Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Top modificari fiscale aduse de Legea 186/2015. Cele 7 schimbari care schimba domeniul fiscalCASA DE MARCAT va putea fi inlocuita de un smarthphone, de o tableta sau de un laptop. Revolutia fiscala, aprobataFirma ce produce si monteaza tamplarie PVC la domiciliul clientului. Taiem chitanta sau bon fiscal?Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVABonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAArticole similare
Elementele obligatorii care trebuie sa apara pe factura de avans, conform Codului fiscalImporturi de bunuri dintr-un stat non-UE. Tratament fiscal TVALipsuri in gestiune imputabile. Cum se poate recupera paguba de catre firma?Arhivarea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVAMinisterul Finantelor: Proiect pentru dezvoltarea unui sistem electronic de management al DOCUMENTElor in cadrul ANAFUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorArticole similare
GHID MFP: Returul marfurilor de la clientiRegim TVA operatiune tripartita. Declaratia 390Mese acordate salariatilor in unitatea proprie. Care sunt aspectele fiscale de care trebuie sa tinem?Studiu de caz: Inregistrarea facturilorFacturare cereale. Cum procedam cu taxarea inversa la beneficiar?Ultimele articole
Cota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateTVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la VANZAREa de locuinteTerenuri de VANZARE. Regimul TVA se schimba atunci cand cumparatorul este firma sau persoana fizica?Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la VANZARETVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la VANZAREa lorArticole similare
Contract cu plata in rate. Cum determinam exigibilitatea TVA?Leasing in valuta. TVA. Cum facem inregistrarile contabile?Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalCum deducem TVA-ul la achizitii de la persoane care aplica TVA la INCASARE?Modificarea procedurii de emitere a facturii, reglementarea fiscala a facturii electroniceUltimele articole
TVA la INCASARE ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaCota TVA locuinte. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii cu plata in rateFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Declaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilArticole similare
E obligatorie casa de marcat pentru un magazin online?Venituri din inchiriere fundatie. Sunt obligatorii casa de marcat fiscala si plata TVA?Ministerul de Finante aduce noi informatii privind Loteria bonurilor fiscaleInregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?TVA gresit. Corectarea erorilor constatate la eliberarea bonurilor fiscale emise de casa de marcat fiscala. Cum rezolvam?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"