Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Proiect de ordin al ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu ...
Proiect de ordin al ministrului finantelor publice pentru modificarea sicompletarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.
Administrarea taxei pe valoarea adaugata si, in special, problema solutionarii deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, constituie o preocupare permanenta a administratiei fiscale din Romania.
Incepand cu deconturile aferente lunii februarie 2010, solutionarea solicitarilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata se realizeaza potrivit procedurii aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.263/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.131 din 26 februarie 2010.
In vederea imbunatatirii procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare propunem urmatoarele:
1) Solutionarea, potrivit unei proceduri speciale, a deconturilor cu sume negative de
TVA cu optiune de rambursare care, urmare analizei de risc, sunt incadrate la risc
fiscal mare, dar prin care se solicita la rambursare sume negative de TVA care provin
din perioade supuse inspectiei fiscale, finalizata cu decizie de nemodificare a bazei
de impunere, care vizeaza si taxa pe valoarea adaugata.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Astfel, daca intreaga suma negativa solicitata la rambursare provine din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA.
Daca suma negativa provine, partial, din perioade pentru care TVA a fost supusa inspectiei fiscale si a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, compartimentul de specialitate emite Decizia de rambursare a TVA prin care se aproba rambursarea sumelor negative aferente perioadelor fiscale pentru care a fost emisa decizia de nemodificare a bazei de impunere.
Pentru sumele negative care provin din perioade pentru care TVA nu a fost supusa inspectiei fiscale si nu a fost emisa o decizie de nemodificare a bazei de impunere, decontul se transmite compartimentului cu atributii de inspectie fiscala, pentru verificarea sumelor negative de TVA aferente perioadelor fiscale care nu au fost supuse inspectiei fiscale.
2) Stabilirea unui termen de max. 5 zile pentru emiterea Deciziei de rambursare in cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare incadrate la risc fiscal mic, in vederea fluidizarii procedurii de solutionare a solicitarilor de rambursare.
3) Stabilirea, pentru persoanele impozabile care doresc compensarea sumei negative de TVA solicitate la rambursare cu anumite tipuri de creante fiscale, a obligatiei de a solicita aceasta compensare, in caz contrar organul fiscal va proceda la compensarea, din oficiu, a sumelor negative aprobate la rambursare.
4) Efectuarea inspectiei fiscale ulterioare in maximum 4 ani, pentru solicitarile de rambursare depuse atat de marii contribuabili, contribuabilii mijlocii, cat si de ceilalti contribuabili, solutionate cu risc fiscal mic.
Mentionam ca, actualele reglementari prevad ca inspectia fiscala ulterioara, in aceste situatii, se efectueaza in max. 2 ani de la data aprobarii rambursarii.
5) Modificarea plafonului prevazut pentru activitatile de export si/sau livrari intracomunitare de bunuri scutite de taxa care permite persoanelor impozabile, altele decat marii contribuabili sau contribuabilii mijlocii, sa beneficieze de regimul special de rambursare pentru exportatori de la min. 75% din rulajul debitor al contului de clienti (4111), dar nu mai putin de echivalentul in lei a 1.000.000 euro (astfel cum este prevazut in prezent), la min. 60% din rulajul debitor al contului de clienti (4111), dar nu mai putin de echivalentul in lei a 500.000 euro.
Precizam ca, potrivit actualelor reglementari, pentru a beneficia de aplicarea regimului special pentru exportatori, acesti contribuabili trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- au in ultimele 12 luni un grad de conformare la depunerea declaratiilor fiscale si a celor informative de 100%;
- au desfasurat in anul anterior in special, activitati de export si/sau livrari intracomunitare de bunuri scutite de taxa, in procent minim de 75% din rulajul debitor al contului de clienti, dar nu mai putin de 1 mil. euro. Conditia privind procentul de 75% din rulajul contului de clienti trebuie indeplinita si in anul solicitarii regimului;
- activitatea de export sa nu fie desfasurata intr-unul din cele patru domenii considerate cu risc fiscal mare (comert cu cereale, fructe si legume, combustibili, materiale de constructie, material lemnos si deseuri);
- nu au fapte, de natura infractiunilor, inscrise in cazierul fiscal;
- nu a fost deschisa procedura de insolventa sau nu a fost declansata procedura de lichidare voluntara.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Facturi in original solicitate de societatile de asigurari. Cum procedam privind Declaratia 394?Bonuri fiscale de motorina si taxe de drum aferente transportului intracomunitar. Rambursare TVAImplicatii anulare cod valid de TVA. Ce risca societatea?Scoatere din oficiu din evidenta platitorilor de TVA. Ce riscuri apar privind rambursarea?Agentie de turism. Dileme fiscal-contabile rezolvateUltimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataModelul formularului 216 a fost aprobat prin Ordinul 3738/2024E-Transport: Ce categorii de vehicule fac obiectul monitorizarii prin sistemObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAArticole similare
Sfatul specialistului: Noi modificari ale legislatiei privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationaleSe modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVA. Noul proiect ANAF!Sesiune ANAF online: Intrebari si raspunsuri privind Declaratia 200Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativLegea 222/2023 a adus mai multe modificari Legii societatilor 31/1990, dar si Legii 265/2022 privind ONRCUltimele articole
Noua editie Tezaur: Dobanzi neimpozabile de pana la 6,60% pe an la titlurile de statRaportari semestriale. Cine semneaza raportarile contabile la 30 iunie 2024?Modelul formularului 216 a fost aprobat prin Ordinul 3738/2024E-Transport: Ce categorii de vehicule fac obiectul monitorizarii prin sistemImpozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"