Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Reglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscaleCheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Inregistrarea sumelor de serviciu din CASA DE MARCAT. Cum procedam?Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAArticole similare
Cum corectam erorile din deconturile de TVANoi DOCUMENTE necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciNou buletin informativ de la ANAF: Modificari fiscale in Monitorul OficialTranzactii imobiliare efectuate de o persoana fizica nerezidenta. In ce conditii se face inregistrarea TVA?Import China prin casa expeditii GermaniaUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Documentar fiscal: Sediu permanent. Ce aspecte sunt importante?Livrarea de constructii noi si de parti de constructii noi. Ce cota de TVA se aplica dupa modernizari?Neinregistrarea bunurilor la stocuri, ci la imobilizari. Cum facem corectia operatiunilor?Studiu de caz: Societate platitoare de TVATVA si persoana impozabilaUltimele articole
Ce taxe platesti cand cumperi un apartamentSpatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la VANZAREa cladiriiCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateTVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la VANZAREa de locuinteTerenuri de VANZARE. Regimul TVA se schimba atunci cand cumparatorul este firma sau persoana fizica?Articole similare
Restaurantele si barurile care NU evidentiaza bacsisul pe bonul fiscal vor fi amendate cu pana la 4.000 leiDeducere TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereFirma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Atentie la depunerea Declaratiei 394!Contabilitate pentru PFA, de la A la Z!Ultimele articole
Lichidare societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidareTVA la INCASARE ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Articole similare
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiGestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorBon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalNoutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Ultimele articole
Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisului
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



