Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel
la 06 Ian. 2017 Exclusiv
Va reamintim ca din 2017 se aplica termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic
La finele anului trecut, Guvernul a aprobat, prin Ordonanta de Urgenta, prorogarea unor termene si instituirea altora noi pentru intrarea in vigoare a unor prevederi.Principalele prevederi ale actului normativ vizeaza urmatoarele aspecte.
Astfel, Executivul a aprobat prorogarea pana la 1 august 2017 a intrarii in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile si completarile ulterioare. Amanarea cu inca sapte luni a intrarii in vigoare a acestui act normativ s-a stabilit in conditiile in care pentru aplicarea noilor reglementari este nevoie de un sistem complex: infiintarea a 42 de comisii de insolventa la nivel teritorial, a aparatului tehnic necesar si adoptarea normelor de aplicare a legii. Pentru ca aceste noi structuri sa poata functiona, trebuie alocate resurse umane si financiare. Mai exact, este nevoie de specialisti care vor parcurge o etapa de pregatire profesionala cu durata intre una si trei luni.
Neprelungirea termenului de intrare in vigoare a Legii nr.151/2015, ar determina imposibilitatea aplicarii procedurii administrative de insolventa pe baza de plan de rambursare si a procedurii simplificate de insolventa, in conditiile inexistentei, respectiv, subdimensionarii structurilor administrative de implementare.
In cursul anului 2016, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri au luat mai multe masuri care sa pregateasca intrarea in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice.
Astfel, a fost elaborat un Plan de actiune comun care cuprinde masurile legislative si administrative ce ar trebui luate pentru a putea aplica Legea nr. 151/2015 a insolventei persoanelor fizice.
Potrivit acestui plan, a fost aprobata Hotararea de Guvern privind organizarea si functionarea Comisiilor de insolventa (publicata in Monitorul Oficial in 22.01.2016). Ulterior, au fost desemnate persoane responsabile in Comisia de insolventa la nivel central de catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Persoanelor Varstnice, Ministerul Justitiei, iar Comisia este functionala.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Manual de politici contabile - Stick USB

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2022
La nivelul ANPC au fost elaborate mai multe documente necesare pentru pregatirea punerii in aplicare a legii, respectiv: criterii pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor; criterii generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil; formular de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa; procedura de lucru pentru Comisiile de insolventa.
In plan legislativ, a fost elaborat proiectul de Hotarare de Guvern privind normele metodologice de aplicare a Legii 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Proiectul de Hotarare de Guvern este in avizare interministeriala, dupa ce a fost in consultare publica, postat la adresa: http://www.anpc.gov.ro/articol/742/anpc-propune-spre-consultare-proiect-de-hotarare-de-guvern-privind-aprobarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-prevederilor-legii-nr--151-2015-privind-procedura-insolven-ei-persoanelor-fizice
Pentru Directia Insolventa din ANPC sunt prevazute un numar de 314 posturi contractuale. In acest sens, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru a putea demara procedurile initiale prevazute de lege pentru anul 2016 urma sa organizeze concursuri in vederea angajarii pentru un numar de 68 de posturi, salariati cu statut de personal contractual, urmand ca pentru anul 2017 sa fie ocupate restul de 246 de posturi.
Un alt capitol al actului normativ se refera la amanarea cu 9 luni a termenelor prevazute de legislatia actuala privind inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie, cu cele echipate cu jurnal electronic.
Astfel, agentii economici vor avea mai mult timp la dispozitie pentru dotarea cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, astfel incat sa nu le fie afectata activitatea, iar importatorii si distribuitorii de aparate de marcat un interval de timp suficient pentru a-si lichida stocurile si modelele vechi si pentru a obtine avizele tehnice si autorizatiile pentru noile modele.
La stabilirea noilor termene s-a tinut seama atat de decalajul fata de calendarul in vigoare, care este de circa 6 luni, cat si de necesitatea finalizarii specificatiilor tehnice, inclusiv in ceea ce priveste comunicarea caselor de marcat cu sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pregatirea legislatiei secundare si tertiare.
