Tags: hotararea 719/2020, decontarea sumelor prevazute de oug132/2020
Hotararea nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca afost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 794 din 31 august 2020.
Extras din Hotararea 719/2020:
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 1 alin. (5), art. 3 alin. (5), art. 4 alin. (2), art. 5 alin. (4) si al art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -
(1) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de urmatoarele documente:
a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1 alin. (2), (3) si (11) din ordonanta de urgenta;
b) lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, semnata de reprezentantul legal al angajatorului.
(3) Cererea prevazuta la alin. (1) si documentele prevazute la alin. (2) se depun in format electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca.
(4) Indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se deconteaza pentru luna anterioara celei in care se depune cererea.
(5) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(6) Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei prevazute la art. 1 alin. (4) din ordonanta de urgenta se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor prevazute la alin. (2) si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(7) Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
(8) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 2. -
(1) Pentru a beneficia de indemnizatia prevazuta la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta, persoanele indreptatite depun direct sau, dupa caz, prin cooperatie, in format electronic sau in format letric, la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de acordare a indemnizatiei.
(2) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la alin. (1) se transmit la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
(3) Plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile de la data depunerii documentelor potrivit prevederilor alin. (2).
(4) Modelele cererii si declaratiei pe propria raspundere se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3. -
(1) Decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se realizeaza de catre Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru plati si inspectie sociala, la cererea beneficiarului de lucrari.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) si listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se depun in format electronic de catre beneficiarii de lucrari, spre decontare si incasare, la agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, in luna curenta, pentru luna anterioara.
(3) Listele cu zilierii beneficiari ai sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, asumate de beneficiarii de lucrari, se verifica de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala in a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, pe baza numelui si a codului numeric personal, cu sprijinul inspectoratelor teritoriale de munca.
(4) Decontarea sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru plati si inspectie sociala, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru zilierii care se regasesc in Registrul electronic de evidenta a zilierilor.
(5) Modelele cererii si listelor cu zilierii pentru solicitarea de catre beneficiarii de lucrari a decontarii sumei prevazute la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si procedurile de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 4. -
(1) Sumele prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se deconteaza de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca, la cererea angajatorilor.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) este insotita de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute de art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, insotita de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
(3) Cererea si documentele prevazute la alin. (2) se depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in format letric sau in format electronic, in luna curenta pentru luna anterioara, dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(4) Angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (2).
(5) In vederea identificarii beneficiarilor, agentiile pentru ocuparea fortei de munca verifica, prin consultarea Registrului general de evidenta a salariatilor administrat de inspectoratele teritoriale de munca, listele in format electronic cu persoanele angajate cu contracte de munca pe perioada determinata.
(6) Decontarea sumei prevazute la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face pe baza deciziei directorului executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la depunerea cererii, numai pentru angajatii care se regasesc in Registrul general de evidenta a salariatilor si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.
(7) Modelele cererii si documentelor prevazute la alin. (2) se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 5. -
Pentru depunerea in format electronic a cererilor si a documentelor prevazute la art. 1 alin. (3), art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (2) si art. 4 alin. (3) se pot folosi modele de cereri si formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic, ale carui organizare si functionare sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, sau pe platforma aici.gov.ro.
Art. 6. -
Pentru anul 2020, masurile prevazute de art. 1 alin. (1) si art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta se aplica pana la 31 decembrie 2020.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Suntem o societate de expertiza contabila si am fost anuntati ca vom avea control de la Oficiul de spalare al banilor. Va rog sa ne ajutati cu continutul dosarului pe care ar trebui sa-l pregatim. Intelegem din experienta altor colegi ca ar trebui sa avem un dosar pentru fiecare client privind ONSPB.<br />
Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Pentru un salariat al societatii care este angajat cu Contract de Munca de 5 luni si care anterior a fost angajat in strainatate tot cu Contract de Munca se poate cumula venitul din Romania cu cel din strainatate pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil sau stimulent de insertie?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Agro Oil Service (AOS) a incheiat un contract de prestare servicii de depozitare (grau) cu un beneficiar bulgar (cod TVA de Bulgaria). Marfa a intrat in depozitul AOS pe baza de avize de la parteneri romani, marfa origine Romania, loc de incarcare Romania. Bulgarul vine si ridica marfa si solicita AOS emiterea codului UIT pe motiv ca marfa sa este in tranzit si este obligatia depozitarului sa emita UIT. Atasez punctul nostru de vedere.<br />
<br />
Din situatia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O societate comercializeaza si transporta cabluri de tractiune din otel cu rezistenta inalta (1770 N/MM2, 1960 N/MM2, 2160N/MM2 - (2 reprezinta mm patrat)). Mentionam ca nu este cablu electric, nu este cablu comercial si nu este cablu de amarare.<br />
Intrebarea este daca se incadreaza prin lege la bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.<br />
Va multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Administratorul societatii, fara contract de mandat, doar in statut este asociat si administrator, poate sa isi faca asigurare medicala privata? Este deductibila sau poate sa isi faca si sa fie cheltuiala nedeductibila? Multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Societatea noastra, cu activitate preponderent de productie, efectueaza multiple tranzactii intracomunitare si extracomunitare, atat ca fluxuri de intrare cat si de iesire. Bunurile NU sunt cu grad fiscal ridicat.<br />
In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca este necesar cod UIT pentru urmatoarele cazuri:<br />
1. Colet sub 31.5 Kg, sub 10.000 RON, dar masina cu greutate peste 2.5 Tone;<br />
2. Marfa sub 500 KG, sub 10.000 RON, dar masina cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<