Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va reamintim ca din 2017 se aplica termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic
La finele anului trecut, Guvernul a aprobat, prin Ordonanta de Urgenta, prorogarea unor termene si instituirea altora noi pentru intrarea in vigoare a unor prevederi.Principalele prevederi ale actului normativ vizeaza urmatoarele aspecte.
Astfel, Executivul a aprobat prorogarea pana la 1 august 2017 a intrarii in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile si completarile ulterioare. Amanarea cu inca sapte luni a intrarii in vigoare a acestui act normativ s-a stabilit in conditiile in care pentru aplicarea noilor reglementari este nevoie de un sistem complex: infiintarea a 42 de comisii de insolventa la nivel teritorial, a aparatului tehnic necesar si adoptarea normelor de aplicare a legii. Pentru ca aceste noi structuri sa poata functiona, trebuie alocate resurse umane si financiare. Mai exact, este nevoie de specialisti care vor parcurge o etapa de pregatire profesionala cu durata intre una si trei luni.
Neprelungirea termenului de intrare in vigoare a Legii nr.151/2015, ar determina imposibilitatea aplicarii procedurii administrative de insolventa pe baza de plan de rambursare si a procedurii simplificate de insolventa, in conditiile inexistentei, respectiv, subdimensionarii structurilor administrative de implementare.
In cursul anului 2016, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri au luat mai multe masuri care sa pregateasca intrarea in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice.
Astfel, a fost elaborat un Plan de actiune comun care cuprinde masurile legislative si administrative ce ar trebui luate pentru a putea aplica Legea nr. 151/2015 a insolventei persoanelor fizice.
Potrivit acestui plan, a fost aprobata Hotararea de Guvern privind organizarea si functionarea Comisiilor de insolventa (publicata in Monitorul Oficial in 22.01.2016). Ulterior, au fost desemnate persoane responsabile in Comisia de insolventa la nivel central de catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Persoanelor Varstnice, Ministerul Justitiei, iar Comisia este functionala.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
La nivelul ANPC au fost elaborate mai multe documente necesare pentru pregatirea punerii in aplicare a legii, respectiv: criterii pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor; criterii generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil; formular de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa; procedura de lucru pentru Comisiile de insolventa.
In plan legislativ, a fost elaborat proiectul de Hotarare de Guvern privind normele metodologice de aplicare a Legii 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Proiectul de Hotarare de Guvern este in avizare interministeriala, dupa ce a fost in consultare publica, postat la adresa: https://www.anpc.gov.ro/articol/742/anpc-propune-spre-consultare-proiect-de-hotarare-de-guvern-privind-aprobarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-prevederilor-legii-nr--151-2015-privind-procedura-insolven-ei-persoanelor-fizice
Pentru Directia Insolventa din ANPC sunt prevazute un numar de 314 posturi contractuale. In acest sens, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru a putea demara procedurile initiale prevazute de lege pentru anul 2016 urma sa organizeze concursuri in vederea angajarii pentru un numar de 68 de posturi, salariati cu statut de personal contractual, urmand ca pentru anul 2017 sa fie ocupate restul de 246 de posturi.
Un alt capitol al actului normativ se refera la amanarea cu 9 luni a termenelor prevazute de legislatia actuala privind inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie, cu cele echipate cu jurnal electronic.
Astfel, agentii economici vor avea mai mult timp la dispozitie pentru dotarea cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, astfel incat sa nu le fie afectata activitatea, iar importatorii si distribuitorii de aparate de marcat un interval de timp suficient pentru a-si lichida stocurile si modelele vechi si pentru a obtine avizele tehnice si autorizatiile pentru noile modele.
La stabilirea noilor termene s-a tinut seama atat de decalajul fata de calendarul in vigoare, care este de circa 6 luni, cat si de necesitatea finalizarii specificatiilor tehnice, inclusiv in ceea ce priveste comunicarea caselor de marcat cu sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pregatirea legislatiei secundare si tertiare.
Potrivit Ordonantei de Urgenta adoptate ieri, termenul de la care urmeaza sa intre in vigoare interdictia de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rola jurnal a fost prorogat cu 9 luni. Noul termen va fi 1 octombrie 2017, in loc de 1 ianuarie 2017 si ii vizeaza pe comerciantii care deschid noi magazine sau extind magazine, fiind la prima achizitie de aparate de marcat.
In ceea ce priveste inlocuirea aparatelor existente cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 ianuarie 2018, in loc de 1 aprilie 2017, pentru contribuabilii mijlocii 1 aprilie 2018, in loc de 1 iulie 2017, iar pentru micii contribuabili, 1 august 2018 in loc de 1 noiembrie 2017.
Totodata, Ordonanta de Urgenta amana pana la data de 1 ianuarie 2018 termenul pana la care comisiile locale si judetene de fond funciar sau, dupa caz, Comisia de Fond Funciar a Municipiului Bucuresti au obligatia sa solutioneze toate cererile de restituire, sa efectueze punerile in posesie si sa elibereze titlurile de proprietate. Prelungirea acestor termene au scopul sa asigure posibilitatea fostilor proprietari sa-si redobandeasca proprietatile.
Sursa: Guvernul Romaniei
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Toate firmele vor avea case de marcat cu jurnal electronic in 2014Articole similare
Doua acte normative de interes pentru contribuabili au fost publicate in Monitorul Oficial. Modificarea Declaratiei Unice si D230Normele de aplicare a Codului fiscal au modificat deducerea TVA. Noutati bonuri fiscaleOFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Loteria bonurilor fiscale. Analiza consultantului Irina DumitrescuUltimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAPARATE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Pana la ce termen vor fi inlocuite casele de marcat cu cele cu jurnal electronic?Proiect de hotarare MFP: Cum se schimba regulile privind casele de marcat?OFICIAL! Operatorii economici care detin automate comerciale, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Noutati legislatie Fiscala 17-21 noiembrie 2008 - Monitorul OficialModificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceUltimele articole
Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariMinisterul Finantelor amana termenul pentru introducerea caselor de marcat electroniceCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Guvernul a stabilit cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronicBuletin informativ: Noutati legislative cu incidenta in materia fiscalaArticole similare
Zoom fiscal: Noile formulare 300 si 390 au fost aprobateFacturi neincasate. Ajustarea negativa a bazei de impozitare TVA. Client in faliment, situatii posibileConditii pe care trebuie sa le indeplineasca contribuabilii pentru mentinerea esalonarii la plataPremierul sustine modificarea legii privind achizitiile publice. Ce modificari se produc?Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleArticole similare
Legea 127/2021 modifica Codul de Procedura Fiscala -Eliminarea dublei impuneri in baza Directivei (UE) 2017/1852ANAF schimba formularul 390 VIESDepuneti Formularul 101 pana la 27 februarie 2017!Decont 301 special de TVA actualizat. Cine are obligatia sa depuna formularul?Calcularea impozitului pe profit. Bonificatii, case de marcat si profit reinvestitUltimele articole
RO e-TVA. Regimul actual al amenzilor privind e-TVACota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaMajorare salariu minim in 2025. Noutati importante pentru angajatoriNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalp
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"