirea duratei timpului de munca stabilita in CIM cu timp partial se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 leiCe efectele macroeconomice a avut reducerea TVA la faina, paine si specialitati de panificatie?Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorSALARIATI cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteMajorare salariu minim in 2025. Noutati importante pentru angajatori
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"