Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Totul se muta online in zilele noastre si, mai mult, totul se muta in Cloud. Cu siguranta ati auzit de companii mici si mari, ba chiar si de firme ce ofera servicii de contabilitate/fiscalitate, care lucreaza exclusiv "in cloud" si lauda de zor acest tip de serviciu. Ce inseamna asta si cu ne ne ajuta? Vom vedea mai jos.
Luam ca exemplu una dintre cele mai cunoscute aplicatii din tara, oferita de Smart Bill. 40.000 de clienti, investitie de 1 milion de euro si doua servicii majore oferite: facturare si gestiune. Practic, tot ce are nevoie o companie pentru a functiona. (...vedeti aici cum arata aplicatia >>)
Mai intai, trebuie sa va explicam ce inseamna faimosul "cloud" despre care tot auzim. In esenta, ne ajuta sa nu avem nevoie de echipamente locale (servere, calculatoare) pe care sa stocam datele. Toate informatiile se vor regasi in baze de date stocate online, pe care le accesam cu ajutorul internetului. Astfel, putem lucra sau avea acces la aplicatie de oriunde, cu conditia sa avem acces la internet.
In plus, un mare avantaj este faptul ca, atunci cand o companie are mai multe persoane implicate in facturare ori gestiune, acestea pot lucra simultan din locatii diferite fara niciun fel de probleme. La fel si in cazul in care angajatii sunt pe teren si au nevoie de date gen stocuri sau date clienti. Tot ce le trebuie este o conexiune la internet si au acces instant.
Nu trebuie ignorate nici aspectele privind securitatea si actualizarea datelor. Backupul se face automat in cloud (zilnic sau la alte intervale presetate), astfel incat nu exista riscul sa pierdem informatii care ne sunt necesare.
Cum functioneaza, practic, acest tip de aplicatie? Iata exemplul aplicatiei de gestiune si facturare Smart Bill Cloud.
Contul de utilizator se creeaza folosind CUI-ul firmei. Este de ajuns sa il completam in caseta de mai jos si datele firmei sunt preluate automat din informatiile disponibile in mod public. Astfel, ne scuteste de corvoada completarii tuturor datelor necesare.
Nu uitati sa precizati si un alt aspect extrem de important, si anume daca firma este, sau nu, platitoare de TVA. Ajunsi in fereastra de administrare Smart Bill, putem face o serie de configurari care ne vor ajuta ulterior. (...click aici pentru a accesa aplicatia >>)

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Manual de politici contabile - Stick USB
Ne-am propus sa facem o nota de receptie pentru un produs, astfel incat sa vedem cat de usor (sau nu) se poate lucra si cat de rapid poate decurge intreaga operatiune in aplicatia Smart Bill.
Primul pas: accesam sectiunea Achizitii - Receptie de la furnizor (NIR)
In acel moment, aplicatia Smart Bill ne intreaba care sunt seriile pentru receptii. Completam si mergem mai departe.
Dupa ce am trecut de acest pas, avem sectiunea dedicata NIR-ului, unde va trebui sa introducem datele prezentate mai jos:
Avem nevoie de numele furnizorului sau de CIF-ul sau. In cazul in care CIF-ul este valid, datele partenerului se pot completa automate, iar noi trebuie doar sa le validam intr-un alt pop-up.
Adaugam, apoi, numarul si data emiterii documentului, dupa care introducem efectiv produsul care urmeaza sa fie receptionat, tipul sau (produs sau serviciu), unitatea de masura si pretul de achizitie. Avem optiunea de a stabili daca exista TVA inclus sau nu. Daca dorim, putem trece si mentiuni suplimentare, precum comisia de receptie, delegatul si auto, dar acestea nu sunt obligatorii. (...gasiti aici detalii >>)
Tot ce trebuie sa facem acum este sa apasam butonul "Salvare" si alegem daca dorim sa salvam produsul in nomenclatorul de produse.
In acest moment nota este gata inregistrata si se poate lista, iar produsul il avem deja incarcat pe stoc.
Este mai simplu online si in cloud? Raspunsul pare sa fie categoric da. Avem optiuni de precompletare, putem sa sarim sau sa usuram o serie de pasi. Este mai rapid? Si aici raspunsul este da, caci din cateva clickuri suntem la finalul operatiuni. Este mai avantajos? Daca aveti mai multe locatii, daca aveti oameni care lucreaza din teren, daca aveti nevoie chiar dvs. sa puteti accesa oricand sistemul, evident ca da.
...Click AICI pentru a testa aplicatia >>
In concluzie, Smart Bill este o aplicatie de gestiune si facturare usor de folosit, intuitiva si foarte folositoare. Iar stocarea in cloud poate face diferenta atunci cand ai nevoie mai mult de rapiditate si accesibilitate.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneGestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatiiNu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia SMART BILLFactura - cel mai simplu mod de realizare: intr-un program de facturare onlineCum tinem gestiunea: cantitativ sau global? En detail sau en gros? Tip magazin sau tip depozit?Ultimele articole
Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?Totul despre Discountul inregistrat pe Factura. Cum procedam daca avem gestiunea in cloud?Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?Articole similare
Totul despre Discountul inregistrat pe Factura. Cum procedam daca avem gestiunea in cloud?Articole similare
Am preluat contabilitatea unei firme: folosim Excelul sau un soft specializat?Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneTotul despre Discountul inregistrat pe Factura. Cum procedam daca avem gestiunea in cloud?Articole similare
Tichetele de activitati casnice pot fi valorificate in termen de 12 luni de la primireFacilitati speciale pentru bunii platnici, introduse prin OUG 107/2024Comisia ajuta statele membre cu dificultati in achizitii publiceReglementari privind facturile electronice. Cum facem deducerea?Controale antifrauda. Prejudiciu de peste 3 milioane de lei cauzat bugetului de stat in domeniul constructiiUltimele articole
e-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025Legea preveNIRii 270/2017: Afla cand NU se aplica amenziTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Livrarea de proteze. Cum arata cota redusa de TVA!RO e-Transport: Exista obligativitatea declararii transporturilor intre subunitati in sistem si generarea codului UIT?Imprumut de 50 de milioane de euro pentru infrastructura de urgenta si raspuns la dezastreANAF a publicat proiectul de Ordin pentru varianta simplificata a Formularului 230Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale Trim. II au termen la 26 iunie 2017Ultimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA la loCUInte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare TVA la loCUInte. Cota TVA pentru apartamente livrate dupa 1 august 2025TVA 9% la achizitia unei singure loCUInte, pana in iulie 2026. Conditii si termene-limita
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"