keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Cititi cu atentie eticheta ordonantei trei in unu. Evitati astfel amenzi de pana la 40.000 de lei! - publicat in octombrie 2007

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 26 Nov. 2007

A aparut din nou oare de ce nu ne mira!? un singur act normativ care modifica si completeaza substantial alte... trei acte normative importante! Este vorba despre:* O.G. nr. 92/2003 privind ...

A aparut din nou – oare de ce nu ne mira!? – un singur act normativ care modifica si completeaza substantial alte... trei acte normative importante!

Este vorba despre:
* O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala;
* O.G. nr. 28/1999 privind obligat ia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale;
*  O.G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.
Ordonanta „trei in unu“ are nr. 47, a fost aprobata in data de 28 august 2007 si urmareste reglementarea unor masuri financiar-fiscale. A fost publicata in M.Of. nr. 603 din 31 august 2007.

* RETINETI!
Modificarile celor trei ordonante nu trebuie neglijate sau citite superficial, deoarece sunt cat se poate de importante!

De exemplu:
* in ceea ce priveste O.G. nr. 92/2003, din multitudinea modificarilor, retinem ca:
* s-a introdus plata intr-un cont unic a impozitelor, a taxelor, a contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, urmand ca distribuirea fiecarei sume sa fie efectuata distinct, pe fiecare buget sau fond, de catre organul fiscal competent. La distribuire, prioritate au impozitele si contributiile cu retinere la sursa; nerespectarea legislatiei financiar-fiscale poate fi transmisa public, prin mass-media;
* data depunerii declaratiei fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta se considera data inregistrarii acesteia pe pagina de Internet a organului fiscal teritorial, conform mesajului electronic de confirmare transmis;


* incepand cu anul 2007, declaratiile fiscale anuale ale persoanelor juridice trebuie certificate de catre un consultant fiscal, in situatia in care nu este obligatorie auditarea;
* pentru sumele de rambursat de la buget, firmele au dreptul sa solicite dobanda din ziua urmatoare expirarii termenului de 45 de zile de la inregistrarea cererii de rambursare;
* pentru contestatiile depuse dupa data de 1 octombrie 2007, competenta de solutionare revine:
    – directiilor generale unde contestatarii au domiciliul fiscal. Acestea solutioneaza contestatiile cu un cuantum de sub 1.000.000 de lei;
    - Directiei generale de solutioare a contestatiilor din cadrul A.N.A.F. Aceasta solutioneaza contestatiile cu un cuantum de peste 1.000.000 de lei, indiferent de domiciliul fiscal al contestatarilor;
* incepand cu data de 1 ianuarie 2008, reprezinta contraventie nedepunerea declaratiilor recapitulative. Contraventia va fi sanctionata cu amenda cuprinsa intre 12.000 si 14.000 de lei!

* in ceea ce priveste O.G. nr. 28/1999:
* la exceptiile de la utilizarea casei de marcat electronice fiscale, au fost incluse si firmele care realizeaza venituri din servicii de parcari auto incasate prin automate;
* de la exceptii au fost excluse firmele care:
-  vand bunuri de folosinta indelungata;
– vand bunuri si presteaza servicii, dar nu incaseaza integral contravaloarea acestora la momentul livrarii sau al prestarii;
* au aparut si noi obligatii ale utilizatorilor casei de marcat!
Daca sunteti un astfel de utilizator, la inceputul fiecarei zile, nu uitati:
1. sa inregistrati intr-un registru special banii personali ai angajatilor si ai administratorului.
Registrul nu are un format tipizat, deci poate fi creat in functie de imaginatia fiecarui
utilizator, cu coloane referitoare la data/luna/an, numele si prenumele angajatului/administratorului, suma in bani la intrarea si la iesirea din serviciu;
2. sa introduceti in aparatele de marcat electronice fiscale soldul initial, reprezentand monedele sau bancnotele divizionare necesare pentru a da rest clientului.
Daca nu respectati noile obligatii, va pandeste o amenda cuprinsa intre 8.000 si 40.000 de lei!
Cea mai utila modificare:
Dar iata si o modificare utila, care va scuteste de un drum la organul fiscal teritorial: nu trebuie sa mai predati raportul memoriei fiscale (raportul Z), asa cum ati procedat
din anul 2000, in fiecare luna, constiinciosi, pana pe data de 25 inclusiv a lunii urmatoare. Nedepunerea ar fi insemnat o amenda intre 2.000 si 4.000 de lei, aplicata de catre organele de control!

NU UITATI!

Daca sunteti furnizor de bunuri sau prestator de servicii si utilizati casa de marcat electronica fiscala, nu trebuie sa detaliat si pe factura emisa la cererea expresa a clientului (persoana fizica sau persoana juridica) denumirea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.
Este suficienta mentiunea „conform bon fiscal nr./data“!
* daca achizitionati carburanti auto pentru autovehicolele utilizate pentru realizarea operatiunilor economice supuse impozitarii T.V.A., aveti dreptul sa va exercitati dreptul de deducere doar pe baza bonurilor fiscale, fara a solicita emiterea de facturi. Deducerea taxei in baza bonurilor fiscale este permisa numai in situatia in care bonurile: - sunt stampilate;
                     - cuprind mentiuni referitoare la:
                     - denumirea cumparatorului;
                     - numarul de inmatriculare al autovehiculului.

* in ceea ce priveste O.G. nr. 75/2001:
-s-a introdus prezentarea obligatorie a cazierului fiscal si pentru urmatoarele situatii:
        – numirea de noi reprezentanti legali;
        – cooptarea de noi asociati sau actionari cu ocazia majorarii de capital social de catre noii reprezentanti legali, asociati si actionari;
- s-a reglementat eliberarea certificatului de cazier fiscal, completarea si eliberarea acestuia fiind efectuata pe baza de cerere solutionata „pe loc“, in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia;
- s-a prelungit valabilitatea certificatului de cazier fiscal, de la 15 la 30 de zile de la data emiterii;
- au fost majorate taxele de eliberare a certificatului de cazier fiscal sau de transmitere electronica a informatiilor din cazierul fiscal, de la 5 la 20 de lei pentru fiecare persoana;
- s-au facut precizari referitoare la locul unde se achita taxele: la unitatile de trezorerie si contabilitate publica sau la Oficiul National al Registrului Comertului.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016