Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

SAF-T pentru Contribuabili Mici

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitionare CASA DE MARCAT. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Corectie erori CASA DE MARCATConditiile in care TVA se poate deduce pe baza de bonuri fiscaleCe risca firma daca nu respecta obligatiile privind utilizarea casei de marcat?Noi actiuni de control ale Directiei Antifrauda in weekend-ul 27-28 iunie a.c.Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVADefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasArticole similare
Inregistrare contracte incheiate cu nerezidenti persoane fizice si juridice in 2014Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareDocumentar fiscal: Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutarVioleta Alexandru: Incepem sa verificam primele cereri depuse pentru plata Somaj TehnicDeclaratia 394: Cine depune D394, termen depunere, instructiuniUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024ONG in 2025. Ce declaratii trebuie sa depuna un ONG catre autoritatiLivrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscalTVA. Prin ce DOCUMENTE se face plata efectiva a TVA catre ANAFE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Persoane afiliate. Aplicam sistemul TVA la incasareConcluzii INS privind tendintele in evolutia activitatii economice in perioada ianuarie - martie 2016Regimul special de TVA pentru bunurile second handO categorie noua de produse ar putea beneficia de TVA zeroVANZARE locuinta in anul 2023 cu cota de 5%Ultimele articole
TVA locuinte 2025. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii de apartamenteTVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru VANZARE constructie si teren aferentE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Societate neplatitoare de TVA: Restituire avans incasat pentru care s-a emis bon fiscalValabila din 2013: Model decizie privind radierea din oficiuDocumente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriCheltuiala cu protocolul. Ce tratament TVA aplicam la depasirea plafonului?Printati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la INCASARE 2014Ultimele articole
TVA la INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025TVA la INCASARE 2025. Spete utile cu privire la aplicarea TVA la INCASAREE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Articole similare
Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Este obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Societatile au OBLIGATIA de a emite bon fiscal, indiferent de calitatea clientului, daca incasarea se face prin card de creditFirmele trec la casele de marcat cu jurnal electronic din 2016Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"