Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasMasuri de dorit, scheme de evaziune si de ce PFA-urile pot plati de trei ori contributii. Interviu Adrian BentaAnularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeDeclaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Inregistrarea sumelor de serviciu din CASA DE MARCAT. Cum procedam?Ultimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul VII. Impozitul pe spectacole - art. 273-277TVA si asocierea in participatiuneANAF: Procedura raportarii creantelor fiscale ref sedii secundareCine depune formularul 602 si cine nu plateste CASS?Modernizare imobil luat in comodat. Inspectorii refuza deductibilitatea TVA. Cum va proceda firma?Ultimele articole
TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAArticole similare
UE dezbate colectarea TVA de la dezvoltatorii imobiliariINS arata care sunt tendintele economice pana in noiembrie 2013Implicatii TVA. Ce obligatii are comerciantul in ce priveste pretul de VANZARE?Transfer de active si regim TVA. Ce documente se intocmesc?Plata avans. Antecontract. Care sunt implicatiile TVA?Ultimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Majorare TVA de la 1 august 2025. Ce cota se va aplica pentru avansul deja incasat la apartamenteVANZARE auto. Cum se face ajustarea TVA in cazul vanzarii unui autoturism dedus cu 50%Articole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul facturilor pentru servicii factoringCreante neincasate. Clientul declarat inactiv. Cum isi poate recupera societatea banii?Reminder ANAF! Vineri, 20 august 2021, este termenul limita de depunere a Formularului 097Noi norme privind modificarea vectorului fiscal din oficiuINCASARE avans. Cand colectam TVA?Ultimele articole
TVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025Articole similare
Firmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Bonurile fiscale de la benzinarii sunt deductibile indiferent de valoareModificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceNoile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataStudii de caz: Impozit pe venit, Aplicarea prevederilor OUG 28 pe 2009Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"