Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Proiect de ordin al ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu ...
Proiect de ordin al ministrului finantelor publice pentru modificarea sicompletarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.
Administrarea taxei pe valoarea adaugata si, in special, problema solutionarii deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, constituie o preocupare permanenta a administratiei fiscale din Romania.
Incepand cu deconturile aferente lunii februarie 2010, solutionarea solicitarilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata se realizeaza potrivit procedurii aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.263/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.131 din 26 februarie 2010.
In vederea imbunatatirii procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare propunem urmatoarele:
1) Solutionarea, potrivit unei proceduri speciale, a deconturilor cu sume negative de
TVA cu optiune de rambursare care, urmare analizei de risc, sunt incadrate la risc
fiscal mare, dar prin care se solicita la rambursare sume negative de TVA care provin
din perioade supuse inspectiei fiscale, finalizata cu decizie de nemodificare a bazei
de impunere, care vizeaza si taxa pe valoarea adaugata.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Astfel, daca intreaga suma negativa solicitata la rambursare provine din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA.
Daca suma negativa provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA prin care se aproba rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru care a fost emisa decizia de nemodificare a bazei de impunere.
Pentru sumele negative care provin din perioade pentru care TVA nu a fost supusa inspectiei fiscale si nu a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, decontul se transmite compartimentului cu atributii de inspectie fiscala, pentru verificarea sumelor negative de TVA aferente perioadelor fiscale care nu au fost supuse inspectiei fiscale.
2) Stabilirea unui termen de max. 5 zile pentru emiterea Deciziei de rambursare in cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare incadrate la risc fiscal mic, in vederea fluidizarii procedurii de solutionare a solicitarilor de rambursare.
3) Stabilirea, pentru persoanele impozabile care doresc compensarea sumei negative de TVA solicitate la rambursare cu anumite tipuri de creante fiscale, a obligatiei de a solicita aceasta compensare, in caz contrar organul fiscal va proceda la compensarea, din oficiu, a sumelor negative aprobate la rambursare.
4) Efectuarea inspectiei fiscale ulterioare in maximum 4 ani, pentru solicitarile de rambursare depuse atat de marii contribuabili, contribuabilii mijlocii, cat si de ceilalti contribuabili, solutionate cu risc fiscal mic.
Mentionam ca, actualele reglementari prevad ca inspectia fiscala ulterioara, in aceste situatii, se efectueaza in max. 2 ani de la data aprobarii rambursarii.
5) Modificarea plafonului prevazut pentru activitatile de export si/sau livrari intracomunitare de bunuri scutite de taxa care permite persoanelor impozabile, altele decat marii contribuabili sau contribuabilii mijlocii, sa beneficieze de regimul special de rambursare pentru exportatori de la min. 75% din rulajul debitor al contului de clienti (4111), dar nu mai putin de echivalentul in lei a 1.000.000 euro (astfel cum este prevazut in prezent), la min. 60% din rulajul debitor al contului de clienti (4111), dar nu mai putin de echivalentul in lei a 500.000 euro.
Precizam ca, potrivit actualelor reglementari, pentru a beneficia de aplicarea regimului special pentru exportatori, acesti contribuabili trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- au in ultimele 12 luni un grad de conformare la depunerea declaratiilor fiscale si a celor informative de 100%;
- au desfasurat in anul anterior in special, activitati de export si/sau livrari intracomunitare de bunuri scutite de taxa, in procent minim de 75% din rulajul debitor al contului de clienti, dar nu mai putin de 1 mil. euro. Conditia privind procentul de 75% din rulajul contului de clienti trebuie indeplinita si in anul solicitarii regimului;
- activitatea de export sa nu fie desfasurata intr-unul din cele patru domenii considerate cu risc fiscal mare (comert cu cereale, fructe si legume, combustibili, materiale de constructie, material lemnos si deseuri);
- nu au fapte, de natura infractiunilor, inscrise in cazierul fiscal;
- nu a fost deschisa procedura de insolventa sau nu a fost declansata procedura de lichidare voluntara.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Vezi cum se va aplica sistemul de TVA la incasareZoom fiscal: Principalele modificari aduse formularului 088Formularul 096 - Anularea inregistrarii in scopuri de TVABuletin informativ ANAF: 4 noutati in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 31 iulie - 4 august 2023Ultimele articole
Formularele 010, 020, 700 folosite pentru inregistrarea in scop de TVA, actualizate prin Ordinul 2420/2025Ghid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie firmele despre plafonul de scutire TVA, modificat prin OG 22/2025Lichidare societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidaree-TVA in 2025: Model actualizat al Notificarii de conformare RO e-TVARegistrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte suntArticole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Studiu de cazDeclaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Se apropie termenul limita pentru Declaratia 394. Procedura depunereJoi, 10 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea a patru declaratii fiscaleIntrebari lamurite de ANAF in ce priveste Declaratia 600. O noua sesiune de consultanta onlineUltimele articole
Ghid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie firmele despre plafonul de scutire TVA, modificat prin OG 22/2025e-TVA in 2025: Model actualizat al Notificarii de conformare RO e-TVARegistrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utile
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



