Tags: hotararea 719/2020, decontarea sumelor prevazute de oug132/2020
Hotararea nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca afost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 794 din 31 august 2020.
Extras din Hotararea 719/2020:
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 1 alin. (5), art. 3 alin. (5), art. 4 alin. (2), art. 5 alin. (4) si al art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1 alin. (2), (3) si (11) din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, semnata de reprezentantul legal al angajatorului.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) si documentele prevazute la alin. (2) se depun in format electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca.
(4) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se deconteaza pentru luna anterioara celei in care se depune cererea.
(5) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(6) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin. (2) si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(7) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
(8) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 2. -
(1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de acordare a indemnizatiei.
(2) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la alin. (1) se transmit la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
(3) Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (2).
(4) Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3. -
(1) Decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru plati si inspectie sociala, la cererea beneficiarului de lucrari.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) si listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se depun in format electronic de catre beneficiarii de lucrari, spre decontare si incasare, la agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, in luna curenta, pentru luna anterioara.
(3) Listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, asumate de beneficiarii de lucrari, se verifica de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, pe baza numelui si a codului numeric personal, cu sprijinul inspectoratelor teritoriale de munca.
(4) Decontarea sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru plati si inspectie sociala, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru zilierii care se regasesc in Registrul electronic de evidenta a zilierilor.
(5) Modelele cererii si listelor cu zilierii pentru solicitarea de catre beneficiarii de lucrari a decontarii sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si procedurile de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 4. -
(1) Sumele prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se deconteaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca, la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute de art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, insotita de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(3) Cererea si documentele prevazute la alin. (2) se depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in format letric sau in format electronic, in luna curenta pentru luna anterioara, dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(4) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(5) In vederea identificarii beneficiarilor, agentiile pentru ocuparea fortei de munca verifica, prin consultarea Registrului general de evidenta a salariatilor administrat de inspectoratele teritoriale de munca, listele in format electronic cu persoanele angajate cu contracte de munca pe perioada determinata.
(6) Decontarea sumei prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru angajatii care se regasesc in Registrul general de evidenta a salariatilor si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(7) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5. -
Pentru depunerea in format electronic a cererilor si a documentelor prevazute la art. 1 alin. (3), art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (2) si art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri si formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale carui organizare si functionare sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 6. -
Pentru anul 2020, masurile prevazute de art. 1 alin. (1) si art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociat unic, achizitie imobil proprietatea firmei
Intrebare:
Asociatul unic al unui srl, platitor de tva, doreste sa achizitioneze de la firma imobilul - sediu social si terenul aferent. Imobilul a fost construit in anul 2009 si a intrat in patrimoniul firmei in anul 2011.
Va rugam sa ne confirmati, daca dpdv procedural, asociatul poate achizitiona respectivul imobil in rate, la valoarea stabilita de un evaluator autorizat.
Care sunt implicatiile fiscale dpdv al tva (cladire veche) si al impozitului pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale. Asociat nerezident din Italia
Intrebare:
O societate cu raspundere limitata (SRL) italiana Y srl detine de peste un an 100% din partile sociale a unei societate romanesti X srl. X srl detine peste 50% din activele sale in proprietati imobiliare. Conventia de evitare a dublei impuneri dintre Italia si Romania prevede impozitarea simultana in ambele tari. Prin urmare, se pune intrebarea: transferul partile sociale societatii X SRL este impozabil in Romania? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Comision Stripe - neplatitor de TVA
Intrebare:
O asociatie non profit incaseaza sume prin platforma STRIPE. Asociatia nu este platitoare de TVA. Pentru serviciile prestate platforma STRIPE emite o factura pentru comision plati. In aceasta situatie asociatia este necesar sa se inregistreze ca platitor de TVA cu cod special de TVA? Daca da, ce obligatii lunare are asociatia odata inregistrata in regim special?
Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Promotii vanzare produse 1+1 acordate prin distribuitori
Intrebare:
O societate comerciala hotaraste printr-o decizie interna a administratorilor, implementarea unei promotii de 1+1 gratis pentru stimularea vanzarii.
Acesta promotie este implementata cu ajutorul distribuitorilor in sensul in care produsele pleaca de la societatea comerciala la distribuitori care ulterior ofera clientilor finali, persoane fizice un produs gratuit la unul cumparat.
Care este monografia contabila, documentele fiscale necesare, regim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistari decizie de impunere
Intrebare:
In urma unui control fiscal s-a ajuns la concluzia ca am incadrat gresit niste mijloace fixe, ce nu se incadreaza la subgrupa 2.1 sau clasa 2.2.9 din catalogul mijloacelor fixe si nu beneficiaza de facilitatea privind profitul reinvestit.
Inregistrarile facute de mine sunt urmatoarele:
1171 = 4411 78.770 impozit pe profit stabilit suplimentat conf Dec Impunere
4411 = 5121 78.770 plata impozitului pe profit
129 = 1061 -78.770...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<