Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Se mai conduce registrul banilor proprii de catre unitatile care au ca obiect de activitate comert cu amanuntul catre populatie? Cum se evidentiaza in casa de marcat si in registrul de casa numerarul de la inceputul zilei care serveste drept bani de schimb?
Prevederile referitoare la conducerea registrului special in care se inregistrau banii personali ai angajatilor si / sau ai administratorului, mentionate la art. 4 alin. (6) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, au fost abrogate la data de 17 noiembrie 2008 de Legea 264/2008.
In conformitate cu art. 4 alin. (4) din OUG 28/1999, modificat prin OUG 91/2014:
"(7) Raportul fiscal de inchidere zilnica emis de aparatul de marcat electronic fiscal definit la art. 3 alin. (2) trebuie sa contina pe langa datele definite la alin. (6) si urmatoarele date: numarul de bonuri fiscale care au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, valoarea totala a acestora, total taxa pe valoarea adaugata aferenta, identificatorul jurnalului electronic, numarul si valoarea reducerilor, anularilor, sume de serviciu, precum si sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plata utilizat. Sumele de serviciu reprezinta sumele de bani utilizate pentru plata restului catre client, puse la dispoziţia operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la inceputul fiecarei zile de lucru. Acestea se regasesc in soldul contului de casa si, de asemenea, in soldul de la sfirsitul zilei de lucru."
Asadar, sumele de la inceputul zilei, utilizate pentru plata restului, se inscriu in aparatul de marcat electronic (ca o "incasare") si se regasesc pe raportul fiscal de inchidere zilnica (raportul Z) drept "sume de serviciu".
Astfel, la predarea sumei respective din "registrul de casa" catre "casa de marcat", se va face o dispozitie de plata pe numele operatorului casei de marcat, insotita de un monetar sau de un proces verbal de predare primire in care se va mentiona componenta sumei respective, operatorul va inregistra suma respectiva in casa de marcat printr-o optiune distincta fata de cea cu care se incaseaza contravaloarea bunurilor / serviciilor de la populatie, in registrul de casa suma va fi trecuta la plati ca "sume de serviciu", iar in contabilitate se va face inregistrarea 5125 / 581 = 5311.
La sfirsitul zilei, odata cu predarea banilor incasati, pe baza raportului fiscal de inchidere zilnica, in registrul de casa, pe incasari, se vor trece doua pozitii distincte, asa cum apar in raportul Z:
- prima aferenta incasarilor din vinzari - pe baza careia se va face inregistrarea in contabilitate:
5311 = 707

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examen Consultant Fiscal 2025

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica
si, eventual, 5311 = 4427.
- a doua referitoare la suma de serviciu predata dimineata operatorului casei de marcat pentru rest:
5311 = 5125 / 581.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si Consultant fiscal

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrarea materialelor receptionateRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCand suntem obligati sa detinem CASA DE MARCAT?AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiData de raportare la ANAF a operatiunilor efectuate cu aparatele de marcat electroniceUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)REMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Baza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor facturateImpozit retinut pentru dividende distribuite in luna decembrie 2022. Plata in anul 2023Transport din comunitate pentru o societate din Romania cu descarcare in comunitate. TVAUltimele articole
Plafon TVA de 300.000 lei depasit. Trebuie facuta trecerea la platitor de TVA?Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taTVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaArticole similare
Tratamentul fiscal al cheltuielilor de protocol: 37 de studii de caz cel putin lamuritoareMONOGRAFIE contabila pentru abonamentele de sport platite angajatilorCum determinati baza de impozitare in lei a bunurilor livrate cu preturi negociate in valutaProduse finite acordate salariatilor. Care sunt inregistrarile contabile?Posibilitatea optiunii de plata a TVA in cazul vanzarii imobilului ce nu este nouUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente Masurii 1 -Microgranturi din fonduri externe nerambursabileImportant: Declararea si plata impozitului pe profit pentru anul 2010ANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliStudiu de caz: Declarare valoare facturi de ajustare clienti cu procedura de faliment inchisaANAF urgenteaza inregistrarea entitatilor in REGISTRUl entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscaleUltimele articole
Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAImpozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleRevisal, inlocuit pana pe 30 septembrie 2025 cu sistemul Reges-Online! 8 NOUTATI importanteSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Articole similare
INREGISTRAREA SUMELOR DE SERVICIU din casa de marcat. Cum procedam?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"