Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Cartea Verde a Contabilitatii

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANPC: Sanctiuni de peste 2,5 milioane de lei pentru comerciantii de bauturi racoritoare si apa imbuteliataPatronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUICand suntem obligati sa detinem CASA DE MARCAT?Cheltuieli autoturisme. In ce conditii avem drept sa deducem TVA-ul?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Executare silita. Cum facem compensarea creantei cu un imobil din executare?Firma mica: Obligatiile privind inregistrarea ca platitor de TVATVA - Corectarea facturii emiseMFP elimina Registrul operatorilor intracomunitari (ROI) si, temporar, Declaratiile cod 392A, 392B si 393Raspunderea individuala si solidara pentru plata TVAUltimele articole
Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraArticole similare
Codul fiscal 2011 (Partea III.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011VANZARE marfa in sistem buy-back. Care e legislatia si cum intocmim monografia contabila?Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileCodul fiscal 2008 - Capitolul XIII. Obligatii declarative ale platitorilor de venituri cu retinere la sursa - art. 93Studiu de caz: Data de receptie si inregistrarea contabila a diferentei TVA - taxe vamaleUltimele articole
Majorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPlafon TVA. Sumele din VANZAREa autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Persoane fizice care au terenuri de VANZARE. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiArticole similare
Data de la care se aplica exigibilitatea TVA la INCASARE. Pentru cine se aplica de la 1 februarie 2013?Noile reguli referitoare la TVA si impozitul pe profit in 2014. Ce a modificat HG 77/2014?In ce fel trateaza bancile teama de somaj? Cu asigurari!Conditii actuale de exercitare a dreptului de deducereInregistrarile contabile ale deciziei de rambursare TVAUltimele articole
e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursArticole similare
Noile modificari aduse Normelor Codului fiscal.Taxa pe valoare adaugataE obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Firma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Diferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Bonuri fiscale. Deducere TVA. Cum consideram cheltuielile?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"