Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, mai jos, cele mai importante modificari aduse Formularului 088. Va reamintim, totodata, ca in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.533/2016 a fost publicat OANAF 2048/2016 pentru modificarea OPANAF nr.3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
Noul formular 088 se depune incepand data de 1 august 2016.
Principalele modificari aduse formularului 088 sunt:
1. Eliminarea obligativitatii depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor;
2. Diminuarea numarului de intrebari de la 20 (in vechiul formular) la 12 (in noul formular);
3. Diminuarea numarului de documente care se anexeaza la noul formular 088.
Cine are obligatia sa depuna formularul 088
Societatile care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990 si care se afla in urmatoarele situatii:
1. art.316, alin.(1), lit.a) din Codul fiscal - solicita inregistrarea in scopuri de TVA, inainte de realizarea unor operatiuni taxabile,
a.1) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaste plafonul de scutire de 220.000 lei;
a.2) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
2. art.316, alin.(1), lit.b) Codul fiscal, daca in cursul anului unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire de 220.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins plafonul sau a depasit acest plafon;
3. art.316, alin.(1), lit.c) Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an caalendaristic este inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
4. art.316, alin.(12) Codul fiscal, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.a)-e) si h), la solicitarea persoanelor impozabile.
Formularul 088 se depune si la solicitarea organelor fiscale competente, formulata conform art.58 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care persoanele impozabile prezinta un risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.
Noua forma a declaratiei 088 va contine 12 puncte esentiale:
1.Precizati daca desfasurati activitati economice:
a) la sediul social/profesional,
b) la sedii secundare (puncte de lucru).
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia. c)in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.
2. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia:
a) au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
Informatiile trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii. Informatiile se vor completa pentru situatiile in care asociatii si/sau administratorii au detinut calitatea de asociat si/sau administrator/titular persoana fizica autorizata/titular intreprindere individuala/membru intreprindere familiala, la data la care s-a produs evenimentul.
3. Specificati pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator tipul de viza detinuta in conditiile OUG nr.194/2002;
Se vor anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.
4. Precizati daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sa fie active la data depunerii prezentei declaratii;
5. Specificati modul de organizare si conducere a contabilitatii, conform art.10 din Legea contabilitatii, si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii;
6. Specificati datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale, in conditiile Ordinului Ministerului Economiei si Finantelor nr.858/2008, pentru persoana impozabila;
7. Precizati numarul contractelor individuale de munca incheiate pentru realizarea obiectului de activitate;
8. Specificati care sunt veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice;
9. Precizati studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia;
10. Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
11. Precizati daca intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
- operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari;
- achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export). Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.
12. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia au creditat persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii cinci ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.
Ce documente justificative se anexeaza
S-a diminuat numarul de documente ce trebuie anexate la formularul 088.
Declarantii vor trebui sa anexeze doar urmatoarele categorii de documente:
- care justifica tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (autorizatii, avize, licente etc.);
- care atesta tipul de viza si scopul sederii in Romania (pasaport, permis de sedere, etc.);
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila;
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestator si persoana impozabila care are ca obiect punerea la dispozitie de personal calificat;
- imputernicirea in cazul in care declaratia se depune de catre imputernicit.
Sursa: AJFP Satu Mare
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Anunt ANAF: In septembrie vor fi organizate 113 intalniri cu contribuabiliiCu ce inlocuieste ANAF eliminarea FORMULARUL 088. Nou comunicatZoom fiscal: Noul formular 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVADin ce in ce mai multe firme isi pierd codul de TVANoul format valabil pentru FORMULARUL 088 de la 1 iulie 2016Ultimele articole
Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala. Explicatii specialistAchizitii intracomunitare de bunuri si societate neinregistrata in scop de TVA. Ce obligatii se impun?Noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA in 2017Buletin ANAF: Ce noutati fiscale importante retinem din luna ianuarie?Noutati FORMULARUL 088 in sedinta de lucru ANAFArticole similare
Cum se calculeaza plafonul contributiilor sociale in cazul angajatilor care au mai multe CIMDelegatie stat membru UE. Ce documente justificative sunt obligatorii pentru deducere costuri?Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursareJustificarea scutirii pentru transport international de persoane cu mijloace auto. Cum se poate beneficia de scutirea de TVA?Norma de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditareaUltimele articole
Ajutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicFacilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Situatii financiare anuale 2024. Anumite firme NU depun bilantul, ci o declaratie de inactivitateInformare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru angajatoriArticole similare
Analiza zilei: Tranzactii efectuate cu/de catre contribuabili carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVASesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteNOUL FORMULAR 205 - Ordin 1803 din 2010Schimbarea domiciliului fiscal. Formularul 050 si formularul 080 sunt obligatoriiZoom fiscal: Noile formulare 300 si 390 au fost aprobateUltimele articole
Impozit din chirii. Cum se declara in D100D212 in 2024. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 6/2024Declaratia 300 in 2023: A fost publicat noul model al formularului 300, conform Ordinului 1176/2023Declaratia Unica in 2023: 4 modificari importante introduse in NOUL FORMULAR prin OG 16/2022 si OG 2/2022Inspectia Muncii explica modul in care va fi completat NOUL FORMULAR al CIM, in contextul schimbarilor aduse prin 283/2022Articole similare
OFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaTaxarea vehiculelor achizitionate din importFacturi de corectie | Deducere TVA si inregistrari contabile aferenteBonurile fiscale sunt cheltuieli deductibile?Detalii suplimentare privind exceptarea de la plata CASS pentru veniturile din inchiriereUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"