Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Inregistrarea materialelor receptionate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Iul. 2010
Tags: factura, tva, bon fiscal

Intrebare Am urmatoarea situatie: in cursul lunilor mai si iunie 2010 o societate se aprovizioneaza de la un magazin cu diverse materiale de constructii, pe care le ridica si le consuma pentru ...


Intrebare
Am urmatoarea situatie: in cursul lunilor mai si iunie 2010 o societate se aprovizioneaza de la un magazin cu diverse materiale de constructii, pe care le ridica si le consuma pentru efectuarea lucrarilor la client. I se elibereaza de fiecare data doar bonul fiscal de la casa de marcat, iar pe 1 iunie primeste factura fiscala pe valoarea tuturor acelor bonuri de la casa de marcat.

Cum sa inregistrez initial materialele receptionate, consumate si achitate pe baza bonurilor fiscale, ce fac cu TVA din bonul fiscal, iar ulterior cum sa inregistrez factura?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns
Materialele aprovizionate in cursul unei luni calendaristice trebuie inregistrate in evidenta contabila pe baza bonului fiscal utilizat drept document doar pentru justificarea numerarului cheltuit din casierie si materialelor cumparate. Bonul fiscal nu poate fi utilizat pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA.

Deci, bonul fiscal se utilizeaza pentru:

- intocmirea notei de intrare-receptie;


- completarea registrului de casa.

Fiecare magazin de vanzare a bunurilor la pret cu amanuntul este obligat sa detalieze pe bon toate produselor achizitionate astfel incat pentru fiecare lucrare realizata sa fiti in masura sa intocmiti un deviz cu toate consumurile efectuate.

Pentru fiecare aprovizionare efectuata pe baza de bon fiscal va recomand efectuarea urmatoarelor inregistrari in evidenta contabila, cronologic, dupa cum urmeaza:

 achizitia materialelor pe baza bonului fiscal:

                             %                         =                           408                       1.200,00
302                                                           “Furnizori - facturi nesosite”             967,75
“Materiale consumabile”
4428                                                                                                              232,25
“TVA neexigibila”

 plata materialelor pe baza bonului fiscal:

                            408                           =                            5311                 1.200,00
      “Furnizori - facturi nesosite”                                       “Casa in lei”

 factura primita de la vanzator la sfarsitul lunii:

                           408                            =                            401                   1.200,00
             "Furnizori - facturi nesosite”                               "Furnizori"

 compensarea datoriei catre furnizor cu suma deja achitata acestuia in numerar:

                         401                             =                            408                    1.200,00
                      “Furnizori”                                    “Furnizori - facturi nesosite”

 TVA neexigibila devenita exigibila prin emiterea facturii:

                        4426                         =                                4428
                  “TVA deductibila”                                      “TVA neexigibila”

Exercitarea dreptului de deducere in baza celor doua formule contabile (408 = 401 si 4426 = 401) se evidentiaza in jurnalul pentru cumparari in baza facturii primite de la furnizor. Deci, exercitarea dreptului de deducere a TVA se efectueaza numai in baza facturii primite in original de la furnizor. Pe o astfel de factura este suficienta mentionarea bonurilor fiscale aferente, fara detalierea materialelor achizitionate in situatia in care acestea au fost deja detaliate pe fiecare bon.

Va recomand sa fotocopiati fiecare bon fiscal pe care il anexati la registrul de casa si la factura deoarece, in timp, acesta se sterge si nu veti mai fi in masura sa justificati operatiunile efectuate cu ocazia unei inspectii fiscale.

Daca programul informatic nu va permite preluarea acestor doua operatiuni in jurnalul de vanzari, trebuie sa procedati la stornarea valorii inregistrarii contabile efectuate initial prin formula contabila pe baza bonurilor fiscale (in rosu):

                        %                                =                            408               1.200,00
                      302                                          “Furnizori - facturi nesosite”   967,75
      “Materiale consumabile”
                    4428                                                                                     232,25
            “TVA neexigibila”

si, concomitent, sa efectuati inregistrarea contabila in baza facturii primite (in negru):

                        %                                  =                     401                    1.200,00
                      302                                                      “Furnizori”                967,75
“Materiale consumabile”
                     4426                                                                                    232,25
            “TVA deductibila

 cheltuielile de exploatare aferente materialelor consumate la inchiderea lunii calendaristice sau la data consumului efectiv:

                       602                            =                             302                    967,75

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Inregistrarea materialelor receptionate":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016