Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deducerea TVA pentru cheltuielile de deplasareCase de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverExceptii CASA DE MARCAT 2024: Ce activitati sunt excluse!AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiDe ce vor utiliza firmele case de marcat cu jurnal electronic? Vezi declaratiile ministrului MFPUltimele articole
Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVADefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletArticole similare
61 de formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate si proceduri contabile pentru societati comercialeCine solicita inregistrarea in scopuri de TVA in cazul operatiunilor intracomunitareDeducere TVA leasing partial. Societate cu raspundere limitataAchizitie bunuri. La ce curs valutar facem inregistrarile contabile?TVA - Registrul nontransferurilorUltimele articole
Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofit5 trucuri pentru a prezenta cu succes un raport financiarDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVACum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
Codul fiscal 2011 (Partea I.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011Ghidul Contabilului - Spete Fiscale TVA obligatoriiComunicat ANAF: Formularul 392A si formularul 392 B. Termen 25 februarie 2016TVA. Livrare intracomunitara. Export de bunuriDeducere TVA pentru achizitie bunuri imobile de la proprietar aflat in faliment. Cum procedam corect?Ultimele articole
TVA locuinte 2025: Studii de caz utileIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulPana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii fiscale importante la ANAFRepartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Cine plateste TVA la VANZAREa unui imobil si reglementari cheieArticole similare
Cum facem ajustarea de TVA pentru societati in insolventa?Cum am inteles eu ecotaxa!Incetare inactivitate temporara. Cum aplicam sistemul TVA la INCASARE?Termen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Iata solutia ideala pentru a scapa de stresul schimbarilor legislative in domeniul fiscal-contabil!Ultimele articole
Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTVA la INCASARE in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVACum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteArticole similare
Ce obligatii de TVA si privind casa de marcat are o agentie imobilara in 2017?Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatCorectie erori casa de marcatDeducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?Comunicat nou DGAF privind controalele demarate la noua restauranteUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"