Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Incepand de la 15 decembrie 2014, persoanele fizice din toata tara pot comunica online cu organele fiscale, prin Spatiul Privat Virtual (SPV). Acest important pas facut pentru implementarea solutiilor online in administratia fiscala a fost introdus inca din luna septembrie 2014, la nivelul municipiului Bucure3ti 3i jud. Ilfov, apoi extins treptat la toate regiunile tarii.
La acest moment, dupa inregistrare pe portalul ANAF, persoanele fizice au acces la trei categorii de informatii:"Informatii privind contributiile sociale conform datelor declarate de angajatori in declaratia D112;
"Nota obligatiilor de plata, cu care se pot prezenta la ghiseele trezoreriei pentru achitarea obligatiilor sau pot folosi informatiile pentru a efectua plata prin mijloace de plata la distanta (online banking);
" Situatia obligatiilor fiscale de plata neachitate la sfarsitul lunii anterioare.
De asemenea, acestor persoane li se vor comunica pe SPV deciziile de impunere anuale aferente anului 2013, daca au fost emise dupa data inregistrarii in SPV. In prezent se lucreaza la extinderea sferei informatiilor si documentelor care vor fi accesate prin SPV.
Pentru inregistrare 3i validarea inregistrarii se pot utiliza doua modalitati:
" persoanele fizice care au venituri pentru care plata impozitului se face la organele fiscale (din activitati independente, chirii, arenda, activitati agricole, etc.) se pot inregistra fie online (completand la campul Tip aprobare: Verificare numar inregistrare decizie, iar la campul Numar decizie, numarul unei decizii emise in 2013, 2014, care este imprimat in partea de sus a documentului hartie primit de la ANAF 3i precedat de textul "Nr. inregistrare"/ " Nr." ), fie la ghiseu (caz in care trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia).
" persoanele fizice care au venituri salariale sau alte venituri cu retinere la sursa a impozitului si contributiilor se inregistreaza pe portal (completand la campul Tip aprobare: Aprobare la ghiseu), si pentru validarea inregistrarii trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia.
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Precizam ca inregistrarea se poate face doar in nume propriu, iar persoana fizica trebuie sa aiba acces la e"mailul comunicat in procedura de inregistrare, atat pe parcursul derularii inregistrarii, cat si de fiecare data cand acceseaza SPV, in vederea introducerii codului necesar autentificarii, pe langa nume utilizator si parola.
Pentru asistenta privind inregistrarea in SPV, contribuabilii pot obtine informatii la numarul de call-center 031/403.91.60 sau la sediul organelor fiscale, la ghi3eele organizate in acest scop.
De asemenea, in scris, pot accesa Formularul pentru asistenta prin email, disponibil pe www.anaf.ro / Persoane fizice / Asistenta prin email.
Sursa: Finante Publice Brasov
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Case de marcat electronice. Cum verificati daca sunt conectate la ANAF si daca transmit date catre serverNoutati ianuarie 2016 privind certificatul de atestare fiscalaDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Au OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileLista seminariilor web pentru luna martie, publicata pe portalul ANAFUltimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabiliLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFDepunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaArticole similare
SPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Noutati ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat VirtualNoutati privind Spatiul Privat Virtual. Ce declaratii puteti depune prin SPV?Cum va puteti inscrie in Spatiul Privat Virtual si care sunt beneficiile utilizatorului!ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceUltimele articole
ANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Ce documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualAveti intrebari legate de Spatiul Privat Virtual? Va raspundem!OMFP 161/2015 si OMFP 162/2015 modifica procedura de comunicare intre ANAF si contribuabiliNou comunicat ANAF privind Spatiul privat virtualArticole similare
Analiza zilei: Regimul fiscal al veniturilor din dobanzi pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile in 2016Vanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileModificari Codul Fiscal 2012: Titlul III Impozitul pe venitNoutati legislatie fiscala persoane fizice autorizate (PFA) in noul Cod fiscal 2016Formularul 204 pentru anul 2012 se depune pana la 15 martieUltimele articole
PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna iunie 2024PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Ce taxe, CAS, CASS si impozit sunt aplicabile unui PFA pentru a ramane cu suma de 8.000 ron net lunar![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"