Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de InfoTva.ro
la 03 Mai. 2022

Avem un punct de lucru in Iasi.La inceput aveam 5 angajati, dar incepand cu 01.04.2022 au ramas doar 4 angajati. Din punct de vedere al impozitului pe veniturile din salarii care este procedura in aceasta situatie, ce documente se depun?
Raspunsul consultantului fiscal Alina Elena:
In cazul in care numarul salariatilor de la punctul de lucru scade sub 5, trebuie depusa declaratia 060 Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare in care se bifeaza randul "Radierea inregistrarii fiscale" si se completeaza data radierii.
Anexat acestei declaratii se depune si certificatul de inregistrare fiscala in original, pentru anulare, intrucat punctul de lucru nu va mai fi inregistrat fiscal privind impozitul pe veniturile din salarii in cazul in care numarul salariatilor scade sub 5, dar si toate actele doveditoare cu privire la desfiintarea punctului de lucru, respectiv mentiunea si certificatul constator de la registrul comertului, hotarare AGA desfiintare punct de lucru.
Concomitent, societatea trebuie sa depuna si formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare prin care se inregistreaza punctul de lucru ca si sediu secundar cu mai putin de 5 salariati, dar fara sa i se mai atribuie cod de idenificare fiscala.
In formular, la sectiunea IV. DATE PRIVIND STAREA SEDIULUI SECUNDAR, se bifeaza randul Inceperea activitatii si se completeaza data, care trebuie sa fie aceeasi cu data radierii inregistrarii fiscale, inscrisa in formularul 060. La aceasta declaratie se anexeaza certificat mentiune si certificat constatator eliberate de registrul comertului, contract inchiriere/comodat, hotarare AGA infiintare punct de lucru si certificatul de inregistrare fiscala al societatii, in copie.
Procedura de trecere de la un punct de lucru cu peste 5 angajati la sub 5 angajati se face in termen de 30 de zile de la producerea modificarilor, la organul fiscal in a carui raza terioriala se afla punctul de lucru (potrivit art. 85 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala).

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor: InfoTva.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scade":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Cheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?Documentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicatia aici.gov.roNoi DOCUMENTE NECESARE conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciDin august 2021 se simplifica procedura de depunere a documentatiei pentru recuperarea indemnizatiilor de concedii medicaleFormulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Ultimele articole
Achizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si DOCUMENTE NECESARE pentru scutirea de TVARegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliDOCUMENTE NECESARE pentru transportul salariatilor la si de la locul de muncaDOCUMENTE NECESARE la incetarea unui contract de mandat
Mai multe articole despre documente necesare
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 15-19 septembrie 2008 - Monitorul OficialTermen de depunere si de declarare la bugetul general consolidat - 25 februarieDe cand se aplica plafonul de 500.000 euro pentru iesirea din categoria microintreprinderilor?Declaratia 112 trimestrial. Cand se trece la depunerea lunara a formularului?O noua declaratie va fi utilizata pentru detasarea transnationala a SALARIATIlor (Hotararea 654/2021)Ultimele articole
Informare ITM: Ce zile libere sunt acordate angajatilor in IUNIE 2023, conform Codului Muncii?Diurna externa oferita in conditiile Legii 72/2022. MONOGRAFIE contabila utila contribuabililorCodul Muncii, modificat. 3 schimbari importante au fost introduse prin OUG 42/2023Repaosul zilnic si repausul saptamanal sunt doua drepturi distincte ale SALARIATIlorReincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare. Procedura de aplicare conform Ordinului 874/2023
Mai multe articole despre salariati

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"