Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 09 Ian. 2015 Exclusiv
In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Incasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?":
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 13 voturi
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 13 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Transmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcatCe risca firma daca nu respecta obligatiile privind utilizarea casei de marcat?Activitatile exceptate de la utilizarea casei de marcat electronice fiscaleLivrare de bunuri cu amanuntul. Aparat de marcatUltimele articole
TVA zahar 2024. Studii de caz practiceSistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINE
Mai multe articole despre casa de marcat
Articole similare
Consecintele desfasurarii exclusive a operatiunilor scutite fara drept de deducere a TVAMFP modifica din nou normele de aplicare a Programului IMM Invest Romania. 10 schimbari preconizate (Proiect de Hotarare)Societate nerezidenta. Cum rambursam TVA-ul aferent achizitiilor din Romania?Este obligata o persoana impozabila dintr-un alt stat membru sa se inregistreze in scopuri de TVA?ANAF continua controalele la marii contribuabili. A publicat lista celor vizatiUltimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiCum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativCum se pot asigura in sistemul national de sanatate persoanele care nu lucreaza in taraIn atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de munca
Mai multe articole despre documente
Articole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul X. Venitul net anual impozabil - art. 80-84Ce declaratii se depun in decembrie la ANAF?TVA - Corectarea facturii emiseModificari de ultima ora privind decontul de TVA. Formular 300Despagubiri marfa distrusa. Ce regim de TVA se aplica?Ultimele articole
Reminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAExamenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenDeclaratia speciala de TVA trebuie depusa la ANAF pana pe 29 februarie 2024Intreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Plafon numerar 2024. Din 1 ianuarie 2024 se mai poate incasa imprumut de la asociat cash prin casierie?
Mai multe articole despre vanzare
Articole similare
Factura storno. INCASARE avans. Ce solutii avem?Vanzare teren cu antecontract din 2015. Cum procedam privind regularizarea cotei de TVA in 2016?Deschiderea procedurii insolventei. Organizarea contabilitatiiDeclaratia 394-ANAF a actualizat PDF-ul inteligent. Ce e bine sa stim despre acest formularSistemul TVA la INCASARE: ce este, cand si de cine poate fi aplicatUltimele articole
E-Factura. Care este termenul limita pentru transmiterea facturilor in sistemPana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la INCASAREExamenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la INCASARETratament fiscal pentru creante clienti neincasate
Mai multe articole despre incasare
Articole similare
Incetare activitate. Valorificare AMEFDefectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. Casa de marcatDeductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Implicatii fiscale pentru activitatile exceptate de la obligatia dotarii cu AMEFUltimele articole
Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisuluiInspectorii ANAF au acordat in luna iulie 2023 amenzi de peste 3 milioane de lei in cadrul unor actiuni antifraudaFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Firme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Material informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023
Mai multe articole despre oug 28
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"