Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Stabilim cum se trateaza din punct de vedere fiscal cheltuiala cu combustibilul de pe un bon fiscal pe care nu este inscris electronic codul fiscal al clientului. Mentionam ca nu se emite nicio factura ulterioara pentru acel bon fiscal.
Art. 21 alin. (1) din Codul fiscal prevede ca, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
Potrivit prevederilor alin. (4) litera f) al acestui articol, nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune.
La data de 25 iunie 2009, Ministerul Finantelor Publice a publicat Ghidul practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice, in vederea aplicarii unitare si a evidentierii in contabilitate a masurilor financiar-fiscale reglementate prin OUG 34/2009 din 11 aprilie 2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Acest ghid cuprinde si unele prevederi referitoare la conditiile in care bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale pot fi inregistrate in contabilitate ca documente justificative, dupa cum urmeaza:
"2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt documente care atesta efectuarea platii si se anexeaza la Registrul de casa.
(2) Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, se poate efectua in urmatoarele conditii:
(i) entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
sau
ii) entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli. In cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este "Decont de cheltuieli - cod 14-5-5" aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, care va fi adaptat in mod corespunzator pentru decontari interne."
Astfel, pentru a inregistra in contabilitate cheltuielile cu bunurile si serviciile achizitionate cu bon fiscal si a acorda deductibilitate acestora, societatea fie solicita furnizorului factura aferenta serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, in conformitate cu prevederile OUG 28/1999, fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.Bonurile fiscale trebuie sa respecte continutul minim prevazut de OUG 28/1999.
Cheltuielile astfel inregistrate pot fi considerate deductibile la determinarea profitului impozabil cu obligatia respectarii prevederilor art. 21 din Codul fiscal
privind deductibilitatea cheltuielilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtCare sunt cotizatiile datorate catre organizatiile patronale?Cheltuieli de protocol. Cum se poate deduce TVA-ul?Deductibilitate cheltuiala cu cercetare de piataCesiune leasing. Cum facem deducerea unor cheltuieli?Ultimele articole
Diurna externa in perioada sarbatorilor legale. Calcul corect si deductibilitate fiscalaCreante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiCheltuieli deductibile. DEDUCTIBILITATE CHELTUIELI AUTO daca masina are regim mixtCe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaArticole similare
BON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiDeductibilitate TVA pentru aprovizionare combustibil - echipamente tehnologiceDeductibilitate TVA achizitie rovinietaTotul despre Declaratia 394 | Conditii valabile in 2013Obiect secundar de activitate. Ce obligatii are societate la facturare?Ultimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%Articole similare
Ordin masuri de informare a consumatorilor la operatiunile de plata prin intermediul ATM-urilorLegea 70/2016 ratifica Acordul multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatiiSocietatile de tip SRL-D pot ramane la plata impozitului micro din 2023 daca nu au angajati?Notificare la iesirea din sistemul TVA la incasare. CIFra de afaceri in 2013Exceptii de la deductibilitatea TVA pentru achizitia de vehicule rutiere motorizateUltimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreVeniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul CIFrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaCalculul plafonului de scutire TVA: ce venituri intra in CIFra de afaceri de referinta? Intrebari frecvente si studii de cazArticole similare
Situatiile financiare trimestriale centralizate NU se mai trimit pe suport hartie la Ministerul Finantelor(Ordinul 494/2021)Cum se factureaza combustibilul cu pret redus de 50 bani/litru, conform OUG 106/2022?Intocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Studiu de caz: Recunoastere facturi aferente anului 2012 in anul 2015. Cum procedam?Presedintele ANPC: Unii comisari isi rotunjesc veniturile in actiunile de control. Ii vom verifica si pe ei!Ultimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce DOCUMENTE trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVAArticole similare
Deschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarMinisterul Economiei modifica OUG 224/2020 -sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul HoReCaCodul fiscal 2011 (Partea II.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Recuperare cod TVA. Deducere TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareAchizitie autoturism prin credit. Se poate deduce TVA-ul?Ultimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



