Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Cartea Verde a Contabilitatii

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deducere TVA leasing auto. Cum deducem corect?Obligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieFormularul c801 – Ghidul CompletLipsa din casierie impozitata. Decizie de impunereDeclaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Ultimele articole
SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Violeta Alexandru: Cer saptamanal evaluari ale platilor efectuate de catre AJOFM-uriActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.3)Dezbatere MMPS: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca. Au fost propuse 7 modificari ale Legii 53/2003Test de aptitudini pentru persoanele fizice care au dobandit calitatea de auditor financiar atribuita de alt stat membru UEAMEF: DOCUMENTEle necesare distribuitorilor pentru autorizareUltimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceArticole similare
Operatiuni triunghiulare. Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA?Formularul 200: termen limita si categorii de venituri pentru care se depune declaratiaTVA - Corectarea facturii emiseControl inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulUltimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPlafon TVA. Sumele din VANZAREa autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Persoane fizice care au terenuri de VANZARE. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Articole similare
Totul despre emiterea facturii cu si fara TVAExemple de MONOGRAFII contabile pentru veniturile agentiilor de turismContract cu plata in rate. Cum determinam exigibilitatea TVA?Servicii de cercetare. Cum facturam tinand cont de noile norme privind TVA?Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareUltimele articole
Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASAREArticole similare
Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorComertul cu amanuntul. In ce conditii se emite bonul fiscal?Deductibilitate cheltuieli si TVA. Ce trebuie sa stim despre emiterea unui bon fiscal?Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?Ultimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"