Potrivit Ordonantei de Urgenta adoptate ieri, termenul de la care urmeaza sa intre in vigoare interdictia de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rola jurnal a fost prorogat cu 9 luni. Noul termen va fi 1 octombrie 2017, in loc de 1 ianuarie 2017 si ii vizeaza pe comerciantii care deschid noi magazine sau extind magazine, fiind la prima achizitie de aparate de marcat.
In ceea ce priveste inlocuirea aparatelor existente cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 ianuarie 2018, in loc de 1 aprilie 2017, pentru contribuabilii mijlocii 1 aprilie 2018, in loc de 1 iulie 2017, iar pentru micii contribuabili, 1 august 2018 in loc de 1 noiembrie 2017.
Totodata, Ordonanta de Urgenta amana pana la data de 1 ianuarie 2018 termenul pana la care comisiile locale si judetene de fond funciar sau, dupa caz, Comisia de Fond Funciar a Municipiului Bucuresti au obligatia sa solutioneze toate cererile de restituire, sa efectueze punerile in posesie si sa elibereze titlurile de proprietate. Prelungirea acestor termene au scopul sa asigure posibilitatea fostilor proprietari sa-si redobandeasca proprietatile.
Sursa: Guvernul Romaniei
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Noile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu jurnal electronic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Toate firmele vor avea case de marcat cu jurnal electronic in 2014
Mai multe articole despre case de marcat jurnal electronic
Articole similare
Corectie erori casa de marcatBonuri fiscale. Deducere TVA. Cum consideram cheltuielile?Ordinul nr. 513/2015 pentru aprobarea modelului si continutului registrului de bani personaliRegimul TVA aplicabil vanzarilor de cartele telefonice prepaidJustificare cheltuieli si TVA cu combustibilul in baza unui contract de comodat. Documente justificative necesareUltimele articole
Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Documente justificative in cazul achizitiilor online facute de firmeFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleObligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieFirme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscale
Mai multe articole despre aparate de marcat electronice fiscale
Articole similare
Modificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceANAF ancheteaza bonul lui Costel BusuiocCe contine regimul sanctionator pentru utilizatorii caselor de marcat electronice fiscaleExceptii casa de marcat 2018: Ce activitati sunt excluse!Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariUltimele articole
OFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Ministerul Finantelor amana termenul pentru introducerea caselor de marcat electroniceCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Guvernul a stabilit cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronicProiect de hotarare MFP: Cum se schimba regulile privind casele de marcat?
Mai multe articole despre rola jurnal
Articole similare
Premierul sustine modificarea legii privind achizitiile publice. Ce modificari se produc?Zoom fiscal: Noile formulare 300 si 390 au fost aprobateNoi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)Taxarea inversa: masuri de simplificare la aplicarea TVA in 2012Ce firme intra in sistemul Split TVA de la 1 martie 2018Ultimele articole
Finantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleIn iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTCreanta neincasata. Regim fiscal scoatere din evidentaSolutionarea deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare
Mai multe articole despre insolventa
Articole similare
Ministrul Agriculturii: Fermierii care nu se inscriu la APIA, nu mai primesc subventiiDiminuarea activitatii angajatorului: Solutia optima legala pentru restrangerea numarului de salariatiCe directie iau 200 de milioane de euro investitii in urmatorii doi ani?Zoom fiscal: Prevederi legale privind insolventa persoanelor fizice in 2017D112 modificata de ANAF. Schimbari PDFUltimele articole
Material ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiAmenzi de 30.000 lei pentru comerciantii care NU afiseaza la raft, pe langa reducere, cel mai mic pret practicat in ultimele 30 de zileA fost oficializata legea prin care majorarea voluntara cu suma de 200 lei a salariilor minime NU va fi impozitataIndemnizatii de deplasare care NU sunt impozabile, conform Legii 72/2022Contribuabilii trebuie sa depuna 10 declaratii fiscale pana pe 25 mai 2022
Mai multe articole despre 2017

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"