Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, mai jos, cele mai importante modificari aduse Formularului 088. Va reamintim, totodata, ca in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.533/2016 a fost publicat OANAF 2048/2016 pentru modificarea OPANAF nr.3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
Noul formular 088 se depune incepand data de 1 august 2016.
Principalele modificari aduse formularului 088 sunt:
1. Eliminarea obligativitatii depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor;
2. Diminuarea numarului de intrebari de la 20 (in vechiul formular) la 12 (in noul formular);
3. Diminuarea numarului de documente care se anexeaza la noul formular 088.
Cine are obligatia sa depuna formularul 088
Societatile care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990 si care se afla in urmatoarele situatii:
1. art.316, alin.(1), lit.a) din Codul fiscal - solicita inregistrarea in scopuri de TVA, inainte de realizarea unor operatiuni taxabile,
a.1) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaste plafonul de scutire de 220.000 lei;
a.2) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
2. art.316, alin.(1), lit.b) Codul fiscal, daca in cursul anului unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire de 220.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins plafonul sau a depasit acest plafon;
3. art.316, alin.(1), lit.c) Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an caalendaristic este inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
4. art.316, alin.(12) Codul fiscal, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.a)-e) si h), la solicitarea persoanelor impozabile.
Formularul 088 se depune si la solicitarea organelor fiscale competente, formulata conform art.58 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care persoanele impozabile prezinta un risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.
Noua forma a declaratiei 088 va contine 12 puncte esentiale:
1.Precizati daca desfasurati activitati economice:
a) la sediul social/profesional,
b) la sedii secundare (puncte de lucru).
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia. c)in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.
2. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia:
a) au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
Informatiile trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii. Informatiile se vor completa pentru situatiile in care asociatii si/sau administratorii au detinut calitatea de asociat si/sau administrator/titular persoana fizica autorizata/titular intreprindere individuala/membru intreprindere familiala, la data la care s-a produs evenimentul.
3. Specificati pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator tipul de viza detinuta in conditiile OUG nr.194/2002;
Se vor anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.
4. Precizati daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sa fie active la data depunerii prezentei declaratii;
5. Specificati modul de organizare si conducere a contabilitatii, conform art.10 din Legea contabilitatii, si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii;
6. Specificati datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale, in conditiile Ordinului Ministerului Economiei si Finantelor nr.858/2008, pentru persoana impozabila;
7. Precizati numarul contractelor individuale de munca incheiate pentru realizarea obiectului de activitate;
8. Specificati care sunt veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice;
9. Precizati studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia;
10. Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
11. Precizati daca intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
- operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari;
- achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export). Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.
12. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia au creditat persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii cinci ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.
Ce documente justificative se anexeaza
S-a diminuat numarul de documente ce trebuie anexate la formularul 088.
Declarantii vor trebui sa anexeze doar urmatoarele categorii de documente:
- care justifica tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (autorizatii, avize, licente etc.);
- care atesta tipul de viza si scopul sederii in Romania (pasaport, permis de sedere, etc.);
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila;
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestator si persoana impozabila care are ca obiect punerea la dispozitie de personal calificat;
- imputernicirea in cazul in care declaratia se depune de catre imputernicit.
Sursa: AJFP Satu Mare
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
FORMULARUL 088 simplificat se aplica de la 1 augustANAF: Noul formular 088 nu se mai aplica de la 1 iulieCe modificari a suferit FORMULARUL 088 odata cu OANAF 2048/2016?Modificarea declaratiei 088. Ce implicatii fiscale apar?Retrospectiva: Modificarea unor formulare utilizate la inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala. Explicatii specialistAchizitii intracomunitare de bunuri si societate neinregistrata in scop de TVA. Ce obligatii se impun?Cu ce inlocuieste ANAF eliminarea FORMULARUL 088. Nou comunicatNoua procedura de inregistrare in scopuri de TVA in 2017Buletin ANAF: Ce noutati fiscale importante retinem din luna ianuarie?Articole similare
Conditii privind sediul social. Ce conditii sunt obligatorii in Romania?Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVATVA - Corectarea documentelorDepasire plafon scutire TVA. Care sunt coonsecintele care apar la neinregistrarea in scopuri de TVA?Facilitati care se aplica in domeniul constructiilor de la 01 ianuarie 2023 pentru persoanele cu CIM partialUltimele articole
Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Situatii financiare anuale 2024. Anumite firme NU depun bilantul, ci o declaratie de inactivitateInformare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru angajatoriModificari importante privind TVA ce intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024Modificari fiscale. Plafonul pentru scutirea de impozit in anumite domenii ramane la 10.000 leiArticole similare
Microintreprindere in 2022. Firma depune D710 sau D100 pentru declararea impozitului pe veniturile micro?Inregistrarea bonurilor fiscale in declaratia 394 in anul 2016. Tinem cont de Ordinul 3769/2015?Cum sa inregistrati contabil TVA calculata pentru depasirea cheltuielilor limitate fiscal la determinarea profituluiAnaliza consultant. Formularul 311 a fost modificat de ANAFContinuarea sistemului TVA la incasare in 2021. Se mai depune declaratia 097 in acest caz?Ultimele articole
Impozit din chirii. Cum se declara in D100D212 in 2024. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 6/2024Declaratia 300 in 2023: A fost publicat noul model al formularului 300, conform Ordinului 1176/2023Declaratia Unica in 2023: 4 modificari importante introduse in NOUL FORMULAR prin OG 16/2022 si OG 2/2022Inspectia Muncii explica modul in care va fi completat NOUL FORMULAR al CIM, in contextul schimbarilor aduse prin 283/2022Articole similare
Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?Pentru angajatii care au salarii mai mici de 2.550 lei pe luna firmele vor plati diferentele care apar la calcularea CAS si CASSDeclaratii de venit. Cine, cum, unde si cand?Ce regim TVA aplicam cheltuielilor de protocol si cand este taxa deductibila?Avantaje in natura si/sau beneficii extrasalariale acordate salariatilor. Tratament fiscal din 2023Ultimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneCheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalDeplasari interne si externe. DOCUMENTE JUSTIFICATIVE si legislatia in vigoare pentru E-Transport si E-FacturaFirme care acorda diurna. Angajatul poate beneficia de diurna zilnic, in zilele lucratoare ale saptamanii?Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stii![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"