Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeLivrare de bunuri cu amanuntul. Aparat de marcatCand suntem obligati sa detinem CASA DE MARCAT?Noile rezultate ale actiunilor de control ale Directiei Antifrauda in saptamana 29 iunie - 5 iulieCe implicatii TVA apar la utilizarea unui voucher pentru impulsionarea vanzarilor?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAArticole similare
Obligatii privind Formularul 50 Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabiluluiRaportari contabile semestriale: Exista posibilitatea retransmiterii DOCUMENTElor in cazul in care au fost constatate ERORI?Se reduc amenzile pentru transportatorii rutieriRetinere impozit dividende UngariaInchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Clauza contract livrare intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?Masuri de simplificare pentru deseuriPrevederile OUG nr. 30 din 2011 care intra in vigoare la 1 ianuarie 2012Importul de bunuri. Obligatii TVACodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XIII - SanctiuniUltimele articole
Ce taxe platesti cand cumperi un apartamentSpatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la VANZAREa cladiriiCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateTVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la VANZAREa de locuinteTerenuri de VANZARE. Regimul TVA se schimba atunci cand cumparatorul este firma sau persoana fizica?Articole similare
Facturi cu TVA la INCASARE. Cum se inscriu corect in jurnalele TVA?Ce declaratii depunem pana la 25 octombrie?Inregistrarea in scopuri de TVA anulata. Care sunt regulile in 2014?Aplicarea sistemului TVA la INCASARE in 2014. Ce presupune aplicarea optionala?Norma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorUltimele articole
Lichidare societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidareTVA la INCASARE ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Articole similare
Cheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Deducere TVA aferenta trecerii peste podCombustibil achizitionat cu bon fiscal. Deductibilitate cheltuieli si TVAInregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisuluiUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



