Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza urmatoare, o firma are un punct de lucru cu vanzare in amanuntul, unde foloseste casa de marcat fiscal. La inceputul lunii, pentru a putea fi dat rest clientilor, casierul primeste 200 lei.
Vom vedea ce documente justificative se vor intocmi si cum se inregistreaza in contabilitate operatiunile prin care se dau banii de rest la inceputul lunii casierului si daca se introduc la inceputul zilei in casa de marcat si se scot la sfarsitul zilei acesti bani din casa de marcat, conform OUG 91/2014. De asemenea, stabilim ce document se foloseste pentru depunerea incasarilor din vanzari in caseria societatii la sfarsitul zilei.
1.Daca societatea are punct de lucru cu vanzare cu amanuntul, atunci operatiunile de incasare se vor face preponderent cu numerar,deci veti avea un sold de casa la finalul fiecarei zile de lucru.Pentru a avea numerar de schimb la inceputul activitatii zilnice, puteti lasa ca sold de casa suma de 200 lei cu monetar mic, astfel nefiind obligat sa faceti inregistrari contabile.
Conform Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999
privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati :" h) sa intocmeasca documente justificative pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, altele decat cele provenite din incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie sau cele utilizate pentru a acorda rest clientului."
Din prevederile Art.12 alin.(h) din OUG 91/2014 mentionate anterior rezulta ca pentru toate sumele introduse/extrase in/din sertarul casei de marcat, utilizate pentru a acorda rest clientului, trebuie intocmite documente justificative, fara a se preciza continutul si formatul acestor documente justificative.
Tinand cont de cele mentionate mai sus, recomandarea este ca totusi sa intocmiti o declaratie pe proprie raspundere cu mentionarea sumei si a scopului, ca si document justificativ pentru suma utilizata pentru a da rest clientilor, document pe care il aveti pregatit impreuna cu toate documentele aferente casei de marcat.
2. Documentul care se utilizeaza pentru depunerea incasarilor din vanzari din caseria societatii la sfarsitul zilei este borderoul de incasari zilnice, insotit de raportul zilnic Z.Totalul incasarilor zilnice cuprins in borderou trebuie sa corespunda cu totalul din raportul zilnic Z.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plata chiriei in numerar de la persoana fizica. Societatea poate incasa factura pe baza chitantei?Refacturare cheltuieli catre salariatii proprii. CASA DE MARCATDeducere cheltuieli si TVA bonuri fiscale. Ce limitari se aplica?Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVANoile praguri privind diferentele nefiscalizate din casele de marcat. Proiect OUGUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineArticole similare
Marfa in custodie si facturarea pe masura vanzarii. Cum procedati ca firma?Noutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialSecretul societatilor comerciale care au invins crizaCe diferente sunt intre un PFA si II? Ce declaratii depune fiecare in anul 2019? Ce registre completeaza II?Regimul TVA pentru livrare marfa catre un client intracomunitarUltimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Tratamentul TVA pentru opere de artaVanzari produse de patiserie si panificatie. Cum aplicam noua cota TVA?Achizitie intracomunitara autoturism. Obligatii efectuate inainte si dupa achizitieProvizioane pentru clienti in faliment. Cum procedam?Nou! Vezi ce proiect modifica structura MFP si ANAFUltimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la VANZARETVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la VANZAREa lorDe la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare TVA la locuinte. Cota TVA pentru avansuri incasateMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Articole similare
Client in faliment. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?NeINCASARE factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?D394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Raport ANAF: Prejudicii din frauda fiscala, in valoare de 465 mil. euro, in 2018!Cumparare bun cu plata in rate. Cum aplicam sistemul TVA la INCASARE?Ultimele articole
Factura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Declaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilCard POS. La INCASAREa prin POS exista obligatia emiterii facturii?e-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiTVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Elemente obligatorii factura. Ce probleme pot aparea la inscrisurile despre produse?Loteria bonurilor fiscale. Analiza consultantului Irina DumitrescuBonurile fiscale sunt cheltuieli deductibile?Deductibilitate TVA achizitie rovinietaUltimele articole
Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVAProiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"