Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Contabili fiind, stim ca mai mereu atunci cand preluam contabilitatea unei firme (in general la inceput de drum), sunt trei intrebari frecvente la care trebuie sa raspundem. "Cum se emit facturile", "Ce achizitii avem voie sa facem pe firma?" si "Care sunt restrictiile pe care le avem legate de contabilitate?". Tocmai de aceea am decis sa alcatuim ghidul de mai jos, cu lamuriri, speram noi, cat mai la obiect.
1. Inevitabil prima intrebare se refera la facturare: Cum se emit facturile? Sau, dupa caz si NIR-urile?
Care ar fi solutia cea mai buna, sa se foloseasca excel si word, sau sa se aleaga un soft bun de facturare ?
Poate cea mai buna varianta de soft care este usor si simplu de utilizat este Smart Bill, aplicatia prin intermediul careia se pot emite facturi chiar si de catre persoanele care nu au deloc experienta financiara. Smart Bill dispune atat de un modul de facturare cat si de unul mai complex, de gestiune si facturare, gazduite in cloud. (...vezi aici aplicatia >>)
Care sunt avantajele pentru antreprenori daca aleg solutia de facturare si gestiune de la Smart Bill?
- Aplicatia poate fi accesata de oriunde: fie de la birou, fie de acasa sau din orice alt loc in care exista acces la internet. In plus, ea poate fi folosita si de pe telefonul mobil, oferind o solutie rapida si intuitiva pentru facturare;
- Factura emisa prin intermediul Smart Bill este usor de realiza si, in acelasi timp, foarte adaptabila. (...click aici pentru detalii >> )
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
- Proprietarul companiei NU va mai trebui sa listeze facturile si sa le duca apoi contabilului – acesta si le poate lua sigur direct din aplicatie;
- Daca firma lucreaza cu stocuri, este foarte simplu sa fie conectat si modulul de gestiune, astfel incat exista o solutie completa si integrata;
- Exista in permanenta acces la situatia facturilor si a stocurilor la zi. Acest lucru este extrem de important, pentru ca dispare pericolul de a vinde ceva ce nu exista in stoc.
Care sunt avantajele solutiei de la Smart Bill pentru un contabili ?
- poate sa se logheze in aplicatie si sa isi extraga in timp real facturile de vanzare;
- poate verifica daca acestea sunt corect intocmite si poate interveni pentru corectii in timp real;
- poate verifica depasirea plafoanelor cifrei de afaceri pentru diverse scopuri : inregistrare in scop de tva (...aici poti testa aplicatia Smart Bill >>)
- nu trebuie sa mai organizeze intalniri pentru preluarea documentelor in format fizic;
- nu mai exista riscul ca anumite documente sa fie pierdute pe drum;
- nu este necesar un training prealabil pentru ca aplicatia este intuitiva si usor de utilizat
De ce NU trebuie sa folosim Excelul ?
Vor fi intotdeauna persoane care vor spune ca "in Excel fac tot ce-mi trebuie fara bataie de cap". Poate a este asa, dar, in secolul 21, de ce sa nu folosim avantajele tehnologiei? De ce sa nu avem acces la arhive bine organizate, accesibile de oriunde si oricand, la corelarea informatiei, la siguranta si prevenjirea erorilor, la actualizari profesioniste atunci cand apar modificari?
Toate acestea, plus inca multe altele, sunt motive cat de poate de clare pentru a apela la o solutie sigura si testata.
Iata aici toate tranzactiile care pot fi facute:
Foarte important este faptul ca aplicatia oferita de Smart Bill este potrivita chiar si pentru activitatea firmelor cu procese mai putin standard. Spre exemplu, Smart Bill permite celor care doresc acest lucru sa faca o vanzare chiar daca nu au introdus inca o receptie pentru un anumit produs.
Astfel de mici facilitati sunt cele care ajuta iesirea din situatii dificile si asigura functionarea in buna siguranta a afacerii, urmand ca apoi ulterior sa fie gestionata reglarea documentelor.
2. O alta intrebare frecventa: ce achizitii se pot efectua pe firma ?
Fiecare contabil este bine sa aiba pregatit un scurt ghid in care sa se reflecte operatiunile care se pot efectua pe firma si cele care nu se pot efectua. In acest fel se vor evita inca din start aparitia unori facturi pentru diverse achizitii personale care nu au nici o legatura cu activitatea firmei.
3. Ce restrictii sunt in privinta contabilitatii ?
Aici este recomandat sa fie informati clientii despre :
- restrictiile aferente tranzactiilor cu numerar;
- plafoanele cifrei de afaceri pentru care trebuie schimbat regimul fiscal;
- restrictiile privind procesul de angajare si de demitere a unor salariati.
Acestea sunt doar 3 dintre cele mai importante informari care ar trebui efectuate initial.
Nu uitati:
- modul in care un contabil comunica, precum si produsele pe care le recomanda, isi pun amprenta asupra muncii sale.
- contabilitatea este permanent supusa schimbarilor legislative de aceea este bine sa fim informat si informezi la randul nostru clientii cu privire la acestea.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum tinem gestiunea: cantitativ sau global? En detail sau en gros? Tip magazin sau tip depozit?Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?Factura - cel mai simplu mod de realizare: intr-un program de facturare onlineNe mutam Gestiunea in Cloud? Cu ce ne ajuta si ce ne ofera in plus?Totul despre Discountul inregistrat pe Factura. Cum procedam daca avem gestiunea in cloud?Ultimele articole
Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti APLICATIA SMART BILLGestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatiiAtentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneArticole similare
Monografie contabila privind reFACTURAREa costurilor cu serviciile de transport. Regim TVATratament fiscal pentru mentenanta platforma de comert electronic. Inregistrarea la ANAFFactorii care influenteaza calculul pro-ratei privind TVAStudiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere pentru taxa aferenta achizitiilor utilizate in folosul operatiunilor taxabileReFACTURARE cheltuieli amenda. Care este tratamentul fiscal TVA?Ultimele articole
Nou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVACladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Cum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiArticole similare
Aplicarea masurilor de simplificare in cazul insolventei furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de serviciiAchizitie intracomunitara bunuri cu livrare CIPPrestari servicii intracomunitare. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Factura intocmita intr-o valuta si incasata in alta valuta | Curs valutar de schimbEmitere factura avans. Regim TVAUltimele articole
Nou ghid E-Factura: Tipuri de facturi utilizate in sistem si codificarile specifice acestoraLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?Cum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAArticole similare
Contract cu plata in rate. Cum determinam exigibilitatea TVA?PFA si II. Pot fi infiintate de aceeasi persoana fizica?Declaratia 112 trimestrial. Cand se trece la depunerea lunara a formularului?Societate aflata in insolventa. Cum tratam impozitul pe venit microintreprinderi si impozitul pe profit?Restituire impumut societate. Ce reguli se aplica privind plafonul pentru plati in numerar?Ultimele articole
TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"