Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E obligatorie CASA DE MARCAT pentru un magazin online?Toate firmele vor avea case de marcat cu jurnal electronic in 2014SAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Consultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicA aparut Ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe InternetUltimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Atentie: Termen limita pentru depunerea Formularului 318. Cititi aici detaliileNoutati legislatie fiscala 31 august - 4 septembrie 2009 - Monitorul OficialSocietate cu activitate suspendata. Cum gestionam cheltuielile de asigurare si alte costuri?In atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de muncaControlul antifrauda si consecintele acestuiaUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
VANZAREa in 2016 a unei cladiri modernizate si incasare avans in 2015. Cum procedam pentru regularizarea cotei?Studiu de caz: Ajustarea TVA in cazul vanzarii unui mijloc fix sub valoarea ramasa neamortizataStudiu de caz: Regimul TVA in cazul casei de amanetAnaliza consultantului. Modificari aduse Normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabilProcedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor a fost aprobata prin Ordinul 1528/2022Ultimele articole
TVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%VANZARE teren. Cum se calculeaza plafonul TVA in cazul unei vanzari de terenTVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la VANZAREa imobilelor catre persoane fiziceTVA locuinte. Ce cota TVA se aplica pentru locuintele LIVRATE in 2025TVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de constructii mai vechi de 2025Articole similare
Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Ce implica optiunea pentru aplicarea sistemului TVA la INCASARE?Cum se inregistreaza in contabilitate TVA virat de furnizor?Tratament creante neincasateUltimele articole
Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursRO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la INCASAREControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleTVA la INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025Articole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleDeductibilitate TVA achizitie rovinietaServicii de alimentatie publica. Cum se reflecta corect inregistrarile in jurnalul de TVA?Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleEmiterea ulterioara a facturii, in baza bonului fiscal. Situatii de care firmele se pot lovi in aplicarea legiiUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVATransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisului
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"