Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handEmiterea ulterioara a facturii, in baza bonului fiscal. Situatii de care firmele se pot lovi in aplicarea legiiContabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatNoile praguri privind diferentele nefiscalizate din casele de marcat. Proiect OUGUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Bancile care refuza amanarea platii ratelor, in vizorul MFPAmbalaje reutilizabile. Facturarea valorii de garantie. Cum procedam?Documentar fiscal: Intocmirea si prezentarea dosarului preturilor de transferMFP: Comunicat privind reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaLegea nr. 50/2015: aprobarea OG 20/2010 - stabilirea unor masuri pentru aplicarea legislatiei UE care armonizeaza conditiile de comercializare a produselorUltimele articole
Diurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?Articole similare
TVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la VANZAREa imobilelor catre persoane fiziceTVA - Persoanele impozabile eligibile: conditii | Categorii de operatiuni economice incadrate in acest sistemInregistrare marfa in decontul de TVA - Declaratia 300Ce consecinte fiscale apar la anularea in scopuri de TVA si cum se inregistreaza documentele primite?Achizitie masina second-hand: Tratament fiscal TVA pentru import din stat tertUltimele articole
TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la VANZAREa lorDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamenteArticole similare
Firmele de buna credinta, cele mai afectate de masurile de combatere a fraudei de TVA (sondaj)Split TVA, ca urmare a neplatii TVA-ului la termen. Obligatii fiscaleSplit TVA: Cum se pot plati facturile emise anterior inregistrarii?Exemple de MONOGRAFII contabile pentru veniturile agentiilor de turismFacturi multiple. Se mai tine cont de plafonul de 1.000 lei la in cazul incasarilor fragmentate?Ultimele articole
Card POS. La INCASAREa prin POS exista obligatia emiterii facturii?e-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiTVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVAArticole similare
Cum evidentiem corect un avans pe bonul fiscal?Vanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Diferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Opinia consultantului. Loteria bonurilor fiscaleFirmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"