Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aducem la cunostinta contribuabililor interesati ca in Monitorul Oficial nr. 759 din 12 octombrie a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.
Noile formulare necesare pentru stabilirea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal aprobate prin Ordinul 2594/2015 sunt urmatoarele:
· 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal",
· 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal;
· 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal";
· 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal";
· 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa (Formular 504 A) la certificatul de cazier fiscal;
· 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale";
· 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscal";
· 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii
solidare/patrimoniale cu debitorul";
· 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscal".
De asemenea, acest ordin aproba si procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal structurata pe:
- Procedura de inscriere in cazierul fiscal a faptelor si situatiilor prevazute la art 4 din OUG 39/2015 privind cazierul fiscal;
- Procedura de actualizare a faptelor si situatiilor inscrise in cazierul fiscal;
- Procedura de solicitare si de eliberare a certificatului de cazier fiscal
- Cazierul fiscal reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate juridica care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale si de cele care privesc disciplina financiara.
a) persoane cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente, avand drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr.39/2015.
b) alti functionari din cadrul ANAF si unitatilor subordonate, in baza atributiilor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare si inscrise in fisa postului, avand drept de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul agentiei.
Prin OG 39/2015 sfera de aplicare a cazierului fiscal a fost extinsa prin reglementarea unor noi situatii care vor fi inscrise in document. Astfel, daca pana la aparitia OG 39/2015 in cazierul fiscal se inscria doar atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent si inactivitatea fiscala acum documentul va cuprinde si mentiuni care vizeaza atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoreasca definitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
OG 39/2015 completeaza si regulile ce se refera la inactivitatea fiscala. inscrierea starii de inactivitate fiscala se face doar in cazierul reprezentantilor din perioada in care au aparut situatiile de declarare a starii de inactivitate. In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti legali, inactivitatea fiscala este inscrisa in cazierul fiscal al acestora numai daca situatia se mentine pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de cand au preluat reprezentarea respectivelor entitati.
De asemenea, in noul cadru legal se reglementeaza si situatia in care inactivitatea fiscala poate fi stearsa din cazierul fiscal al unui reprezentantul legal care si-a pierdut aceasta calitate. Acest lucru se va intampla dupa un an:
· de la inscrierea mentiunilor privind schimbarea reprezentantului legal in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului
sau
· de la data expirarii mandatului, in situatia in care acesta este limitat in timp si nu a fost reinnoit.
Lista documentelor pe baza carora se va face inscrierea informatiilor in cazierul fiscal a fost si ea extinsa, prin includerea extraselor de pe ordonantele parchetelor de pe langa instantele de judecata, ramase definitive, transmise organelor fiscale competente in administrarea contribuabilului. Pana la aparitia OG 39/2015 lista documentelor pe baza carora se face inscrierea in cazierul fiscal erau:
· hotararile judecatoresti definitive si irevocabile,
· deciziile de solutionare a contestatiilor ramase definitive prin neexercitarea cailor de atac;
· actele/documentele intocmite de organele fiscale si vamale din subordinea MFP, ramase definitive
· actele ramase definitive ale altor organe competente.
Sursa: ANAF Galati
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Documentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFProcedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareNoile acte normative care reglementeaza inregistrarea in scopuri de TVA si vectorul fiscalProcedura de solutionare a deconturilor negative de TVA. Explicatii ANAFNorme actuale privind adeverinta existenta spatiu destinat sediului socialUltimele articole
Nesolutionarea cererii de rambursare TVA. DemersuriDecontul si rambursarea de TVA. Ghid practic pentru a evita erorile in inregistrarile fiscal-contabileANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscaleConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareMFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la CAZIERUL FISCAL al contribuabililor
Mai multe articole despre cazierul fiscal
Articole similare
Analiza zilei: Tranzactii efectuate cu/de catre contribuabili carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVAOG 39/2015 obliga la noi reguli privind cazierul fiscalEliberarea certificatului de cazier fiscal
Mai multe articole despre og 39/2015
Articole similare
Taxa pe valoarea adaugata. Noutatile aparute in 2013Cele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aModificarile Codului fiscal aplicabile de la 5 august 2013: TVA-ul si contribuabilii inactiviOcuparea functiei de inspector antifrauda. Ce va contine dosarul de concurs?116 Fapte inscrise in CAZIERul fiscalUltimele articole
Legea 208/2020 modifica Declaratia privind beneficiarul real. Noi modalitati de depunereNesolutionarea cererii de rambursare TVA. DemersuriANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINEDecontul si rambursarea de TVA. Ghid practic pentru a evita erorile in inregistrarile fiscal-contabileANAF va transmite notificari tuturor contribuabililor care nu au depus declaratiile fiscale
Mai multe articole despre cazier
Articole similare
Proiect nou privind Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati. Noile propuneri!Servicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleNoile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016Inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi si a celor cu activitate suspendataUltimele articole
Consecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareAcces date prin SMS (ANAF). Informatii pe care le poti obtine prin accesearea acestui serviciuFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiANAF modifica mai multe declaratii si formulare privind TVA si raportari, intre care si Declaratia 204Autorizatiile de construire pentru cladiri, in crestere cu 4,7% in luna iulie 2018
Mai multe articole despre inactivitate fiscala

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"