Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAchizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Bonul de la CASA DE MARCAT poate fi dedus la impozitul pe profit?Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeTVA zahar 2024. Studii de caz practiceUltimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Achizitie combustibil. AccizeMinisterul Muncii simplifica telemunca! CIM se va putea incheia si prin semnatura electronicaFiscalitatea beneficiilor salariale acordate sub forma serviciilor turisticeErorile din DOCUMENTEle de plata pot fi corectate chiar daca obligatiile au fost achitate la un alt organ fiscalCel mai bun ghid de contabilitate pentru incepatori!Ultimele articole
PFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiArticole similare
Avansuri facturate| Determinarea cifrei de afaceri si inregistarea serviciilor nereceptionate de beneficiarNou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileAplicarea taxarii inverse in situatia declararii insolventeiScutirea de TVA in cazul transportului international de persoaneUltimele articole
Persoane fizice care au terenuri de VANZARE. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%VANZARE teren. Cum se calculeaza plafonul TVA in cazul unei vanzari de terenTVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la VANZAREa imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
Atentie! Se restrictioneaza platile in numerar intre persoanele fizice. Vezi limitele!Exercitarea dreptului de deducere pentru importul de bunuri. Ce solutii avem?Revenire la trimestru ca perioada fiscala de raportare TVA. Formulare necesare si termen limitaCe noutati aduce Sistemul de TVA la INCASARETVA la INCASARE si plata furnizorilor cu cardul firmei. Cum facem monografia contabila si cand se deduce TVA?Ultimele articole
TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASAREControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleDeductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFNoile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataInformare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"