Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitii efectuate cu bonuri fiscale. Cum, deducem in baza bonului?Bon fiscal. Cum procedam la anularea bonului si ce documente intocmim?Care sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?Persoane afiliate. Aplicam sistemul TVA la incasareExceptiile OG 28 din 1999 referitoare la CASA DE MARCATUltimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Contract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Ce pasi urmam pentru reinnoirea certificatului digitalImport de marfuri cu tranzit intracomunitar T1 intr-un stat membru. Regim TVA, declarativ si contabilOG 39/2015 obliga la noi reguli privind cazierul fiscalProiect: completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului roman de procesare automata a declaratiei vamale la importUltimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATESponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMijloace fixe. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Ecotaxa fara taxa (pe valoarea adaugata)Ce se schimba privind TVA-ul in noul Cod fiscal 2016?Sistemul RO e-Factura: Facturile de avans trebuie raportate in platforma?Joi, 31 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea formularului 398-Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)Anul 2013 a adus trei impozite noiUltimele articole
VANZARE teren. Cum se calculeaza plafonul TVA in cazul unei vanzari de terenTVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la VANZAREa imobilelor catre persoane fiziceTVA locuinte. Ce cota TVA se aplica pentru locuintele LIVRATE in 2025TVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de constructii mai vechi de 2025Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Marti, 20 septembrie, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la INCASARETratament impozit pe profit si TVA pentru scoatere din evidenta clienti radiati.Contract de mediere. Cum se inregistreaza scaderea din evidente a creanÂtelor ?Modificare plata TVA: doar la facturare, pentru cel mult 500.000 euro9 exemple de formulare privind TVA in 2016Ultimele articole
Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASAREControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA la INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025Articole similare
Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Modificari fiscale privind casele de marcat. Tabel comparativ OUG 28/1999Noile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataServicii de alimentatie publica. Cum se reflecta corect inregistrarile in jurnalul de TVA?Noile reguli pentru bacsis si Registrul de bani personali. Prevederile valabile de la 8 maiUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"